Eroaisitko tässä tilanteessa?
- Minä maksan lähes kaiken; elämisen ja asumisen vaikka mies käy töissä ja minä kotihoidontuella
- Ei tee kotitöitä ollenkaan, jättää roskat, likaiset vaatteet ja kaikki tavaransa pitkin kämppää
- Ei osallistu lastenhoitoon, minä hoidan yksin jopa hänen edellisestä suhteestaan olevan lapsensa
- Pettää
- On väkivaltainen
- Syyllistää jatkuvasti minua siitä etten anna hänelle tarpeeksi hellyyttä, seksiä ja huomiota
- On sairaanloisen mustasukkainen
Joo, no, eiköhän ole sanomattakin selvää että ero on edessä. Mutta miksi sitä on niin tyhmä että antaa käyttää itseään hyväksi? Eikä tajua lähteä todella huonosta suhteesta ajoissa vaan sitten kun on jo perhe perustettu. Miksi olen niin tyhmä ja sinisilmäinen että olen uskonut toisen hyväsydämisyyteen, vaikka koko ajan näen todisteita siitä, että mies on pelkkä hyväksikäyttäjä ja sika.... Itseäänhän tässä voi vain syyttää kun on antanut näin kohdella...
Kommentit (19)
Se, kun on tottunut siihen, että on joku siinä rinnalla (oli se sitten ääliö tai ei) vaikeuttaa paljon eroomista. Mutta fakta homma on se, että kun vihdoin jätät sen luuserin, joka ei todellakaan ansaitse sua, niin jonkun ajan kuluttua olo helpottaa. Kai tajuat itsekin, että jos tuollaisen ihmisen kanssa olet yhdessä, niin ehkäpä itsekunnioituksessasi on myös parantamisen varaa. Kenenkään ei pitäisi antaa kohdella tuolla tavoin...
Lähde liikkeelle vaikka siitä, että jätät asuntohakemuksen kunnan toimistoon. Vie tavaroita jonnekin varastoon, jotta pääset tarvittaessa lähtemään nopeasti.
Onko väkivaltaisuudesta todisteita oikeutta varten? Miten käy lapsen tapaamisten kanssa tulevaisuudessa, jos hoidat jo hänen entisenkin suhteen lasta? Kuka hoitaa teidän lasta tapaamisissa? Onko odotettavissa eron jälkeistä väkivaltaa? Pitääkö hakea lähestymiskieltoa, yksinhuoltajuutta? Aikooko mies hakea lapsen huoltajuutta tehdäksesi elämästäsi entistä hankalampaa?
Kyselen näitä siksi, että tajuaisit turvata selustasi. Puhu myös ystävillesi tilanteesta. Olen seurannut sivusta yhtä eroa, jossa sijaiskärsijäksi joutui lapsi. Nyt mies pahoinpitelee 3-v lasta tapaamisissa tai kiikuttaa sen omalle äidilleen, eikä kukaan usko lapsen äitiä. Lapsi ei halua mennä tapaamisiin.
yrittäisin saada miehen jättämään minut
luepa joitain narsismiin liittyviä artikkeleita!
Ja ainoa konsti on erota, parasta olisi, jos miehesi jättäisi sinut. Silloin ei alkaisi vainota samalla tavalla. Paitsi jos kokisi, että olet jäänyt hänelle jotain velkaa... Mutta myös nopea ero on mahdollinen, kunhan tietää etukäteen peliliikkeensä, sillä narsistista ei voi erota sovussa!
Tsemppiä, ota nyt itseäsi niskasta kiinni!
riittäisi eron perusteeksi. Nyt ap, jätä se heti tänään!!! Etenkin väkivalta, taloudellinen kusetus ja pettäminen..huh huh.
hyi helvetti mikä kusipää! kyl niitä hyviä miehiä on olemassa, miksi ihmeessä tuhlaisit SUN elämän tollaiseen???
nyt otat ittees niskasta kiinni ja heität ton pellen pihalle! huomaat aivan varmasti pian miten hyvä sun on olla ilman sitä, ja jos se rupee uhkailee ni poliisit vaan sinne ni ei varmasti tee mitään!!!
tsemppiä ja olet ihana kun ymmärrät että se tekee väärin ja ansaitset paaaaaljon parempaa!
Ja noihin muihin kysymyksiisi sanoisin, että tuntuu usein että naisille on tärkeämpää että heillä on mies ja parisuhde/ perhe kuin se, millaisia nuo ovat. Ehkä se on joku itsetuntokysymys, sillä lailla voi osoittaa ympäristölle, että on "kelvannut" miehelle. Tai sitten toteuttaa mekaanisesti jotakin elämänmallia, jonka mukaan "kuuluu" elää parisuhteessa, saada lapsia jne. Tai sitten on silmittömällä asuntovelalla maalannut itsensä nurkkaan eikä pääse sieltä pois.
Lapsia kohtaan hän ei ole ollut väkivaltainen, vain minua. En usko, että olisi odotettavissa eron jälkeistä väkivaltaa, mutta toisaalta en kyllä häneen luota enää missään asiassa. Hänen edellisestä suhteesta oleva lapsensa asuu pääasiassa oman äitinsä luona, meillä 10 päivää kuussa. Vähän kyllä pelottaa puhua hänelle erosta, sillä pelkään että suuttuu ja käy päälle... Asunto, jossa asumme on minun, joten hänet pitäisi saada täältä pihalle, onkohan mahdotonta... En tiedä miten lasten tapaamiset järjestyisi, uskaltaisinko antaa lapsia hänelle ollenkaan ilman valvottuja tapaamisia. Riittääköhän tuo tuomio pahoinpitelystä syyksi valvotuille tapaamisille?
ONNEKSI sulla on mustaa valkoisella näyttää lastenvalvojalle ja oikeudessa.
Tarviiko edes kysyä. Noista ap:n kohdista pelkästään tuo väkivaltaisuus ja pettäminen olisivat jo ihan yksistään minulle riittävä syy.
ja haluaisin vinkkejä, kuinka kummassa pystyt venyttämään kotihoidontuen elämiseen ja asumiseen lähes yksinäsi?
Ja kyllä eroaisin jo ihan pelkän väkivaltaisuuden takia.
Lapsia kohtaan hän ei ole ollut väkivaltainen, vain minua. En usko, että olisi odotettavissa eron jälkeistä väkivaltaa, mutta toisaalta en kyllä häneen luota enää missään asiassa. Hänen edellisestä suhteesta oleva lapsensa asuu pääasiassa oman äitinsä luona, meillä 10 päivää kuussa. Vähän kyllä pelottaa puhua hänelle erosta, sillä pelkään että suuttuu ja käy päälle... Asunto, jossa asumme on minun, joten hänet pitäisi saada täältä pihalle, onkohan mahdotonta... En tiedä miten lasten tapaamiset järjestyisi, uskaltaisinko antaa lapsia hänelle ollenkaan ilman valvottuja tapaamisia. Riittääköhän tuo tuomio pahoinpitelystä syyksi valvotuille tapaamisille?
Tilaat lukkosepän paikalle, kun miehesi on muualla. Jätät sen tavarat ulko-ovelle, etkä avaa. Ehkä varminta lähteä hetkeksi "evakkoon" kun totuus selviää miehelle. Tiukkana pitää olla. Miehesi edellisestä suhteesta olevalle lapselle sun ei tarvitse erosta puhua - puhuisin itse asiassa mieluummin hänen äitinsä kanssa (ettei lähetä lasta teille ennenkuin tilanne on rauhoittunut ja miehellä asunto).
Et varmasti ole maailman ensimmäinen, jonka pitää mies "heittää pihalle", joten varmasti se sultakin onnistuu. Omasta kodistasi et tietenkään lähde (onneksi se on sun nimissä). Lasten tapaamiset sovitaan lastenvalvojan välityksellä, ne sitten setvitään aikanaan. Varmasti tuo miehesi sakkotuomio vaikuttaa niin, että saa valvottuja tapaamisia ainoastaan (jos edes niitä haluaa).
Tsemppiä!
sillä aikaa saat lukot vaihdettua, en tiedä miten sen tavaroiden kanssa sitten toimia....
edes hankkiutuisi tuohon tilanteeseen.
Väkivaltaista miestä en alkaisi katselemaan. En edes silloin, vaikka muutoin olisi täydellinen mies.
on vaihtaa lukot, kun mies on poissa. Nosta kamat pihalle. Voit myös matkustaa joksikin aikaa lapsen kanssa muualle, niin ei tarvitse katsella miehen raivoisaa kotiintuloa, tai sitten otat jonkun tutun tueksesi ja pidät poliisin numeron varalla. Ei erosta tarvitse ilmoittaa kahden kesken tässä tapauksessa, vaan varmista turvallisuutesi. Et keskustele miehen kanssa kuin vain lastenvalvojalla tai tekstiviestein tai kirjein, naamakkain vain jonkun aikuisen läsnäollessa, jotta et joudu pahoinpitelyn uhriksi. Onko asunto osake vai vuokra vai aso?
Mitä taas tulee kotihoidon tuella pärjäämiseen, (onko sulla työpaikka odottamassa? Palaa töihin) jos ei, niin ilmoittaudu työttömäksi ja hae lapsille tarhapaikkaa (se on ilmainen ja lapset saa tarhassa ruuan). Kotihoidontuki ei tilanteessasi kannata. Ilmoitat Kelaan miehen poismuutosta ja haet yksinhuoltajakorotusta. Jos asut vuokralla/aso, haet asumistukea, ja kenties saat toimeentulotukeakin. Jos asut pankin lainalla, neuvottele lyhennysvapaata, maksat pelkät korot vuoden ajalta esim.
Tsemppiä, huomaat että kevät hymyilee kun pääset paskasta eroon.
noista mulle riitti nämä - ei tehnyt kotitöitä- ei osallistunut lapsenhoitoon- valitti kaikesta- kaiken lisäksi vaati huomiota ja hyväksyntää?? Enpä jaksanut.