jos housujen sisäsauma on 69 cm, niin onko ne tarkoitettu kääpiöille?
Ostin viime kerralla 79 sentin mittaisella lahkeella ja lahkeet olivat liian pitkät, piti kääntää paljon. Mittasin sen sisäsauman nyt (haarukasta lahkeeseen) ja se oli 77 senttiä!
Katson samaa mallia nettikaupasta niin siellä on pisin lahje 79 senttiä! Vai olisiko nuo vähän liian isot ja siksi pitkät? Tykkään löysistä housuista.
Nyt aattelin tilata 69 senttiset mut kauheeta jos ne on sit liian lyhyet.
Olen 164 pitkä.
Kommentit (4)
..mulla on jo sellaiset housut mut on vähän nyppyyntyneet ja haluan uudet. Ne on oikeen mittaiseks lyhennetty! Mittasin sen haaran niistä, koska ne on oikeen mittaiset!
Olen tosi kiitollinen avusta jos joku osaa auttaa.
Eri liikkeillä on hiukan erilaiset mitoitukset, vaikka sitä luulisikin että sentti on aina sentti :)
Onko kyseessä high water-housut vai ihan normaali mittaiset housut? Koska 69cm täydeksi lahkeenmitaksi on tosi lyhyt. Itse olen 158cm pitkä ja jalan sisämitta on 76cm. Silloin yleensä lyhyt lahje (just se 76cm) on just passeli mutta 79 on ok. Yleensä housujen sisämitta taitaa olla n.82-84cm mikäli on ns. normaalia mitoitusta.
Ne on ihan normaalihousut. Nyt mittasin omasta haarukasta melkein lattiaan ja pituus oli 72 senttiä ja olen kyllä pitkäselkäinen ja persjalkainen. Mutta 72 on liian vähän tietysti, jos laitan korkeat korot jalkaan kuten yleensä teen. Eli tilaan sit kuitenkin sen pisimmän mittaiset :)
Tajusin myös miksi ne nykyiset housut on niin lyhyet.. ne on liian isot ja roikkuu haaroista :D Mä pidän siinä päällä aina tunikaa tai paitaa tms, joten ei haittaa. Inhoan kireitä vaatteita.
Kiitos kaikille!
ihan vakovälistä lattiaan ja päätä itse.
mua ei kiinnosta roikkuuko sun lahkeet maassa vai ei.