Pelottaako muita miehen työ? Siis riskit ja vaarat?
Minä olen aina ihan paniikissa jos mies ei vastaa puhelimeen töissä (soitan hänelle töihin hyvin harvoin, pari kertaa kuussa, ja vain jos on joku pakottava tilanne).
Tai jos ei tule kotiin silloin kuin pitäisi.
Miehen työ on riskialtista, eli joka päivä on vaaransa.
Nytkin sanoi kolme tuntia sitten että yksi tilanne on tulossa eteen. Hänen pitäisi olla jo kotona, vaan ei ole. Eikä ole ilmoittanut mitään.
Ymmärrän, että kesken "tilanteen" ei voi soittaa, mutta juuri se tässä ahdistaa. Joka ikinen päivä huoli ja pelko.
Kohtalotovereita täällä kyselen...
Kommentit (4)
Asumme maassa jossa on rutkasti enemmän riskejä kuin Suomessa+ mies vaarallisessa (aseellisessa) ammatissa.
Olin väittänyt että kestän tilanteen, mutta .... Onneksi mies huomasi itse että hän ei ollutkaan enää valmis ottamamaan kaikkia riskej
Liian monta läheltä-piti-tilannetta ollut. Pelkään ettei joku kerta onni olekaan enää läsnä.
tosin "tilanteita" enemmän pelkään realistisempaa riskiä, eli että liikenteessä tapahtuu jotain. Suuret nopeudet yhdistettynä johonkin tekijään x (hirvi, liukkaat jne..) saa mut voimaan jo ajatuksena fyysisesti pahoin.
mutta itsellä on ollut lähellä kertoja jolloin luulin etten enää näe miestäni.
asia vaivaa meitä molempia ja voi olla, että minulla on tämän vuoksi alan vaihto edessä. varsinkin nyt, kun meillä on perhettäkin en voi kuvitellakaan itseäni toimimaan järkevästi tilanteeseen jossa henki on kyseessä.
onneksi minulla on muitakin ammatteja kuin vain tämä yksi.