Mihin talkkia tarvii?
Mulla on 3 lasta ja nyt tämä kuopus on 3kk.
Vauvatarvikehyllyllä vieraillessani silmiini osui talkkia. En ole koskaan ostanut talkkia, enkä ole kokenut tarvitsevani.
Mihin sitä käytetään? Käyttääkö sitä monet?
Kommentit (12)
Mutta mä tiedän, että jotkut laittaa talkkia vauvan taipeisiin, kaulapoimuihin, korvien taakse ehkäisemään kosteuden aiheuttamaa hiertymistä.
Moni käyttää samaan perunajauhoa, joka on luonnontuote. Talkki on suurelta osin synteettistä tietääkseni.
mihinkään ainakaan meidän perheessä. Joo, kai sitä jotkut käyttää, ainakin yksi tuttu rouva. Hänellä vaan oli tapana laittaa vauvalle yhtä aikaa sekä talkkia että rasvaa :-DDD Ne on kyllä tarkoitettu ihan eri vaivoihin, eikä talkin kanssa ikinä sotketa rasvaa. Kai hän vaan varmisteli, että joku osuu oikeaan...
ei jää kosteus muhimaan...meillä on käytetty sitä silloin tällöin kun peppu on vähän punoittanut.
Kesäisin kainaloihin vaatteiden kostumisen estämiseksi ja varpaisiin rakkojen estämiseksi. Toimii.
kainaloihin itse käytän (hajustettuja talkkejahan myydään tuoksusarjoihin kuuluvinakin), vauvantalkkiakin meillä on enimmäkseen käyttänyt äiti :)
punaiseksi ja iho meni jopa rikki (vauva aina puklas paljon ja suoraan sinne kaksoisleuan alle) talkilla punoitus parani heti.
Kesäisin kainaloihin vaatteiden kostumisen estämiseksi ja varpaisiin rakkojen estämiseksi. Toimii.
niin ei hierrä ikävästi hametta käytettäessä.
Meidän vauvoilla on ollut hyvät ihot ja joskus satunnaisesti kun pylly on punoittanut, olen laittanut sinkkivoidetta.
-ap
aikuisille kuin lapsillekin. Talkkia voi laittaa esim. rintojen alle, jalkataipeisiin, polvitaipeisiin, kainaloihin..ym. ym. Siis joka paikkaan, jossa hiertää kuumalla helteellä.
Meillä kun on ollut pullukat vauvat, niin kesällä poimuihin on laitettu talkkia kun muuten ne hikoais punasiksi. Ja joskus olen vaipan vaihon yhteydessä laittanu peppuun. Mutta ikinä ei ole purkki tyhjenny.
Jos nyt ihan oikeesti et tiedä(?)...
Jos pylly punottaa vaipanvaihdon yhteydes; kuivatuksen jälkeen talkkia.
Jos kaulalla punottaa (esim. puhku ärsyttänyt poimuissa); pesu, kuivaus ja talkkia
yms.