Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

avoliittolaki on järjettömin idea mitä eduskunnassa on ehdotettu

Vierailija
30.01.2010 |

Miksi pitäisi tehdä avoliittolaki avopareja varten, kun avioliiton solmiminen hoituu käymällä maistraatissa?

Avoliittolaissahan yritetään parantaa esim. jäljelle jäävän osapuolen asemaa kuolemantapauksessa. Avioliitossahan eloon jäänyt puoliso saa jäädä omaan kotiin asumaan, sanoivat lapset mitä tahansa. Avoliitossa ei.

Vähän sama asia kuin osa kansasta sanoisi että "en halua suorittaa ajokorttia, ajan ilman" ja sitten heitä varten kehitettäisiin laki ajoluvasta. (Tiedän, huono vertaus, ilman korttia ajaminen on rikos eikä kortin suorittaminen ole halpaa, mutta kuitenkin). Eli systeemi on jo olemassa mutta kehitetään vastaava systeemi rinnalle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiin asioihin eduskunnassa tuhlataan aikaan, kun toimiva järjestelmä on jo olemassa.

Vierailija
2/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun järjestelmä toimii jo samaa sukupuoltakin olevien kohdalla, ei avoliittolakia voi perustella edes tasa-arvolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri sukupuolta olevilta avoliiton rekisteröintiä? Siis mihin vedetään raja avoliitolle? Riittääkö ihan, että vaan asuu yhdessä?

Aika hurjalta kuulostaa. Suurin osa muuttaa yhteen jotta oppii tuntemaan sen toisen, eikä siksi, että olisi jo tehnyt päätöksen, että yhdessä tässä nyt ollaan.

Vierailija
5/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuunottamatta oikeutta perheen ulkopuoliseen adoptioon. Avioliitto ja rekisteröity samaa sukupuolta olevien parisuhde vastaa toisiansa.

Vierailija
6/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, jos joku haluaa olla edelleen sellaisessa avoliitossa kuin nyt (ilman avoliittolakia)? Miten se järjestyy??

Vierailija
7/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varten.. Avoliittolaille ei ole mitään tarvetta. Jokaisen avoliittoon menevän aikuisen tulisi olla selvillä omaisuus,perimis ym. asioista..

Asioiden selvittäminenhän on helppoa, jos niin haluaa.. Ihmeellistä aikuisten ihmisten hyysäämistä koko lakiehdotus!

Vierailija
8/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

murennetaan joka paikassa. Avoliittolaiset haluavat samat oikeudet kuin avioliittolaiset. Kohta varmaan tehdään kirkossa vihkiminen laittomaksi.

Vierailija
9/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti tämä on naisjärjestöjen ajamaa.

Miettivät niitä naisia, jotka ovat avoliitossa miehen kanssa. Hankkivat lapsia, jäävät kotiin hoitamaan lapsia ja kaikki omaisuus on miehen nimessä - kun ero tule mies laitta naisen pihalle.

Järjestöt haluavat suojella naista.

Itse olen sitä mieltä, että jos olet niin tyhmä, että teet lapsia miehen kanssa, joka ei suostu aviolittoon eikä kirjoittamaan omistus- ja testamenttia - oma vika.

Ei yhteiskunta tarvitse suojella näitä idiootteja, jotka eivät osa ajatella laisinkaan!

Vierailija
10/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun kyllä Suomen isoimpaan naisjärjestöön enkä ole ollut "ajamassa" mitään tämän kaltaista. Kiva aina lukea täältä kuinka meidän järjestö/jäsenet ovat "juonineet" sitä sun tätä!

Vierailija
11/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tuo voisi olla. Ei mulla ollut mitään naimisiinmenoa vastaan, miehillä vain on ollut. Ei siis yhdellä, vaan useammalla. Vaikka on oltu avoliitossa 10 vuotta, tai tehty lapsia. Kyllähän tuossa tilanteessa jotain turvaa toivoisi. Nykyään kyllä tilanne voisi olla se, että minun kohdallani avoliitosta voisi olla hyötyä tyhjätaskumiesystävän kohdalla ilman tuollaisia lakeja. Pääsee sit näppärästi eroon..

Vierailija
12/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.orastynkkynen.fi/?p=650" alt="http://www.orastynkkynen.fi/?p=650">http://www.orastynkkynen.fi/?p=650</a&gt;

eri sukupuolillakin olla mahdollisuus "vain" rekisteröidä parisuhteensa! Itse olisin varmaan tehnyt niin, en kaipaa mitään symbooliarvoja! Tää on niin epistä:)

Vierailija
13/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä alkoi jo 2005 ja kyllä mm naisjärjestöt ovat sitä ajanneet. Et taida olla niin perillä asioista vaan.

ja edellinen miksi tehdä lapsia jos mies ei suostu avioliittoon tai tekemään muita juridisia papereita??

Älytöntä!

Vierailija
14/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu yhdessä, ei halua naimisiin ja eroaa niin toinen saa puolet???

Vierailija
15/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nykyään parisuhteessa enää mikään itseistarkoitus mennä naimisiin.

Vierailija
16/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä aikuisten ihmisten hyysäämistä koko lakiehdotus!

Vierailija
17/22 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nykyään parisuhteessa enää mikään itseistarkoitus mennä naimisiin.

Vierailija
18/22 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt leikitään ajatuksella, että olen asunut kypsän naisen kanssa yhdessä ja hänen tyttärensä muuttaa meidän luoksemme talousasioiden mentyä kuralle. Ymmärrän, ettei se tee minun ja tyttären välille avoliittoa. Entä jos joskus tulisi polkastua myös tytärtä, onko minulla sitten kaksi avoliittoa ja jos tytär vielä muuttaa pois? Onko niin, että tytär vie puolet ja äiti tästä kuultuaan vielä lopusta puolet?

Vierailija
19/22 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoeron tullessa toisen osapuolen on MAHDOLLISTA saada HYVITYSTÄ, JOS voidaan osoittaa, että avopuoliso on omalla toiminnallaan auttanut toista avopuolisoa kartuttamaan omaisuuttaan. Avioerossa menee omaisuus puoliksi, mutta em. on kaukana siitä. Käytännössä tuo laki ei siis takaa mitään muuta kuin tulevia oikeustaisteluja..

Vierailija
20/22 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti tämä on naisjärjestöjen ajamaa. Miettivät niitä naisia, jotka ovat avoliitossa miehen kanssa. Hankkivat lapsia, jäävät kotiin hoitamaan lapsia ja kaikki omaisuus on miehen nimessä - kun ero tule mies laitta naisen pihalle. Järjestöt haluavat suojella naista. Itse olen sitä mieltä, että jos olet niin tyhmä, että teet lapsia miehen kanssa, joka ei suostu aviolittoon eikä kirjoittamaan omistus- ja testamenttia - oma vika. Ei yhteiskunta tarvitse suojella näitä idiootteja, jotka eivät osa ajatella laisinkaan!

"...teet lapsia miehen kanssa, joka ei suostu aviolittoon..."

Kuules nyt, voisit itse ajatella vähän pidemmälle: Kaikki eivät todellakaan halua kenenkään kanssa mitään avioliittoa! Ei avoliitto ole sitä, että mies ei halua avioliittoa, kyllä se on yhteinen ja yhtälailla naisen oikeus. Naisen tyhmyyttä on sitten se, että jää kotiin avoliitossa ilman säästöjä/sopimusta/eläkesäästämistä. Heitä kuitenkin ilmeisesti on, koska tällainen laki tarvitaan?

Minä en mihinkään yhteiskunnan kirkolliset juuret omaavaan pakkopullaan (=avioliitto mielestäni) suostu, joten tulemme mieheni kanssa olemaan avoliitossa jonkun määritelmän mukaan sitten, kun paperilla on sama osoite - yhdessä emme ainakaan vielä asu, koska en halua. Siihen asti on lapsetkin ovat yksinhuoltajuudessa minulla.

Pidän avoliittoa yhtä typeränä määrittelynä kuin avioliittoakin: Lokerointia. Ihmisillä on eri tyylisiä tapoja elää, kaikki eivät mene juuri teidän tapanne ja hyväksyntänne mukaan, mutta ymmärryksen puute se enemmänkin on, mikä jyllää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi