Rippijuhlien vieraat
Meillä on kohta tulossa rippijuhlat ja pitäisi lähettää kutsut. Lapsella on kummeina mun ystäväni ja veljeni + hänen ex-vaimonsa. Heidän eronsa oli tosi riitainen, ja edelleenkin kolmen vuoden jälkeen ex-vaimo vahtii veljeni jokaisen menon ja tekemisen. Vaikka molemmat ovat jo uusissa naimisissa. Ja jaksaa jatkuvasti valittaa elareiden pienuudesta (vaikka saa reilusti yli lseketun summan) ja hankaloittaa koko ajan lasten tapaamisia.
No, kaiken tän jälkeen olen päättänyt että tämä toinen kummitäti, eli veljeni ex-vaimo, ei tule saamaan kutsua rippijuhliin. En oikein keksi mitään syytä miksi hänet kutsuisin? Hän ei nimittäin ole eron jälkeen edes pitänyt mitään yhteyttä kummilapseensa.
Ja kyllä ihan oikeasti pelkään sitäkin että hän järjestäisi jonkun kohtauksen juhlissa, se ei todellakaan ole mikään mahdoton asia.
Toisaalta kuitenkin vähän tuntuu ikävältä jättää yksi kummi kutsumatta?
Kommentit (2)
Hänenhän ne rippijuhlat kuitenkin on. Kummiutta kun ei voi peruuttaa. Olin juuri ylppäreissä, joissa oli eronneet kummit. Kukaan ei järjestänyt mitään kohtauksia. Monien mielestä oli mielenkiintoista nähdä tätä naishenkilöä jälleen. Hänellä oli lapsikin mukanaan.
Minä ehkä lähettäisin kutsun. Kysyisin kuitenkin lapseltani. Kummi tuskin on lapselle mitään pahaa tehnyt ja järkevä ailuinen osaa käyttäytyä nuoren juhlassa arvokkaasti. Juhlassa ei tietenkään kenenkään toisenkaan kannata provosoida tilanteita.
Ai niin, olihan omissa rippijuhlissanikin tällainen ex-tapaus mukana.
Minusta kotiinsa ei tarvitse kutsua ikäviä ihmisiä, olipa sitten juhla mikä hyvänsä.