Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisikö tästä herne nenään vai suutuinko minä turhasta?

Vierailija
01.02.2010 |

Miehellä oli lauantaina yövuoro, jonka jälkeen oli menossa isälleen yöksi. (Asumme 30km päässä miehen työpaikasta, appi asuu miehen työpaikan vieressä. Me vauvan kanssa tarvitsimme automme illalla, joten mies ei voinut mennä sillä töihin.) Sunnuntaina oli kuitenkin menossa heti aamupäivästä takaisin töihin, joten kotona olisi tasan käynyt nukkumassa ja lähtenyt takaisin töihin.

No kävikin niin, että mies oli päässyt töistä 3h aikaisemmin ja mennytkin käymään baarissa töiden jälkeen ajatuksena mennä sitten parin bissen jälkeen isälleen yöksi. Baarissa olikin kaveri ja mies päättikin mennä baarin jälkeen hänen luokseen yöksi ja sieltä töihin. Kyseessä miespuolinen kaveri, jonka minäkin tunnen eikä mies varmasti ollut missään muualla kuin tuolla kaverillaan.

Mulla meni herne nenään. Nyt mietityttää, että reagoinkohan nyt ihan yli. Kotiäidin hermot taisi pettää turhasta? Vai mitä mieltä te olette?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ylireagoit.

Vierailija
2/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta, onko tuo nyt niin vakavaa? Mies ei kuitenkaan vetäissyt hirveitä kännejä, kykeni menemään töihin jne.

Kotiäitinä monet mitättömät / pienet asiat saa ihan kohtuuttomat mittasuhteet. Taidat lisäksi olla ihan pikkuisen mustasukkaisuuteen taipuvainen ihminen? :) Vai ärsyttikö se ajatus, että mies voi lähteä baariin töiden jälkeen noin vain, mutta sama ei koskaan onnistu sinulta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitten on se ongelma? Mitä väliä sillä on vaikka meni kaverille yöksi? Kai se aikuinen mies osaa itse päättää.

Vierailija
4/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi sai vapaaillan, joka perheellisillä tulee yleensä tarpeeseen.

Sinä olisit ollut lasten kanssa yksi joka tapauksessa.

Appi tuskin kärsi kun poika ei tullutkaan nurkkiin luuhaamaan.

Löysää nyt pipoa, hyvä nainen.

Vierailija
5/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisin itsekin suuttunut. Miksi ei tullut teidän luo kotiin, kun pääsi aiemmin?

Vierailija
6/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus täytyy miestenkin päästä menemään. Eri asia on, jos miehelläsi on alkoholiongelma tai käy usein baarissa (usein mielestäni esim. meillä pari kertaa kuussa kun minä en käy koskaan nyt vauva-aikana, se nyt tosin on hyvin suhteellinen käsite eri perheissä).

Vierailija
7/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä tuossa oli se hermostumisen syy?

Siis sekö ettei miehesi mennytkään isälleen yöksi vaan kaverilleen?

Silloin kyllä todellakin hermoilet täysin turhasta!!!!

Vierailija
8/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman överiksi meni. Mutta akkojen kanssa se elämä on tuollaista. Kokemusta on.

Vierailija
9/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos mies olisi ollut kotona vauvan kanssa, ja äitimennyt baariin ja kaverille yöksi, olisi vastaukset päinvastaisia.

Vierailija
10/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos mies olisi ollut kotona vauvan kanssa, ja äitimennyt baariin ja kaverille yöksi, olisi vastaukset päinvastaisia.

Niin totta! Mies olisi ollut tuossa tilanteessa hyvinkin akkamainen!

Vierailija
11/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no, tilannehan oli jo se, että mies ei olisi tullut yöksi kotiin missään tapauksessa, kun ei olisi päässyt ilman autoa (jota minä siis tarvitsin).

Kiitokset vastauksista. Kiva kuulla, että muillakin olisi mennyt herne nenään, mutta toisaalta erittäin hyvä kuulla että vähän ylireagoin.

Joku kirjoitti, että menikö hermo siihen, että kotiäidille ei tuollainen olisi ikinä mahdollista. Kyllä. Juuri noin. Ei ole työmatkoja, joilta voi poiketa sinne tai tänne tai tuollainen tilanne ei kävelisi minua vastaan ikinä.

Mutta joo, miehellä ei ole alkoholiongelmaa, ei todellakaan ramppaa baarissa usein. Tuossa tietty oli hyvä sauma mennä muuttamatta mitenkään sitä, miten ilta/yö olisi joka tapauksessa minun ja vauvan kohdalta mennyt. Että ehkä pitää ottaa se kireä pipo pois... :)

Vierailija
12/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kamala nalkuttava akka.

Vierailija
13/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kamala nalkuttava akka.

:/ Miten musta tuli tällainen. :/ En mä oikeasti ole sellainen. Kotiäitiys ei taida sopia mulle...

t. ap

Vierailija
14/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ymmärretään,mutta jos mies olisi ollut kotona vauvan kanssa, ja äitimennyt baariin ja kaverille yöksi, olisi vastaukset päinvastaisia.

Mieshän ei joka tapauksessa ollut tulossa kotiin yöksi. Ihan hyvähän se on, että puolisoilla on joskus hiukan "omaa aikaakin", ja tuossahan se tuli kuitatuksi ilman, että perheen elämä mitenkään häiriintyi.

Sillä JOS tuossa tosiaan oli yövuorosta kyse (vaikka hiukan ihmettelen tuollaista yövuoroa, josta ehtii vielä kapakkaan, sama se vaikka kolme tuntia ennenkin pääsee duunista - yleensä yövuoro on oikeasti koko yön kestävä huki, joten vaikka sieltä pääsee kolme h aikaisemmin, se on klo 4...),

ap olisi kuitenkin ollut jo nukkumassa, kun mies tulee kotiin.

Eikös se ole hyvä, ettei mies könynnyt kotiin keskellä yötä ja säikäyttänyt vielä ap:tä, joka luuli miehen olevan isällään yötä.

Vierailija
15/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vain puhun siitä yövuorona..

t. ap

Vierailija
16/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin pahastunut saman asian takia, mutta ymmärrän kyllä, että syy on ihan turha. Tilanne ei kotona muutu miksikään, oliko mies isänsä vai kaverinsa luona, poissa kotoa anyway ja miehet ajattelee just noin. Naisten mielestä mies ei saisi pitää hauskaa kun tilanne tulee, vaan kärvistellä jossain muualla yhtä lailla mitä itsekin - silloin on niinku hengessä mukana.

Kotiäidillä kun ei todellakaan ole tuollaisia ex-tempore mahdollisuuksia ja se v***tuttaa.

Vierailija
17/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, kotona ollessa ihan normaalia! :D Minä olin myös silloin tuollainen, kun en päässyt itse minnekään ja kaikki oli niin rutiinia. Sitten se, että mies poikkesi sovitusta aiheutti harmia! Hyvä nauraa niille näin jälkeen päin. Eli siis tuossa tilanteessa mulla ois menny pipo liian kireelle, ja oisin hetkeks kilahtanut, ja sit se taas aikanaan menis ohi.

Mies ei oo moksiskaan, tuntee mut, ja tietää että lepyn kohta. Eikä kyl ois tykänny itsekään jos meidän roolit ois ollu toisinpäin, et siinä mielessä ymmärtää! Sehän vaan osottaa, et sä välität, missä miehes on!

Vierailija
18/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mietityttää, että reagoinkohan nyt ihan yli. Kotiäidin hermot taisi pettää turhasta? Vai mitä mieltä te olette?

Tuo viimeinen lauseesi vastasi jo kysymykseesi. Ylireagoit, ja turhasta. Ja ymmärrät sen varmaan itsekin kun näin jälkeenpäin mietit asiaa.

Vierailija
19/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykännyt siitä, että mies tulee kotiin joskus yhden pintaan yöllä, herättää sinut ja pahimmassa tapauksessa myös vauvan. Millä olisi ylipäätään tullut kotiin, jos auto oli sinulla?

Eli sinä olet kateellinen siitä, että miehellä oli hauska baari-ilta. Haluat kenties säädellä tarkemmin miehesi tekemisiä.

Kannattaa miettiä tarkkaan, mikä kulloinkin närkästyttää. Kun huomaa, että syyt ovat oikeasti aika itsekkäät, ei kannata alkaa miehelle osoittamaan mieltä.

Voisit sen sijaan järjestää itsellesi vapaaillan jonkun kaverisi kanssa, ja tuosta miehen baari-illasta sait hyvän perustelun sille, miksi mies voi jäädä kotiin vauvan kanssa. ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä