tänään jälkitarkastuksessa !!!!!!!
Lääkäri sätti kun lapsi ei ole täysimetyksellä.
Suuttui oikein mulle. Ja kaikkeni olen yrittänyt. Juonut kotikaljaa, syönyt paremmin, imettänyt joka toinen tunti ja joskus jopa joka tunti, joka yö, joka aamu, mutta en vain saa jätettyä korvikkeita pois. Vauvalla on aina nälkä. Maitoa ei tule tarpeeksi.
Ei ihme että äidit masentuu kun aina vaan syyllistetään.
Kommentit (7)
lääkäri oli? tietysti tosi tapaus kohtasta mut omalle kohalle ainenki on aina sattunu niin et jos vanhempi lääkäri, aina löytyy jotain valittamisen aihetta ja siitä sitten jauhetaankin pitkä tovi, mut jos nuori lääkäri, tulemme oikein hyvin toimeen eikä hän ole koskaan Heti tyrmäämässä tekemisiäni yms.. jos jotain olen Oikeasti tehnyt "väärin" tai tavalla mikä ei ole paras vaihtoehto, keskustelemme asiasta. tämän vuoksi teen aina kaikkeni että pääsen nuoremman ihmisen puheille...
niin jatka niin kuin ennenkin. Ei ole järkeä pitää lasta nälässä, jotta joku on tyytyväinen täysimetykseen. Myös osaimetyksellä vauvat saavat tarvittavaa suojaa. Meillä vauva söi aina tunnin rintaa, joten siis väkisinkin oli syötettävä joka toinen tunti. Oletko yrittänyt pumpata maitoa toisesta rinnasta, kun vauva syö toista? Voit antaa aluksi korvikkeen sijaan tätä omaa maitoasi, jos vauvan imeminen on kovin tehotonta ja samalla maitoa alkaa tulla pikku hiljaa enemmän. Mutta itse siis teet ratkaisusi oman ja vauvan hyvinvoimiseksi ja teidän perheelle paras ratkaisu on se, mikä tuntuu hyvältä!
aina pitää rutista vasta täällä ja kotona..
toki oli lääkärissäkin kyllä vikaa kun noin sanoi.. itselleni alkoi (mies)lääkäri rutkuttaa samasta asiasta jälkitarkastuksessa. ilmoitin heti hänelle, etten suostu kuuntelemaan tuollaisia puheita ennen kuin hän itse synnyttää sektiolla keskoslapsen 2kk ennen aikojaan ja saa lapsen ensimmäistä kertaa rinnalleen 1,5kk synnytyksestä. johan hiljeni ja pyysi jopa anteeksi käytöstään.
Itse olen huomannut, että iän myötä lääkärit ei kehtaa enää mullitella turhasta ja luottaa ihmisen omaan arvioon paremmin. Ja jotenkin koko aiheen osaa napakammin keskeyttää, jos alkaa mennä liialliseksi sorkkimiseksi.
Yritä unohtaa koko juttu. Lapsi voi hyvin ja kasvaa, se on pääasia.
lääkäri oli vanhempi naisihminen:) sanoin kyllä sille että olen yrittänyt! mutta jatkoi vaan ja säälitteli lasta. aion edelleen jatkaa osittaisimetyksellä, ellen sitten jostain syystä pääsisi täysimetykseen vielä.
kiitos neuvoista:)
-ap
en imettänyt vauvaani ollenkaan sillä hän ei suostunut siihen. Odotin kauhulla ensimmäistä neuvolan terkkari käyntiä kun kuvittelen saavani haukut koska lopetin imetyksen yrityksen. Ihmetyksekseni terkkari kehuin että vauva on kasvanut hyvin ja että tein oikean päätösen antaessani pelkästään korviketta enkä yrittänyt väkisin imettää. Jäi hyvä mieli. Lääkärikin sanoi että sama se on mistä vauva maitonsa saa kunhan saa vatsansa täyteen!
Olen pahoillani, mutta meillä ei tuo syöttöväli olisi riittänyt meidän vauvoille. Isot pojanjullit oli ensimmäiset pari kk koko ajan tissillä. Siis puolen tunnin tauko oli jo PITKÄ.
Jos annat korviketta, niin sulla ei ikinä tule maito riittämään.
Mutta lääkärin käytökseen, jos hän nyt oikeasti _sätti_ voisi kyllä puuttua. Asioita voi esittää eri tavalla, ehkä olisit kaivannut enemmän tsemppiä imetykseen positiivisella tavalla.