Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin mielestä olen aiheuttanut lapselleni traumoja.

Vierailija
01.02.2010 |

Meillä on 16-vuotias lapsi jonka kaveripiiri on muuttunut aika radikaalisti vuodessa. Alkoholi on ollut kuvioissa jonkun verran ja on ollut öitä luvatta pois kotoa.

Välillä on ollut todella väsynyt sunnuntaisin kun on reissuiltaan palannut. Käytettiin lapsi huumeseulassa ja se onneksi ole negatiivinen. Kerron tästä kaverilleni ja se sanoi että ei ikinä voisi tehdä omalle lapselleen samoin. Uskoo että tollainen voi aiheuttaa lapselle trauman kun "syyttä epäillään".

Mä en tiedä pitäiskö nyt itkeä vai nauraa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teit oikein. Eiköhän tällaiset jutut olekin kasvattajan vastuulla, enkä todellakaan usko, että ainoastaan huumeseulassa käynti aiheuttaa lapselle/nuorelle traumoja. Mielestäni on hyvä, että nuoren annetaan ymmärtää hyvissä ajoin, että vanhemmat todella voivat nähdä huumeiden käytön.

Eiköhän ne traumat synny suuremmista asioista. Tuo on mielestäni oikeanlaista rajojen asettamista.

Vierailija
2/5 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei muita merkkejä näkynyt. Mutta myös välittämistä! Pahemmat traumat lapsi saa jos ei pidetä huolta tai hiljaisesti hyväksytään kaikki sählääminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin veli oli todella huonossa kunnossa ja ihan omissa maailmoissa. Olivat ihan varmoja että käyttää jotain huumetta. Veivät lääkäriin jossain vaiheessa juuri sillä syyllä että haluavat sen huumetesteihin, hän kun itse väitti kovasti että ei huumeita käytä. No, hyvä että veivät. Ei käyttänyt huumeita mutta sairasti epilepsiaa. Että näinkin voi käydä.

Vierailija
4/5 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen tuossa iässä just samoilla elkeillä. Sitten yksi tapaus oli sellainen etä oli luvannut tulla klo.12 seuraavana päivänä kotiin , niin neiti suvaitsi tulla illalla ysiltä. Samantien likka autoon ja päivystykseen . Päivystyksessä likalle selvisi mihin mentiin , syyksi kerroin että en voi luottaa yhtään. Vastaanotossa suhtautui tosi positiivisesti kun pyysin tytöstä huumeseulan ja alkon. Okay, myönnän että tiukka paikka oli kun tyttö itkee ja kysyy miksi odotusaulassa (olisi tehnyt mieli sanoa:"että lähdetään kotiin". Kaikki oli ihan ok. Kyllä meillä tyttö järkiintyi ainakin. Tapahtuneesta on nyt 4 vuotta ja äiti-tytär on tosi hyvä tänä päivänä.

Vierailija
5/5 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Itse ajattelisin että tossa tilanteessa se on molemmille osapuolille hyvä, varsinkin kun tulos on negatiivinen. Vanhemmat saavat rauhan epäilyiltään ja nuori pääsi osoittamaan että huumeet eivät ole kuvioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme