minkälainen alue on Espoon pohjois-Tapiola ja Laajalahti
Kommentit (47)
Aika metsäinen, ottaen huomioon keskeisen sijainnen. Julkiset liikenneyhteydet eivät ihan parhaimmasta päästä.
Voisin juuri tuota Laajalahtea harkita, jos pk-seudulle paluumuutto olisi edessä.
Asuttu noin viisi vuotta ja tykätään hurjasti. Rauhallinen, lapsiystävällinen paikka. Vähän kylämäinen yhteisö :). Hyvä koulu, pari hyvää pk:ta. Alepa, ärrä ja kirjasto "miniostarilla". Lisäksi Sello kävelymatkan (n.15min) päässä ja Tapiolakaan ei kovin kaukana. Hki keskustaan menee bussi (206) n.20minsaa (tosin vuoroväli aika pitkä). Ainoa miinus on miniostarin lähellä olevat kaupungin vuokra-asunnot, mut ei niistä juuri haittaa ole.
menee Laajalahden kautta, päättärit Leppävaara ja Kamppi. Tapiolaankin pääsee sillä.
Raskain mielin syntymälähiöstäni muutin kun hyvien työpaikkojen vuoksi muutimme pitkän harkinnan jälkeen pois pk-seudulta. Asuimme siellä Otsolahden "puolella", lapsuudenkotini taas on vähän toisella puolella, sinne Mankkaan suuntaan. Tälleen suurpiirteisesti, Tapiolassa on pienet piirit ;)
Tapiolan keskusta on minusta juuri hyvä, sopivan kompakti ja "kävelykeskustana" siellä on helppo liikkua. Tietysti riippuu vähän paikasta jossa asuu, mutta kyllä mielestäni yhteydet Helsingin keskustaan ovat hyvät. Poikittaisliikenteessä on parantamisen varaa, paikasta A paikkaan B Espoon sisällä liikkuminen on melko hankalaa.
En ole asunut lapsiperheenä Tapiolassa, joten en osaa sanoa esim. päivähoitotilanteesta enkä muuta lapsisysteemistä mitään. Omasta lapsuudesta taas on sen verran aikaa, että tiedot ei varmaan ole enää relevantteja :)
Olisi muutenkin varmaan pitänyt kirjoittaa imperfektissä, olemme nyt muutaman vuoden olleet muualla lukuunottamatta tietenkin mummolavierailuja. Jotenkin sitä vaan pysyy sydämeltään tapiolalaisena varmaan aina.
kylämäinen alue, mutta hyvät yhteydet. Kehä I pitkin menee paljon busseja, mm. 550 jolla pääsee Westend-Itäkeskus väliä. Muutimme muualta Espoosta ja autoilumme väheni puoleen, kun nyt palvelut kävelyetäisyydellä. Ruokakauppa, R-kioski, kirjasto, kiva leikkipuisto pienille, koulun kenttä, jossa tänäkin vuonna jää oli ihan ensimmäisten joukossa jäädytettynä. Ja tosiaan lyhyt matka Selloon ja Tapiolaan. Suosittelen....me ei ole huomattu mitään ongelmia kaupungin vuokra-asunnoista, en edes tiennyt että ovat kaupungin...ihan niiden välistä kuljen lapsen kanssa kävellessäni
yhteensä yli 15 vuotta, yläasteen ja lukion kävin Pohjois-Tapiolassa. Etenkin Laajalahti on ihan huippupaikka: loistoyhteydet joka paikkaan, silti rauhallista, luonto lähellä, ihmiset tuntee toisensa, hyvät koulut jne. Nykyään meno voi olla toista, mutta 80-luvulla ko. seudulla jo 5-vuotias saattoi huoletta kävellä yksin kauppaan. Nyt olen helsinkiläistynyt, mutta jos johonkin päin Espoota olisi pakko muuttaa, palaisin varmasti tuonne Kehä I:n varteen:)
yhteensä yli 15 vuotta, yläasteen ja lukion kävin Pohjois-Tapiolassa.
naamalta tuttuja. Juuri samaan aikaan asuin Laajalahdessa ja sieltä käsin kävin Pohjiksen yläasteen ja lukion. Että jos sanot etunimesi, niin minä sanon omani :)
Minä asun nyt Tapiolassa, enkä muuta täältä ikinä pois.
voisin muuttaa sinne, mikäli en asuisi nyt Helsingin keskustassa. Olen työskennellyt siellä joskus ja kaikki työkaveritkin tykkäsivät alueesta. Suosittelen lapsiperheille.
muualta muuttaneita. Ikinä en halua täältä pois :) Kaikki toimii!
Tapiolan seutu noin ylipäätään on kyllä ihan huippu, me ollaan asuttu tässä Tapiolan ympäristössä kohta 10v ja ei kyllä lähdetä pois
Ne vuokratalot ovat Saton ja vuokratasoltaan siis aivan eri luokkaa.
Ne vuokratalot ovat Saton ja vuokratasoltaan siis aivan eri luokkaa.
näitä fiksuja; 16 ei taida tietää edes missä se Pohjois-Tapiola muuttuu Laajuskiks, mutta toivottavasti pysyykin siellä Tapiolan puolella.
Laajalahdesta; kiva, kylämäinen paikka, palvelut lähellä ja hyvät liikenneyhteydet, rauhallista (kun ei ole paljon mamuja eikä halpoja vuokra-asuntoja), hyvät ulkoilumaastot.
Miinuksena se, että asuntojen hinnat on korkeat, Tapiolan puolella pitää maksaa kyllä vielä "Tapiola-lisä".
Itse en oikein suostuisi enää mihinkään muuhun Espoon alueeseen vaihtamaan, niin hyvin ollaan viihdytty.
(pohjois-tapiola/etelä-laajalahti). Ja en asu Tapiolassa, vaan Tapiolan lähistöllä :). Mutta nämähän on makuasioita, kiva jos itse tykkäät Laajalahdesta, minä en. Sen takia siitä rajaltakin pois muutettiin. 16
Ei siellä kyllä ole yhtään kaupungin vuokra-asuntoa. Osa kerrostaloista on asunto-osakeyhtiöitä, ja ne loput ovat SATO:n vuokra-asuntoja, eikä niissä ole samalla tavalla sosiaalitapauksia kuin kaupungin omistamissa asunnoissa usein on.
Ainoa miinus on miniostarin lähellä olevat kaupungin vuokra-asunnot, mut ei niistä juuri haittaa ole.
16 (ja mikähän muu numero olikaan) tykkää kerrostaloista ja vanhoista rivareista, niitähän on pohjois-Tapiolassa runsain mitoin, samoin juoppoja näkyy siinä ostarilla välillä pyörivän. Varmaan parempi alue kuin Laajalahti, jos nuo on viihtyvyyttä lisääviä seikkoja.
Mielestäni Laajalahdessa monia hyviä alueita, rauhallisia ja asunnot vähän kauempana vilkkailta teiltä (siis ei bussireitin varrella). Kerrostaloalueet ei näytä viihtyisiltä (näitä "alueita" on siis 2 eikä ole kaupungin vuokrataloja). Pohjois-Tapiolassa reuna-alueet tuntuu viihtyisämmiltä, mutta palvelut tietysti kauempana. Mankkaalle päin joitakin kivoja pientalojen reunustamia teitä, kehän suuntaan uudehkojakin taloja, mutta siellä tietysti kehän melu ja pienhiukkaset. Sama vika osassa Laajalahden aluetta.
hyviä perusteluja jo mainittukin. Itse asuimme noissa "pahamaineisissa" Saton vuokrataloissa vuoden verran, ihan diplomi-inssiperhe. Meidän talossa oli kyllä jonkin verran rauhatonta menoa, mutta ympäristö oli rauhallista ja viihtyisää.
Palvelut lähellä (Tapiola, Sello) ja lyhyt matka Hgin keskustaan, myös kaupungista ulos. Suosittelen!