Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trendinimet

26.01.2010 |

Te jotka ette halua antaa lapsellenne trendinimeä niin mitkä nimet laskette tähän sarjaan? Onko mielessä jotain erikoisia nimiä, jotka nostavat suosiotaan huimasti? Minkänimisiä lapsia teidän ystävä/tuttavapiireihin nyt kastetaan?

Itse ainakin tunnistan kaikki Elias, Eeli jne. E-alkuiset nimet. Onni on suosittu ja sitten Luka/Lukas.

Erikoisista (tai no) voisin sanoa, että Peetuun törmää nyt aika paljon...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viime aikoina ole tullut montakaan vauvaa. Viimeisimmät ovat tavallisiksi jo vuosia tiedetyt Venla ja Pinja.

Mitä olen lehdistä tms. seuraillut, niin yleistymässä näyttäisivät olevan esim. Seela, Ava, Mianna, Lumi ja Eevi sekä Niilo, Tuure, Hugo, Nooa ja Noel. Uskoisin, että nousua kokevat vanhat, nyt uudelleen löydetyt nimet tai näitä läheisesti muistuttavat uudet muodostelmat tyyliin Velma, Nelma, Telma, Vilmeri, Velmeri.

Olen kyllä erehtynyt nimitrendien nuuskimisessa ennenkin... Silloin kun Lola valittiin missiksi, ajattelin, että siitä tulee uusi muotinimi ja yllätyin hieman, kun ei tullutkaan. Ehkä se yhdistyi ihmisten mielissä liikaa yhteen henkilöön. Saa nähdä, miten Jetro/Jethro-nimen suosiolle nyt käy ;)

Vierailija
2/3 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendinimet muuttuu aika nopeesti, mut totta on, että E-alkuiset tuntuu olevan muodissa ainakin poikien nimissä: Eelis, Eemil, jopa Edvin/Edwin. Tytöistä taas V-alkuiset, kuten Vilja, Vilma, Vaula, Venla. Sitten tuntuu, että tytöt saavat myös paljon -ia-loppuisia nimiä, joista monet aivan uusia tai ulkomaalaissävytteisiä: Valeria, Adelia, Cecilia, Serafia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti ei kyllä tule mieleen lukea Vaulaa trendinimien joukkoon. Koko 2000-luvulla sen on saanut nimekseen huimat 40 tyttöä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän