Onko törkeää myydä saamansa joululahjat?
Eli näin:
Saimme pojallemme lahjaksi palapelejä yms. mitä taapero ei vielä tarvitse. Olimme toivoneet Dubloja.
Olin myös kertonut lahjojen antajalle itse ostaneeni nuppipalapelin. Eli saimme kaikkea melulelua ja näitä palapelejä, emme mitään mikä olisi vilahtanutkaan toivottuun päin.
Laitoin sitten nämä palapelit myyntiin ja nyt mies nykäisi herneen nenään, ettei niitä lahjaksi saatuja saa myydä.
No, miksi yksi sitten ostaa jotain mitä tiesi minun jo ostaneen? Ja osti myös tosiaan noita saakutin meluleluja vaikka olen moneen kertaan kertonut, etten sellaisia kotiimme halua.. Ostaja ei ole mieheni vaan eräs sukulainen.
Eli, teenkö väärin kun yritän hankkiutua ei toivotusta ja tarpeettomasta tavarasta eroon?
Kommentit (11)
Turhat/ei-toivotut joulu- ja synttärilahjat menee kirpparille. Ei meillä ole tilaa säilyttää kasaantuvaa roinaa (meille roinaa, jollekin muulle kivaa ja haluttua), joten surutta eteenpäin.
myydä itselle tarpeettomat tavarat pois vaikka ne olisikin lahjaksi saatu. Voithan niillä rahoilla sitten ostaa lapsellesi jotain mitä oikeasti tarvitsee. Sulla tuskin on noiden lahjojen myynnissä tavoitteena tienata.
Ei vaan yksinkertaisesti ole tilaa säilyttää turhaa tavaraa. Vetäkööt joku herneen nenään, jos haluaa vahtia lahjoittamiensa tavaroiden kohtaloa...
No voi herran jestas! Sopikaa ettei osteta lahjoja! Ihan sairasta!
Itse ostan vähistä rahoistani mitä pystyn. Törkeää tuollainen toisen avulla tienaaminen.
nämä lahjat ovat siis tulleet ilman, että olisimme erikseen niitä halunneet. Minusta olisi ollut paljon fiksumpaa, että näiden ostaja olisi tuonut vaikka sen yhden 10-15€ Dublopaketin, kuin että paljon sellaista mistä tietää ettei haluta/tarvita.
Eipä noilla 2-3 € palapeleillä paljoa tienaa, eli aika tarpeeton tuo edellinen kommentti. Niitä meluleluja en kehtaa myydä pois, kun ne on lapsella käytössä ja tuntuu tykkäävän. niin olen päättänyt sisulla sietää ne : D
mutta kylläkin saamiamme koriste-sisutusesineitä. En aio laittaa jotain täysin makumme vastaisia seinälautasia olkkariin vain siksi että ne on lahjaksi saatu. Ja miksi niitä pitäisi kaapissa makuuttaa.
mut kyl minäkin vein kirpparille esim. tänä jouluna saamani taulun joka ei todellakaan sovi sisustukseemme (oli joku tokmannin halpistaulu).
sovittu joka vuosi ettei osteta lahjoja, just sen takia, että kaapit ei täyty turhasta tavarasta. Aina sitä roinaa silti vaan tulee... Kirppikselle vaan ja sillä rahalla sitten sitä tarpeellista.
En tajua ajatusmaailmaa, että mitä enemmän lahjoja, sen hienompaa... Mieluummin yksi laadukas, toivottu ja tarpeellinen kuin säkillinen turhaa, joka hajoaa parissa viikossa.
Vuokrata joku varasto, mihin säilöä ikiajoiksi..? Ei nimittäin ole mikään pieni määrä tavaraa, kun lapsia on useampi ja vuodet vierii..
Ja tienaaminen on tuosta aika kaukana. Minä ainakin myyn ihan pilkkahinnalla, pääasia, että päätyy jollekin jolla on tarvetta.
Törkeää tuollainen toisen avulla tienaaminen.
sä saat tehdä ihan mitä haluat.
Meillä on runsaasti tilaa kellarissa, kun saan ystäväni lapsen vaatteita, joka on meidän lasta 4 v vanhempi, en myy niitä vaan laitan ne säilöön ja otan esille kun ne mahtuu.
Jotkut lelut oikeesti vie niin vähän tilaa, että voin kuvitella miksi miehellesi meni herne nenään.
myyhän moni lasten vanhoja leluja esim. lastentavikekirppareilla. miksi sinun pitäisi siis ensin säilyttää leluja kaapissa niin kauan, että lapsi ei ikänsä puolesta niitä enää "tarvitse" ja vasta sitten hankkiutua niistä eroon?
kiertoon vain.