Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko paino noussut rv 10, 20, 30 ja 40 mennessä? Kuinka nopeasti palasit mittoihisi?

Vierailija
31.01.2010 |

Mulla tulee huomenna täyteen rv 11. Vielä ei ole paino noussut vaikken pahoinvoinnista olekaan kärsinyt. Paino ei siis ole pudonnutkaan, niinkuin joillakin tekee. Nouseeko paino siis yleensä vasta raskauden lopulla? Suunnilleen mistä asti alkaa tulla?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtömitat oli 158/50 ja nyt siis painan 62. Terkka ei ole valittanut ollenkaan ja sokerirasitukseenkaan ei ole laitettu. Tuntuu kyllä hirveen paljolta, ja vielä jos jatkuu samaa 2 kg kuussa tahtiin.

Vierailija
2/55 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 10 -5 kg

rv 20 -2 kg

rv 30 +1 kg

rv 40 +2,5 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa ja ei oo vielä tullu yhtään.

Taitaa olla hyvin yksilöllistä kuinka paljon ja missä vaiheessa painoa tulee lisää. Ja ihan yhtä yksilöllistä on se kuinka nopeasti ne tulleet lähtee pois. Toisilla jää kaikki laitokselle, toisilla imetys kuluttaa, toisilla ne jää, toisilla tulee imetys-/pikkuvauva-aikana toinen mokoma lissää.

Vierailija
4/55 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paino on -2kg plussauksesta.

Mulla on kyllä ylipainoa jo valmiiksi, että hyvä kun on pysynytkin miinuksen puolella :)

Mun kaverilla oli näille viikoille mennessä noussut +16kg (laiha alkaessaan odottaa)ja toisella kaverilla 6kg, tosi yksilöllistä.

Vierailija
5/55 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä paino nousee enemmän raskaauden lopulla. Sulla ei vielä kuulukaan painon nousua olla, toki voi olla, mut parempi jos ei.

Ja raskauskiloista ei kannata huolia. Imetys ja vauva-aika kuluttaa ne tehokkaasti :). Se mihin kannattaa kiinnittää huomio on imetyksen muuttuminen osittaisimetykseksi ja imetyksen lopetus. Silloin kilot nousee salakavalasti, kun kalorit ei enää valu rinnoista pihalle, mutta on kuitenkin tottunut syömään sen mukaan.

Ja lysymykseesi. Sun viikoilla painoni oli noussut n. 1kg molemmissa raksauksissa. Ekassa koko raskausaikana nousi n. 12 kg ja tokassa reilusti yli 20kg.

Ekasta palauduin ennalleen vuodesta tokasta olen jo huomattavasti hoikempi kuin ennen raskautta ja vauva nyt 7kk, mutta mun ruokavaliota on nyt rajoitettu lapsen allergian takia enkä voi syödä esim suklaata ja vehnää=leivonnaisia...

Vierailija
6/55 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä lähtöpaino 57kg.

Rv 10 paino oli 54kg ja rv 39 (lapsi syntyi 39+1) oli 59kg, muita en muista.

Laitokselta lähtiessä paino oli 53kg ja vuoden imetyksen jälkeen 49kg.

Toisesta lähtöpaino 55kg ja nyt rv 15 53kg.

Molemmissa ollut rajua oksentelua monta kertaa päivässä, ensimmäisessä koko raskauden ajan tässä toisessa ainakin tähän päivään asti.

Vierailija
7/55 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 10 ei ollut vielä tullut kuin pari kiloa

sitten rv 20-30 niitä tuli kilo viikossa

ja lopussa ihan muutama sata grammaa viikossa.

Yhteensä tuli siis molemmissa raskauksissa 17-18 kg. (Toisessa töin huippu-huippu-tervellisesti, toisessa normaalisti. Ruokailulla ei siis ollut vaikutusta).

Esikoisesta olin vanhoissa mitoissa 6 kk:ssa, kuopuksesta 8 kk:ssa. Täysimetin 4-5 kk.

Vierailija
8/55 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko se sama tyyppi, joka muutama viikko sitten kyseli täällä "miten paljon paino pitäisi nousta milläkin raskausviikolla, ettei ylipainoa jäisi grammaakaan synnytyksen jälkeen?"

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Samalla tapaa neuroottista on tuo sun kysymyksenasettelu. Valmistaudu ap siihen henkisesti, että muodot muuttuu joka tapauksessa lapsen myötä - joillakin jopa paljonkin.

Vierailija
9/55 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu ap siihen henkisesti, että muodot muuttuu joka tapauksessa lapsen myötä - joillakin jopa paljonkin.

Minusta ei huomaa mistään kohtaa että olen synnyttänyt 2 lasta.

Paitsi alapäästäni todennäköisesti (vaikka mies sanoo että ei siitäkään.)

Vierailija
10/55 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka paino voi olla sama, niin silti ei vanhat vaatteet enää istu. Joillain leviää lantio, joillain jää löysää ihoa, joillain rinnat alkaa roikkua, joillain leviää jalka...

Valmistaudu ap siihen henkisesti, että muodot muuttuu joka tapauksessa lapsen myötä - joillakin jopa paljonkin.

Vierailija
11/55 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla elintavoista riippumatta painonnousut:

rv 10 + 0-2kg

rv 20 + 5-7 kg

rv 30 + 10-12 kg

kaikkiaan +13-15 kg.

Entisissä mitoissa 8 vkoa-4kk synnytyksestä, imetyksen jälkeen -2-10kg alkupainosta (alkupaino normaali-hoikka).

Vierailija
12/55 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

28-29 tuuman farkut ja vaatekoko oli 36-38, ensimmäisen lapsen imetyksen jälkeen jalkaan solahti 26 tuuman farkut ja vaatekoko 34. Että voi käydä näinkin :D. Ei lantio kaikilla levene, ja hyvin monet saa vyötärönsäkin takaisin :D.

Vaikka paino voi olla sama, niin silti ei vanhat vaatteet enää istu. Joillain leviää lantio, joillain jää löysää ihoa, joillain rinnat alkaa roikkua, joillain leviää jalka...

Vierailija
13/55 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairaalaan jäi vielä 10 kg.

Mut mä voinkin pahoin 24/7 koko raskauden ajan

Vierailija
14/55 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita en muista mutta 24+1 oli tullut 3,9 kg ja 28+1 himpun vajaa 5,5 kg. Kokonaismäärästä ja lähtemisestä ei vielä ole tietoa =D.

Vierailija
15/55 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ekassa raskaudessa painoa tuli 18 kg ja omissa mitoissa olin vuosi synnytyksen jälkeen. Laitokselle jäi vajaa kymmenen kiloa, mutta se toinen vajaa kymmenen kiloa ei ottanut lähteäkseen ollenkaan...

Tästä harmistuneena toisen raskauden alkaessa päätin etten päästä painoa nousemaan, minulla oli toisessa raskaudessa myös raskausdiabetes, joten tarkalla ruokavaliolla olin koko ajan. Painoa tuli yhteensä 8,5 kiloa jotka jäivät sairaalaan. Eli sairaalasta tullessa painoin saman verran kuin ennen raskautta. Nyt synnytyksestä on kolme viikkoa ja paino pudonnut 10 kiloa kotiutumisesta, eli painan nyt 18 kiloa vähemmän kuin kolme viikkoa sitten =)

Suurin osa tuosta toki on elimistöön kertynyttä nestettä, olinkin varsinainen nestepallo ennen synnytystä, mut on siis aivan ihanaa kun kaikki vanhat farkut jne mahtuu päälle, siis nekin, jotka ei mahtuneet ennen toista raskautta.

Nyt taloudessa on kolmevuotias uhmis ja kolmeviikkoinen vauva, joten omia tarpeitani varten en ole jääkaapin ovea ehtinyt edes vilkaista, ja kas vain, paino putoaa.. =)

Minulla toki on tähän vielä varaa, ainakin yhden 10 kilon verran edelleen. Mut siis, vauvan aiheuttamat kilot (itse vauva, istukat, lasivedet, elimistöön kertynyt neste jne..) lähtee helposti pian raskauden loputtua, syödyt kilot istuvatkin sitten tiukemmassa.

Vierailija
16/55 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 kiloa - siitä 10 kiloa jäi suoraan sairaalaan, muutama kilo lähti kotiintulon jälkeen seuraavina viikkoina, lopun imetyksen ajan ei lähtenyt grammaakaan ja imetyksen lopettamisen jälkeen alkoi paino pudota. En ihan muista kauanko siihen ekan kohdalla meni aikaa. Nyt toka on 8kk ja vielä on 5 kiloa ylimääräistä (tammikuun aikana lähti 2 kg) joten eiköhän tämä tästä.

Mun äidillä ja siskolla on ollut samankaltainen tilanne.

Vierailija
17/55 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 10 ensimmäisen kerran neuvolassa, painoa oli tullut pari kiloa. Rvlla 38 jolloin synnytin painoa oli tullut yhteensä n. 16 kg. Nyt vauva on n. puolivuotias ja vielä on +2kg lähtöpainoon. Lähestulkoon täysimetän ja paino putoaa hitaasti, mutta kuitenkin koko ajan.

Ensimmäisestä lapsesta painoa tuli 17 kg, 8 viikkoa synnytyksestä oli -2kg, vuosi synnytyksestä -10kg. Nyt on lähtenyt kilot maltillisemmin. (Olen hoikka normaalisti, ekan lapsen jälkeen alipainoinen.)

Vierailija
18/55 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoa tuli yhteensä +12 kg, joista 7 viimeisten 4 viikon aikana. Ei ollut missään vaiheessa pahoinvointia. Ristiäiset pidettiin lapsen oltua 6-viikkoinen ja paino oli tuolloin -6 kg, synnärille jo jäi melkein kaikki raskauskilot.

Vierailija
19/55 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa tuli 35kg ja tokassa 34kg.

Ruokavalio oli tiukka, tokalla kerralla raskausdiapetes ruokavalio. Ei mitään herkuttelua.

Kuitenkin tokassa tuli samat kuin ekassakin.

Turvotusta ihan järkkymäärää.

EN muista raskausviikkoja mutta ekalla neuvola käynnillä on ollut jo +5-6kg siitä pikkuhiljaa viikolle 30 asti ja sitten onkin räjähtänyt.

Loppuviikoilla tullut jopa 2.5kg/viikko

Ekalla kerralla jäi laitokselle 14kg tokalla kerralla 12kg.

3kk synnytyksestä olen kummankin jälkeen ollut melkein omissa mitoissani.

Viimeiset 4-5kg pudonneet ennenkuin lapsi täyttänyt vuoden.

Yksilöllisiä olemme kaikki, toisilla vaan painoa ja turvotusta tulee vaikkei mässäilisikään ja toisilla taas ei mitään.

Järkyttävää tuollainen painonnousu on jo pelkästään jaksamisen kannalta, keho todella kovilla. Onneksi paino kuitenkin laskenut nopeasti ja onhan tuo ollut sen arvoista.

Enää en kuitenkaan aio raskautua. Kaksi kertaa tätä laatua on riittänyt.

Vierailija
20/55 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, jonka paino rv 30 pian ja +9 kg nyt.