Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä tekisit jos tilanne olisi tämä..

Vierailija
29.01.2010 |

..teini matkustanut pummilla. Yhdet sakot on maksettu 80 euroa ja sen jälkeen juteltu ja sovittu että ei enää tälläisiä laskuja. Nyt jäänyt taas pummilla ajelusta kiinni ja taas olisi 80 euron lasku odottamassa. Maksaisitko vai olisitko maksamatta ja maksamatta jättämisestä voi ehkä mennä luottotiedot?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuskin olla maksamatta, millaisen mallin sillä teinille näyttäisitte? Mutta tekijä vastatkoon teoistaan eli esim puhelimen liittymä suljetaan niin moneksi kuukaudeksi että tuo summa tulee täyteen, viikkoraha pois tms.

Vierailija
2/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran kyllä tuossa vaiheessa opetusa vielä peliin, että omista rahoistaan maksaisi tuon sakon. Ei se ole anhempien tehtävä niitä sakkoja ja korvauksia maksella. Ja jos teinillä ei ole rahaa sakkoon niin tekee sitten jotain työtä sulle sen rahan eteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä ette osta kk-korttia joukkoliikenteeseen? Selvästikkin sellaista tarvitsisi.

Maksakaa nyt pois ja hommaatte sen kortin niin ei tarvitse sakkoja maksella!

Vierailija
4/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle kuukausikortin,tai kertamatkoja jos ei usein matkusta..kai ne pitemmän päälle halvemmaksi tulee kun sakot=)

Vierailija
5/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuskin olla maksamatta, millaisen mallin sillä teinille näyttäisitte? Mutta tekijä vastatkoon teoistaan eli esim puhelimen liittymä suljetaan niin moneksi kuukaudeksi että tuo summa tulee täyteen, viikkoraha pois tms.

Voisko typerämpää neuvoa olla?

Vierailija
6/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin sen laskun, mutta TODELLAKIN se teini saisi maksaa sen rahan mulle takas. Esim. pidätetään viikkorahoista tai sitten maksaa työllään, tekemällä jotain sopivaa työtä. Esim. kuvitellulla 8 euron tuntipalkalla tosta tulis noin 10 tunnin työrupeama siivoamista, talonmaalausta, pikkusiskon hoitoa tms. mitä nyt olisikin tehtävänä.

Vierailija
7/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä ette osta kk-korttia joukkoliikenteeseen? Selvästikkin sellaista tarvitsisi. Maksakaa nyt pois ja hommaatte sen kortin niin ei tarvitse sakkoja maksella!

En mä nyt joka kunnan kuukausilippuja ole halukas ostamaan. Ja mä voin sanoa että mua ottaa suunnattomasti päähän toi juttu.

Vierailija
8/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä olisi järkevää, että teinillä olisi kuukausikortti käytössä, niin ei tulisi "tarvetta" pummailla.

Totta kai maksatte laskun ja sen sitten lyhennätte viikkorahoista tai mikä käytäntö teillä onkin.

Jos teillä on niin, että matkakulut pitää maksaa kuukausirahasta, niin sitten käytte ostamassa niillä kuukausirahoilla yhdessä matkakortin vaikka seuravaat 6 kuukautta ja sitten kysytte, että joko voi luottaa siihen, että teini hoitaa asian itse.

Vierailija
9/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostaisin teinille kk-kortin. Ja sen päälle sellainen rangiastus jonka teini ymmärtää!

Mikä onteidän teinille tärkeää?

Itse olen huomannut että vain tärkeistä/miellyttävistä asioista luopumaan joutuminen opettaa lasta.

Vierailija
10/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini luonnollisesti pitää kiinni ilmoittamisvelvollisuudestaan kuitenkin, eli mihinkään ei ole asiaa koulun lisäksi ellei asiasta ole sovittu.

Vierailija
11/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teini saisi sitten kustantaa sen 80 e takaisin minulle. Jos ei muuten niin viikkorahat peruutukseen, kännykkä kiinni tms. niin kauan että tuo summa on säästetty.

Vierailija
12/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä ois toimittu jo eka sakon aikana. Ja se kuukausikortti ei ois paha idea ollenkaan.

Vierailija
13/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotosalla ollessa ei kännykkä ole käytössä.

mutta teini saisi sitten kustantaa sen 80 e takaisin minulle. Jos ei muuten niin viikkorahat peruutukseen, kännykkä kiinni tms. niin kauan että tuo summa on säästetty.

Vierailija
14/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikunnan kk-kortti.

Vierailija
15/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini luonnollisesti pitää kiinni ilmoittamisvelvollisuudestaan kuitenkin, eli mihinkään ei ole asiaa koulun lisäksi ellei asiasta ole sovittu.

Mä haluan saada mun lapsen edelleen kiinni tarvittaessa. Varsinkin nyt kun on tossa iässä kun noita hölmöilyjä ehkä tehtailee.

Vierailija
16/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on typerää jonkun mielestä? Eihän se känny oikeasti kelpaa teinin valvontaan, teini vastaa siihen valikoiden joka tapauksessa...

Vierailija
17/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta tai tarua, eipä siihen sieltä langan toisesta päästä voi vaikuttaa mitä teini just sillä hetkellä tekee.

Miksi se on typerää jonkun mielestä? Eihän se känny oikeasti kelpaa teinin valvontaan, teini vastaa siihen valikoiden joka tapauksessa...

Vierailija
18/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten sen voi unohtaa. Mä maksan sen laskun ja verotan sen sitten osissa kuukausirahasta. Kotitöitä tekee jo nyt kuukausirahan eteen joten en äkkiseltää keksi mitään ylimääräistä työtä.

Silti mua ottaa päähän maksaa toi summa, tulee mieleen sekin että jos sen tosiaan pitäis oppia kantapäänkautta, eikä niin että äiti automaattisesti maksaa sakot aina. Mutta joo, kai se on maksettava, perkele!

Vierailija
19/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai siitä kännylaskun jälkeen on jotain jälkjellä?

Joten sen voi unohtaa. Mä maksan sen laskun ja verotan sen sitten osissa kuukausirahasta. Kotitöitä tekee jo nyt kuukausirahan eteen joten en äkkiseltää keksi mitään ylimääräistä työtä.

Silti mua ottaa päähän maksaa toi summa, tulee mieleen sekin että jos sen tosiaan pitäis oppia kantapäänkautta, eikä niin että äiti automaattisesti maksaa sakot aina. Mutta joo, kai se on maksettava, perkele!

Vierailija
20/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin tietysti sakon.

Sen jälkeen velkoisin maksun lapseltani.

Sen jälkeen juteltais, minkälaisen matkakortin tarvitsee - aikaa vai arvoa. Seutua vai sisäistä.

Jos teini liikkuu paljon, niin tyhmää olla hankkimatta korttia siihen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi