Käveleekö teillä koululaiset kouluun -25C pakkasessa?
Vai oletteko jotenkin muuten saaneet järjestettyä kuljetuksen?
Mietin kun tänä aamuna meillä olisi tuo tilanne, kaipa se vain on pakattava tarpeeksi koululaiselle päälle...?
Tekisi mieli soittaa taksi, kuljettavatko pelkän lapsen ja voinko maksaa etukäteen?
Kommentit (15)
Jotakin hyötyä tästä työttömyydestäkin nyt.
Kielsin pyöräilyn. Yleensä poika pyöräilee tuon 2 km matkan, mutta nyt kielsin pyöräilyn yli 15 asteen pakkasilla. Kyyti ei kelpaa kun kaikki pojat jotka kulkevat yhtä matkaa ei mahdu samaan autoon.
Kunnolla päälle, niin se vajaa 3 km kyllä menee. Joskus pääsee jonkin matkan kaverin tai isänsä kyydissä.
mutta yleensä ei ole. Ulkoilevat nuo kyllä muutenkin pakkasillakin.
On hänellä kyllä kunnon varusteet päällä joten varmasti pärjää.
Itse vain astmaatikkona haukon henkeäni näissä pakkasissa ja ulkoilu on sula mahdottomuus. Ehkäpä se heijastuu miten hoidan lapsianikin tässä asiassa.
T. Ap joka sitten taitaa curlata :)
tosi hyvä syyttää kaikkia muita kurlailusta. =D
Lämpökerrasto, sisävaatteet (ei farkut, mielummin collarit tms.), yläosaan fleece, kauluri, kypärämyssy, toppalakki/paksu pipo, kaulaliina (jonka voi vetää naaman peitoksi),hyvät hanskat, villasukat ja tarpeeksi suuret kengät.
Pakkasta on parhaimmillaan ollut -28 astetta ja pojalla alkaa koulu aina yhdeksältä ja minä menen kahdeksaksi töihin.
Matkaa on vähän reilu 1,5 km. Ja päälle vain kunnolla vaatetta.
Tytär pyöräilee (kun pääsee nopeammin), poika kävelee mieluummin.
Ja kyllä kävelee jos meistä kumpikaan ei ole kotona. Tänään mulla on vapaapäivä ja vein nuoremman kouluun, tarjouduin hakemaankin mutta sanoi kävelevänsä kotiin.
Vanhempi lapsista on eri koulussa ja kulkee bussilla matkan.
toisella matkaa noin4 kilometriä ja minä vien ja haen
kieltäytynyt kävelemästä kovalla pakkasella... mutulla sanoisin, että meistä vanhemmista usein voi olla liian kylmä tai sateista tai sitä tai tätä, mutta lapsi itse on ihan tyytyväinen. Tai hänellä voi vaikka kaveriseura koulumatkalla painaa enemmän kuin pakkanen tai vesisade.
Matkaa noin 1,5 km.