millä jaksat istua lentokoneessa pitkän lennon
kärsin ahtaanpaikan tm. kammosta ja pelkkä ajatuskin kuvottaa istua montaa tuntia koneessa. Humalaiset ja pahoinvoivat ihmiset tekevät myös pahaa. Miten pääsen joskus pitkälle lennolle? Ahdistaa nyt jo :((
Kommentit (19)
vaan tuota muuta ympäristöä koneessa :((
Mä useimmiten nukun pitkillä lennoilla. Saatan myös lukea kirjaa, kuunnella musiikkia ja katsoa leffoja. Jos sulla on ahtaanpaikankammo, niin voisit kokeilla, saisitko sen varjolla paikan ekasta istuinrivistä, niin et joutuisi istumaan kenenkään takana, ja sulla olisi enemmän jalkatilaa. Ja tietysti, jos on millä mällätä, niin ykkösluokkaan :)
Päinvastoin, musta on ihana vaan istua tekemättä mitään. Usein en katso edes elokuvia. Yleensä mulla on lukemista mukana, aina ei tule edes luettua. Syön ja nukun. Ja nautin. Taidan olla pervo.
En ole koskaan nähnyt kenenkään voivan pahoin lentokonessa ja humalaisiakin on monikymmenvuotisen "lentourani" aikana osunut koneessa lähietäisyydelle tasan kerran, siitäkin on yli 10 vuotta aikaa. Huonommin perusteluta pelkoa on kyllä vaikea keksiä.
Pitkillä lennoilla aika kuluu elokuvia katsellen ja kirjoja lukien. Myös matkapuhelimen pelejä yms. voi pelata, jos laitteessa on lentotila. Ruokailut vievät oman aikansa ja torkutkin voi ottaa. Ei mikään ongelma.
noita pahoinvoivia.......en vaan kestä sitä. kertakin on liikaa ja haluan sieltä pois
ei oo keksittyä tää pelko
rauhallista. Itse nukun yleensä melkein koko lennon, samoin lapset. Ota joku kirja tai lehti tai voisitko katsoa jotain leffaa kannettavasta dvd-soittimesta, niin et huomaa ympäristöä?
Onhan se ihan perseestä, mutta hyväksi havaittu konsepti on verkkarit (bisneseleganssin saa unohtaa), joku kepeä pokkari, puhallettava tyyny, äänikirja, virkkuutyö bambukoukuilla ja unilääke. Sitten unohtaa oman reviirin ja keskittyy vain olemiseen, kyllä se siitä menee.
Lentoyhtiöt eivät halua, että mahdollisessa pakkolaskutilantesssa koneessa on tokkuraisia matkustajia. Edes nukahtamislääkkeitä ei saisi käyttää.
kaks tenavaa viihdytettavana useammalla pitkalla lennolla jenkkeihin. Ei ehdi paljon miettia miten jaksaa kun koko ajan kaivaa puuhakirjaa ja evasta kassista ja koittaa ite pysya hereilla kun muksut nukahtelee eri aikaan.
Siella saa humalaiset voida rauhassa pahoin, en edes huomais kun koitan pitaa oman lauman penkeissa.
...että ne auttaa nukahtamaan, mutta herään esim. jos lapsi viereisessä huoneessa pitää pientäkin meteliä. Mutta joo, olet varmasti oikeassa. Mutta ne tekee reissuista paljon mukavamman, kun saa edes vähän torkuttua. Työnteko toisessa päässä alkaa yleensä välittömästi.
Mä useimmiten nukun pitkillä lennoilla. Saatan myös lukea kirjaa, kuunnella musiikkia ja katsoa leffoja. Jos sulla on ahtaanpaikankammo, niin voisit kokeilla, saisitko sen varjolla paikan ekasta istuinrivistä, niin et joutuisi istumaan kenenkään takana, ja sulla olisi enemmän jalkatilaa. Ja tietysti, jos on millä mällätä, niin ykkösluokkaan :)
Eturivi saa minut ainakin ahdistumaan enemmän, koska on seinä vastassa, olen myös huomannut että ikkunapaikka helpottaa, koska ulkonahan sitä tilaa riittää.
Ei liikaa alkoholia, korkeintaan pieni tilkka punaviiniä, joka rauhoittaa mukavasti. Joillakin lentoyhtiöillä on radiossa rentoutuskanava - sen avulla pääsen aika nopeasti nukahtamaan. Viime reissulla nukuin 6 tuntia mennen tullen.
Kannattaa muuten juoda runsaati vettä lennoilla. Yleensä ostan oman vesipullon mukaan terminaalista (turvatarkastuksen jälkeen).
kuulun lisäksi siihen pahoinvoivaan porukkaan (kyllä koneessa jotkut oksentaa - selvinpäinkin)
En joudu työsssäni reissaamaan, joten mun ei ole "pakko" lentää mihinkään, silti haluan vuosittain käydä etelässä. En voisi kuvitellakaan lähteväni Thaimaahan tmv, se lento olisi liian pitkä.4-5 tuntia Eurooan sisällä kestän kyllä.
Avuksi ole saanut paniikkihäiriölääkkeitä, (joita en käytä muulloin). lisäksi otan matkapahoinvointilääkkeen ja vielä viinin. Lääkärin kehoituksesta, käski kyllä kokeilla kotona etukäteen miten em coctai vaikuttaa. Olo rauhallinen, ehkä vähän unelias, lennot sujuu, enkä ole sekaisin.
Pehmeämpi vaihtoehto on luontaiskaupoissa myytävät rauhoittavat tipat, helpottavat myös.
Ai niin, mulla ehdottomasti paras paikka on käytävän vieressä.
Älä ihmeessä jätä reissaamatta mokoman vaivan takia!!
humalaisia ja pahoinvoivia taitaa olla enemmän tilauslennoilla, reittilennoilla en ole juurikaan heihin törmännyt...
tai joku ipod. Niillä pääsee pitkälle. Luen, torkun, kuuntelen musiikkia joko silmät kiinni tai ikkunasta katsellen (jos ikkunapaikalla).
pahoinvoivan ihmisen lennolla, kännisen pari kertaa vuosia sitten jollain lomalennolla. Riippuu siitä mihin lähdet mutta aikas harvinaista. Ja olen lentänyt ehkä 40x. Pahoinvointiinkin on lääkkeet.
Kaukolennoilla on hyvät leffat nykyään (esim Singapore al oli pleikkarit lapsille ja n 40 leffaa kaikenikäisille, lisäksi kielikursseja jne). Mulla on aina pitkillä lennoilla kirja mukana mutta en viimeksi yht 24h lennoilla malttanut juurikaan lukea. Meidän 6v viihtyi tosi hyvin, nukkui paluumatkalla 10h, minäkin ensimmäistä kertaa peräti 8h.
Isoissa koneissa voi jaloitella käytävällä ja väliköissä, ihmiset tekivät taukojumppaa ja joogasivat:)
(olen 12-vuotta t)
Mentiin viime viikolla mummin kanssa lontooseen ja minulla on suljetunpaikankammo, joten saan yleensä sen lentokoneessa..
Ajattelin vain terminaalissa mukavia enkä ajatellut sitä lentoa, rentouduin ja juttelin mummin kanssa :) Lentokoneessa aloin pelaamaan Ipadilläni pelejä ja kun siitäkin vehkestä oli akku loppu, aloin lukemaan kirjaa. (otin pitkän ja tylsän kirjan)
Kun olin ylipuolivälissä alkoi haukotuttaa ja laitoin silmälaput päälleni,nukahdin, ja heräsin seuraavaksi mummini herätykseen /Kone oli perillä <333
Ei lentopelkoa ja voin vaikka tuijottaa tuntikaupalla pilviä ja maata alapuolella... :)
Mä tosin teen aikamoisia kommervenkkejäkin joskus ihan vaan saadakseni ikkunapaikan. :)