Ruskovillan silkki vaatteet
Onko hyviä? Olen harkinnut silkkipaidan- ja housujen ostamista, mutta onko hinta-laatusuhden hyvä?
Näky olevan osto/myynti palstalla edullisesti silkkipaita ja housut. Mutta onko tuo laatu hyvä?
Kommentit (10)
siis lapsille olen suunnitellut silkkivaatteen hankkimista. Olen kuullut että on esim.atoopikolle todella hyvä.
meidän 5-vuotiaalla on jo varmaan kolmatta vuotta Ruskovillan silkkinen aluspaita. On lämmin ja miellyttävä. Nyt siihen on näköjään tullut pari pientä reikää, huomasin tänään kun pesin sitä.
Lisäksi meillä on ollut Ruskovillan silkkinen kypärämyssi. On sileä ja miellyttävä esim. villaisen paksumman kypärämyssyn alla. Myös bambusilkkibodyja oli vauvalla, mutta niitä ei valitettavasti enää valmisteta. Oli ihana materiaali!
Siis onko ruskovillan vaatteet laadukkaita???
silkkimyssyjä on käytetty 2 lapsella vuosikausia, paremmin kestävät kuin puuvillaiset kypärämyssyt. Kalsarit on ollut sekä lapsella (kokonumeroaan selvästi pienemmät) että itselläni (normaalikokoiset). Ovat kestäneet hyvin konepesua silkin/villanpesuaineella. Silkkiset ovat hyviä atoopikolle, en voi pitää edes merinovillaisia.
silkki ihanaa iholla, mutta noista ruskovillan tuotteista meillä hajoaa ekana silkkiset housut polvista. Jos on paljon konttaava lapsi niin kuluvat aika helposti polvista, mutta muuten ovat kyllä ehdottoman hyvät.
Itselle ja miehelle ostin kerraston viitisen vuotta sitten, kun eräs kauppa tyhjensi aikuisten varaston. Aivan ihanat päällä. Lapsilla yhdet paidat ja kypärämyssyt. Paitoja ostaisin enemmänkin, mutta ovat turhan kalliita, joten on tyydytty luomupuuvillaisiin. Luulen että bambusilkki ei materiaalina ollut hyvä. Meillä oli vauvalla kyseinen body ja pesuohjeiden noudattamisesta huolimatta meni todella nyppyiseksi.
siis lapsille olen suunnitellut silkkivaatteen hankkimista. Olen kuullut että on esim.atoopikolle todella hyvä.
- myös silkkiäisperhosen toukan valkuaiselle voi herkistyä.
Itse käytin joitakin vuosia vallan pelkästään Ruskovillan silkkisiä alusasuja (pitkiä "kalsareita" ja aluspaitoja), kunnes eräänä päivänä sain rajuhkon nokkosreaktion (n euron kolikon kokoisia nokkospaukamia) reisiin heti vedettyäni silkkkikalsarit jalkaan. Eli silkin sisältämälle valkuaisellekin voi herkistyä.
("Tavallisista" silkkituotteista = silkkihuivit tms en ole saanut nokkosreaktiota, vain Ruskovillan silkkialusasuista. Yleensähän silkistä poistetaan se valkuainen).
sen jälkeen, kun mies otti ja pesaisi pitkät silkkikalsarini 60 kirjopesuohjelmalla.
on käyttänyt ruskovillan kypärämyssyä pari vuotta. Vaikka se kostuu, niin lämmittää silti. Puuvillahan kostuisi ja kylmettäisi. Paljon on tullut nyppyjä ja langanvetoja haalarien huppujen tarranauhoista, mutta jos ei olisi ollut, olisi tuote vieläkin kuin uusi. Ja tätä kypärämyssyä on käytetty päivittäin noin 8 kuukauden ajan jo kolmatta vuotta.
Niistä alusvaatteista en osaa sanoa muuta kuin, että haaveissani omistan sellaiset.
itse en ole kokeillut. Ei tullut viestistäsi ilmi tarkoitatko itseäsi, mutta uskon että aikuisillekin käy mainiosti.