Kivoja vokaalilla alkavia tytön nimiä? Sellaisia, jotka ei oo top10-listalla
tällä hetkellä, mutta jotka kuitenkin ovat supisuomalaisia ja "tavallisia", eli ei mitään väännettyjä tai huippuerikoisia.
Meillä nyt pojat Otto ja Aaro, jotka saavat kaksi pikkusiskoa keväämmällä.
Ja sanon vielä, että mielestäni ihanat nimet Aino ja Ulla ovat pois laskuista, koska löytyvät liian lähipiiristä.
Kommentit (24)
Meillä on Anja-tyttö.
Tavallinen mutta hirvee. Sori.
Eeva, Aada, Iida, Emma, Elli, Anna, Oona
Eija, Erja, Eiri, Eira, Elina, Elisa, Ella, Essi
Ilona, Iida, Iiris
Anne, Anniina, Aada, Anna
mutta mä tykkään Eve, Eva, Eeva, Eevi ja Ellen
Meidän suvusta löytyy kaikki.
Anja on myös ihan kiva, mutta meillä on Vanja-niminen kani, niin jotenkin on liian paljon samaa :)
Edith
Ebba
Enna
Enni
Inkeri
Ilona
Eeva
Eva
Iiri
Iiris
Aida
Opri
Alma
Elma
Elli
Ella
Ellinoora
Aina
Aava
Aliina
Aliisa
Oili
Unna
Iira/Ira
Iiris
Elli
on aika kummallinen käsitys ap:n kaipaamista supisuomalaisista ja tavallisista nimistä.
jotka kuitenkin ovat supisuomalaisia ja "tavallisia", eli ei mitään väännettyjä tai huippuerikoisia.
Mielestäni tähän kategoriaan eivät Unnat ja Aidat sovi.
Unna on kyllä suomalainen nimi, ihan tiedoksesi vaan. Eikä tuo ole mikään väännetty nimi tai huippuerikoinen.
Ja Aida, jaa, siihen en ota kantaa. Kas kun et älähtänyt tuosta Edith nimestä, se on kyllä ihan suomalainen nimi..
Itse ehdotan Amanda, Alina, Alisa, Elisa tai Elina nimeä.
kun kerran veljienkin nimet ovat kaksitavuisia. Ehdotan nimiä:
Elsa
Alma
Anna
Hieman eri sukulpolven nimiä, mutta taatusti erikoisia 2010 syntyneellä:
Eira
Auli
Eila
Anu
Eevi
Iita
Iitu
Opri
Aija
Erja
Elma
Unna on kyllä suomalainen nimi, ihan tiedoksesi vaan. Eikä tuo ole mikään väännetty nimi tai huippuerikoinen.
Ja Aida, jaa, siihen en ota kantaa. Kas kun et älähtänyt tuosta Edith nimestä, se on kyllä ihan suomalainen nimi..
Itse ehdotan Amanda, Alina, Alisa, Elisa tai Elina nimeä.
UNNA: nimeä annettu 460 naiselle Suomessa, joista 365 syntynyt vuoden 2000 jälkeen. Nimeä ei siis millään kriteerillä voi pitää supisuomalaisena eikä tavallisena.
AIDA: Nimeä kantaa 630 naista, joista 379 syntynyt vuoden 2000 jälkeen.
EDITH: ruotsinkielinen nimi, ei supisuomalainen. Toki suomen kansalaisista nimeä moni (2999) kantaa, mutta kuinka supisuomalaisena ruotsinkielistä nimeä voi pitää?
Tunnen kuules monta Edithiä, joiden suvussa ei ole ruotsinkielisiä. Eli kyllä sitä annetaan myös suomalaisia lapsille eikä pelkästään suomenruotsalaisille. Esim. meidän suvussa on paljon Edith nimisiä naisia ja äitini suku on Elimäen läheltä kotoisin ja isäni suku tulee Karjalan kannakselta.
Itse ehdotan Ester/i nimeä.
sen pitää olla ihan supisuomalainen. Melkeen kaikkihan nämä on jossain vaiheessa tuotuja nimiä. Itse lasken suomalaisiksi nimiksi nimet, jotka ovat vakiintuneet suomen kieleen ja jotka ovat äänteellisesti ja kirjoitusasultaan selkeästi suomen kielisiä.
Unna on alkujaan saamen kielinen nimi.
Unna ja Ainu
Eevi ja Ilse
Asta ja Erja/Irja
Alva ja Eeva
Inka ja Oosa
Essi ja Inna
Meillä on Anja-tyttö.