Melba! Minkä kokoisessa asunnossa asut ja kuinka monta henkilöä
Kommentit (13)
Muistelen että olisit muuttanut vuokralle.
Itse asun pk-seudulla ja viimein saimme asunnon jossa kaikille on omat huoneet. Vaikkakin pienet :-))
ap
Juu, meillä on nykyään ihan virallisestikin kaikille omat huoneet. Meidän aikaisemmassa kolmiossa oli makkarit 16m2 ja 18m2, joten hyvän kokoisina varsinkin tuo isompi oli helppo jakaa kahteen osaan. Virallinen huone ei meidän aikuisten makkari ollut, kun siinä ei ollut ikkunaa, mutta tavallaan jo siinä kolmiossa oli kaikille omat tilat siis.
Olen muuten katsellut mielenkiinnolla ruotsalaisten tapaa sisustaa asuntoja ja ilmoittaa niiden huonelukumäärä. Siellä usein sellaisen putkikeittiön loppuosa (mihin suomalaiset laittaa AINA ruokapöydän) laitetaan yhdeksi makuuhuoneeksi. Tämä on minusta ihan loistava idea. Yritän etsiä jonkun pohjan vaikka malliksi moisesta. Tällä logiikalla mäkin voisin muuttaa hyvin 3h+k asuntoon taas tai toki myös sellaiseen asuntoon, jossa on yksi huone jaettavissa.
Meillä on myös kakkosasunto ja se on yksiö, joten osataan kyllä olla neljän hengen perheellä pienissäkin tiloissa. Vaatii vain vähän ajatustoimintaa, että miten sisustetaan.
Mutta nythän teillä kaikilla on sitten omat huoneet. Tai no teillä aikuisilla yhteinen.
Asuin ennen lasten kanssa kaksiossa ja kävi kyllä ahtaaksi kaikkien tavaroiden kanssa ja muutenkin. Nyt on ihanaa kun kaikilla on oma huone, vaikkakin pieni sellainen. Lapset ovat jo ala-asteella ja on mukavaa kun kumpikin voi vapaasti pyytää ystäviään tai koulukavereitaan kylään. Saivat kyllä ennenkin mutta oli vähän tilanahtautta ja minä tuppasin jäädä jalkoihin. Hyvää viikonloppua sinulle Melba!
t. ap ja 3.
Ei tarvinnut kauaa etsiä - eka ruotsalainen kohde täytti kriteerini tuosta esimerkistä:
http://www.hemnet.se/beskrivning/587668?r=3
käykää kurkkaamassa kuvat, jos jotakuta kiinnostaa, minusta tosi hyvä idea ja noita pohjia on Suomessakin tosi paljon
Joo, tavarat ne usein enemmän tilaa vie kuin ihmiset ;-)
Mukavaa viikonloppua sinullekin.
Meillä oli juuri sellainen edellisessä kodissa.
Mietinkin usein sen muuttamista toisen lapseni makkariksi mutta olisi vaatinut jättiremontin. Meillä ainut sisäänkäynti keittiöön kun oli tämän ruokailutilan kautta.
Vanha talo kun oli ja putkiremppakin tiedossa kymmenen vuoden sisällä, päätin sitten lähteä vuokralle.
ap
Juu, meillä ihan sama syy taustalla. Asunto oli muuttunut asumiseni aikana 27-vuotiaasta 37-vuotiaaksi ja vain lämmönjakokeskus oli tuona aikana uusittu. Ei tarvinnut olla kovin fiksu, että arvaa, että remontit on tulossa. Kerrostalokolmion remonttien hinnalla asuu varmaan 4 vuotta ilmaiseksi, sillä kaikkia remontteja ei saa sitten siirrettyä kuitenkaan asunnon myyntihintaan, muistaakseni vain noin puolet tutkimusten mukaan ja lisäksi esim. putkiremontin aikana pitää kuitenkin muuttaa vuokralle.
Olen oikein tyytyväinen vuokralla asuja. Salaa (no tosi salaa joo, kun täälläkin sitä olen mainostanut) haaveilen, että saataisiin aso 4-5h+k, mut taidetaan olla liian suurella jonotusnumerolla ja liian rikkaita. Meidän rahat taitaa kyllä kelvata jollekin, jos vaan tarjoaa ;-)
Tää olisi mulle ihana vanhuuden kämppä
http://www.hemnet.se/beskrivning/587668?r=3
Arvaa mitä tekisin?
-säilyttäisin kauniit lasiovet ja -ikkunat makkarin ja keittiön välillä.
-avaisin seinän keittiön ja olkkarin väliin
-sulkisin sisäänkäynnin keittiöön hallin puolelta ja rakentaisin halliin tilavan vaatehuoneen.
JUU! Ja asonumero minullakin vetämässä. Taitaa perityä lapsenlapsille ennen kuin mitään kuuluu siltä rintamalta.
ap
Olen muuttamassa väliaikaisesti kaksioon lapseni kanssa ja epätoivoisena miettinyt joutuvani nukkumaan olohuoneessa. Tuossa kaksiossa on juuri tuollainen putkikeittiö, joten sinä Melba ratkaisit ongelmani :) Kiitos siitä!
Ihanaa, että tuo idea alkaa tarttua tännekin.
Mä mietin, että haluan vanhuuden päiville miehen kanssa kaksion, jossa tuollainen putkikeittiö. Putkikeittiön päätyyn sitten kaunis sänky ja siinä voi sitten nukkua lapset, jos käy meillä kylässä ja jos toisella on jotain kremppaa tai muuta, niin vois sitten nukkua ajoittain eri huoneissakin. Esim. mun vanhemmat nukkuu eri huoneissa, koska eivät halua toistensa yöunta häiritä. Uskon, että ajan myötä sen nukkumisrauhan tarve vaan kasvaa.
Ei apua... vedet vaan virtaa silmistä, kun niin naurattaa. Meinasin kurkata yhtä kivoja asuntoja Helsingistä, kuin nuo Tukholman on. No, sisustus ei ole aina kovin kummoista Suomessa (katsokaa huviksenne noita hemnet.se sivustoja, ne kaikki on noin karkkeja!), mut en arvannut et näin pahaan törmäisin. Tässä yksiö kerrassaan mielenkiintoisella pohjalla (mikä keittiö), mut kaiken kruunaa tuo "kylkiäinen" (vrt. kätevä emäntä sketsisarja) olohuoneessa.
http://www.etuovi.com/kohde/221660
Me asuttiin ihan vasta vielä omassa kerrostalokolmiossa, jossa oli 79 m2, mut muutettiin ihan vasta vuokralle 81,5m2 4h+k asuntoon, mut tää on hurjasti pienempi, kun edellisessä asunnossa oli ehkä 4m2 kylppäri ja tässä on erillinen wc, IIIISO kylppäri, jossa on kodinhoitohuoneen tapainen pääty ja sauna eli asumisneliöitä hävis varmaan 8 edelliseen verrattuna.
En ole yh, meillä uusperhe, jossa 2 aikuista ja 2 lasta. Yksinhuoltajana asuin tuossa meidän (tai siis silloin mun) omistusasunnossa kahdestaan pojan kanssa, jonne sitten muutti mies jossain vaiheessa ja sittemmin tuli vielä kolmaskin kolmijalkainen perheeseen.