Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapiasta

Vierailija
27.01.2010 |

Tein yhden nettitestin, missä määriteltiin, miten hyvä terapeutti potilaalla on. Mun tulosten mukaan mun pitäisi välittömästi vaihtaa terapeuttia, koska se on todennäköisesti ammattitaidoton. No, testin tein juuri siksi, kun on tuntunut, ettei terapiastani ole mitään hyötyä. Olen käynyt kognitiivisessa terapiassa kolme vuotta, ja vissiin maksanut siitä ihan turhaan. Muistan kaksi juttua, mitä terapeutti on mulle sanonut, toinen niistä "tekstiviestiin vastaamattomuus voi johtua monesta asiasta". Muuten en juuri muista, mitä terapiassa tapahtuu. Mua ahdistaa olla siellä, ja terapeutti nauraa välillä ihan ihme jutuille. Mun ei oikeastaan koskaan ole tehnyt mieli mennä sinne, mutta en ole kehdannut sanoa mitään. Nyt vähän vituttaa. Mulla on edelleen kaikki samat ongelmat ja oireet, joiden vuoksi terapiaan menin. Ja Kelahan ei tue kuin kolme vuotta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja senkään vuoksi en ole sanonut terapeutille mitään, koska olen ajatellut, että se on oma vikani, ettei terapia tehoa. Kai se voi niinkin olla.

Vierailija
2/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä olet siellä terapiassa sitten viimeiset kolme vuotta tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mihinkään pääse. Kävin 3 vuotta terapiaa. Terapian loputtua olin huonommassa kunnossa kuin terapian alussa. Sain onneksi toisen terapeutin, ja nyt hitaasti olo paranee.

Jos terapeutti on ammattitaidoton tms. niin ei tilanne parane itseään syyttämällä. Psykoterapia on aivoihin vaikuttavaa. Se voi parantaa, olla vaikuttamatta, tai jopa pahentaa potilaan ongelmia.

Vierailija
4/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mihinkään pääse. Kävin 3 vuotta terapiaa. Terapian loputtua olin huonommassa kunnossa kuin terapian alussa. Sain onneksi toisen terapeutin, ja nyt hitaasti olo paranee.

Jos terapeutti on ammattitaidoton tms. niin ei tilanne parane itseään syyttämällä. Psykoterapia on aivoihin vaikuttavaa. Se voi parantaa, olla vaikuttamatta, tai jopa pahentaa potilaan ongelmia.

Teini-iän terapeutti oli hullu, toisen kanssa mulla ei vaan synkannut. Ei se nyt ihan hukkaan mennyt, mutta musta tuntui, että se aina tahallaan ymmärsi mua väärin. En uskalla enää kokeilla. Enkä varmaan saisikaan Kelalta rahoitusta.

Vierailija
5/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

testi http://www.stopbadtherapy.com/test/therapy.shtml

Eihän se nyt mikään jumalan sana ole tietenkään. Jaa-a, mitä olen tehnyt. Olen jutellut asioista. Terapeutti kahlaa esillä olevia kirjojaan ja monistenippujaan ja monistelee mulle lippusia. On yksi iso asia, mikä mua mietityttää, mutta terapeutti ei halua puhua siitä.

Vierailija
6/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on toki ammattitaidottomia, toisten kanssa ei vain henkilökemiat synkkaa. Uudella terapeutilla pitäis käydä 2-3 sessiota, ennen kuin voi sanoa, että tuleeko homma yhtään toimimaan ja kannattaako siihen terapeuttiin satsata. Kysehän on omasta elämästä. Ja tuo nyt on niin ammattitaidotonta toimintaa, ettei suostu käsittelemään potilaan haluamia asioita. Itse taidan olla tosi onnekas, kun olen saanut terapeutin kenen kanssa homma toimii. Olen käynyt nyt n. 10 kk ja arvio on, että kesän jälkeen voin lopettaa. Ei kolmen vuoden kohnitiivisessa terapiassa oikeasti ole mitään järkeä.

T. Parantumassa oleva (graavi masennus)

Vierailija
7/7 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaiden traumatausta aiheuttaa usein sitä, ettei osata arvioida onko toisista ihmisistä itselle iloa vai harmia. Siksi he jatkavat usein jopa vahingollista terapiaa pitkään. Huonon terapian tunnistamista vaikeuttaa sekin, että terapeutit usein haluavat siirtää vastuuta terapian toimimattomuudesta potilaille. Terapiamaailmassa on myös yleistä viljellä sellaista käsitystä, että olon kuuluukin heikentyä välillä terapiassa.

Usko pois, jos sinulla olisi hyvä terapeutti, niin et olisi koskaan edes mennyt tekemään mitään testiä. Hyvät tunnistaa kyllä, vaikka huonojen tunnistamisessa voi olla traumojen vuoksi haasteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi