Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työhakemuksessa sanotaan "Avustajan toimi (päivähoito" niin

Vierailija
29.01.2010 |

mitä se teidän mielessä käytännössä tarkoittaa? Minä ymmärsin sen niin että hakevat esim. päiväkotiin avustajaa (auttaa lapsiryhmissä ja auttaa ruuan jakamisessa yms. sellaisissa tehtävissä).

Mutta kun tarkemmin rupesin miettimään niin voiko se tarkoittaa esim. erityislapsen tarvitsemaa avustajaa? Hakemuksessa ei eritellä tarkemmin :/

Ja tarkoittaako sana toimi vakituista työtä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuvittelisin, että tarkoittaa jonkun erityislapsen tarvitsemaa avustajaa, mutta en tiedä.

Vierailija
2/4 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja missään nimessä en saanut jakaa ruokaa, se oli ammattilaisten tehtävä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ihan erikseen. Ja ilmoituksessa olisi varmaan lukenut "päiväkotiapulainen". Minä luulen myös että tarkoittaa esim. jonkun erityislapsen avustajaa.

Vierailija
4/4 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutusvaatimus? Se voinjoskus kertoa paljon työtehtävistä.

Päiväkotiapulaiset ovat yleensä osaksi lasten kanssa ja osaksi tekevät muuta, ei välttämättä perussiivousta, vaan pöytien pyyhkimistä esim. lounaan jälkeen kun osa henkilökunnasta on nukkarisssa ja kirjallisia hommia tekemässä.

Muina ruokailukertoina joku aikuisista saattaa tilanteen mukaan pyhkäistä pöydät.

Kyllä avustajat saavat jakaa ruokaa.

Minun ryhmässäni mm. avustaja oli se, joka aina jakoi aamupalan ja me eskariopet olimme aamiaisen ajan kahvilla, ottaen sitten omat jaetut kaksi ryhmäämme tekemään esiopetustehtäviä jne.

Tämä avustaja oli koulutettu, palkattu yhtä lasta varten toimintatilanteisiin, koska lapsella oli puheen viivästyminen, hienomotoristen taitojen harjoittaminen jne. Lapsi tarvitsi henkilökohtaista apua tehtävistä suoriutuakseen jne.

Esikouluryhmä on jaettu puoliksi, ja avustaja jakoi ruokaa (valvoi lasten ottaessa itse) toisessa kun lto valvoi vuorollaan toisessa ryhmässä. Toinen sitten söi samassa tilassa lasten kanssa, avustajan ja lasten kanssa söi lastenhoitaja.

Eräs avusta naapuriryhmässä oli puolet ajasta lasten kanssa, puolet työajasta meni siivoukseen. Hän huolehti aina sisääntulleiden vaatteet, kävi laittamassa ne paikoilleen esim. kuivumasta päiväuniaikaan, kun ensin oli alkuun auttanut nukkarissa.

Kun lapselle oli tehty kuntoutussuunnittelma, avustaja oli palaverissa mukana jolloin hän sai tietää mitä on syytä harjotuttaa lapsella, ei erikseen yhden lapsen kanssa, vaan tilanten mukaan.

Hän ei jakanut ruokaa, sillä hän söi lounaan lasten kanssa voiden alkaa sen jälkeen pesemään pöytiä ja huoltaa lattiat, roskat ym. Vuorollaan lastenhoitajat ja lastentarhanopettaja jakoivat ruuan...

Jos ilmoituksessa ei mainittu mitään siitä, onko kyseinen työ erityistä hoitoa ja kasvatusta vaativan lapsen takia, silloin työ saattaa olla koko ryhmää varten, vaikka heitäkin on nimellä ryhmäavustaja.

Erityislapselle haettaessa avustajaa yleensä koulutus katsotaan eduksi ja on mainittu työpaikkailmoituksessakin, sillä ei kaikista ole vaativaan hommaan. Monella ei kokemusta sellaisesta ja moni ei halua sellaiseen.

Tiedustelemalla paikan päältä saa lisävalaistusta mihin on hakemassa. Onnea Sinulle työnhaussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan