Miksi pyydätte miestänne valvomaan öitä vauvan kanssa?
Täytyyhän sen käydä töissä, hyvänen aika! EI tulis mieleenkään pyytää miestä valvomaan vauvan kanssa, kun mä kuitenkin oon äitiyslomalla ja joudun joka tapauksessa heräämään imettämään.
Kommentit (30)
Onhan kyseessä hänenkin lapsensa. Kaiken lisäksi oma mieheni perustelee heräilyää sillä, ettei halua lapsensa kanssa kotiin jäävän aikuisen olevan täysin poikki ja vailla täydellistä huomio kykyään.
Olen sitä mieltä, että ne äidit, jotka kyselevät tälläisiä ovat siinä onnellisessa asemassa, että lapsi nukkuu yönsä kunnolla. Eli herää vain syömään. Jos yöhän mahtuu 9 tunnin aikan noin 12 heräämistä ilman syöttäjä ja jokakerta lapsi itkee. Äidinkö siinä pitäisi uhrautua, koska ei ole palkkatöissä. Meillä tuo heräily jatkui minun palattua töihin aivan samanlaisena. Joten onhan minullakin oikeus nukkua, koska menen töihin.
Mies on se jonka pitää jaksaa käydä töissä, minä voin vaikka maata päivän vaikka väsyttäisi.
Ja mä en yksinkertaisesti vaan jaksa, mun on pakko pyytää apua ja onneksi olen sitä halutessani saanut. En pyytäis jos en olisi todella väsynyt.
silloin on ihan itse sanonut heräävänsä kun jätetään yösyötöt pois.
mies nousee herättämättä itse, jos herää itkuun. Tutin laitto kun onnistuu hältäkin hyvin. :)
Näin meilläkin... ja kun esikoinen oli koliikkivauva niin mielestäni olisi ollut kohtuutonta, että vain minä olisin valvonut hänen kanssaan kaikki 3 kk. Ainiin ja onhan vauva hänenkin lapsensa ;)
pyytänyt heräämään, mutta jos vauva huutaa, on luonnollista että siihen herätään. Ja se joka ensin herää, yleensä nousee auttaakseen vauvaa. Useimmiten olen kuitenkin sanonut miehelle, että jatkaa uniaan ja menen itse. Joskus on kuitenkin käynyt niin, etten ole ollenkaan herännyt, vaan kuullut aamukeskustelun aikana, että isä ja esikoinen ovat yöllä heränneet itkuun. Joskus sitä on oikeasti niiiin väsynyt. Mutta ei ole yöheräämiset olleet meillä ongelma sen vuoksi, että kuka sen tutin on käynyt laittamassa.
meillä myös mies nousee ihan pyytämättä! vauva yli 9kk eikä nuku vieläkään öitä, eikä myöskään päivällä!! molemmat ollaan väsyjä, mut mies saa heti unen ku nousee ylös ja laittaa tutin vauvalle ja laittaa pään tyynyyn, itse saatan herkästi jäädä valvoskelemaan.
on tappavaa, mutta vaimon, joka valvoo vauvan kanssa yön, ja päivisin hoitaa vauvan kanssa kodin ja isommat sisarukset, pitäisi jaksaa olemattomilla unilla? Ei sitä kuule perheissä, joissa isompia sisaruksia, suinkaan nukuta päivisin vauvan kanssa. Aivan samanlaisen työpäivän teen minäkin kotona kun mies töissä! Meillä onneksi mies tajuaa sen ja osallistuu kotitöihin ja lasten hoitoon tasavertaisesti. Ja oho, ihan itse herää yöllä vauvan itkuun, pyytämättä.
Jos te arvon äidit ette itse arvosta tekemäänne työtä kotona, niin miksi muutkaan sitä arvostaisi?!
eikä kenellekään tule tietenkään mieleen että vauva voisi valvoa muutenkin kuin koko ajan tississä roikkuen. Tottakai minäkin syöttämiset hoidan nin päivällä kuin yöllä, mutta siinä välissä on aina pari tuntia, ja ainakinh minä tarvitsen edes muutaman tunnin unta yössä.
Miksi olisi niin väärin, että kumpikin saa nukkua, minä noin 4 tuntia, mies noin 6 tuntia? Miksi se vaivaa teitä niin paljon, miten meillä nukutaan ja valvotaan. Mieheni ymmärtää ja on ihana ja rakastava puoliso, joka hoitaa osansa YHTEISISTÄ lapsista. Ei hänen työnsä ole rankkaa, ei ainakaan sen rankempaa kuin minun.
Onnistuit kyllä ap pahoittamaan mieleni. Seuraavaksi varmaan kerrotaan miten mieheni kuitenkin hyppää kohta vieraissa kun on tällainen avuton ja ikävä vaimo kotona. Voi teitä :(