Sanotaanko tässä jossain kohta, että tarvitaan puutarhurin koulutus?
ULKOKASVIOSASTON VASTAAVAA
Haemme reipasta ja omatoimista henkilöä vastaamaan Espoon myymälän ulkokasviosastosta. Työtehtäviisi kuuluvat osastosi tuotteiden tilaukset, esillepano, asiakaspalvelu sekä kassatyö. Edellytämme, että sinulla on aiempaa kokemusta vastaavista tehtävistä, vankka kasvituntemus sekä kykyä kaupalliseen ajatteluun. Olet iloinen ja osaava asiakaspalvelija, organisointikykyinen ja sinulle on luontevaa työskennellä kiireessä
Kommentit (6)
vastaavissa TYÖTEHTÄVISSÄ.
Ei riitä siis oma puutarha, ihan niinkun ei riitä omat lapset lastenhoitokokemukseksikaan.
kokemuksella tarkoita, että olet tehnyt ko. alan asiakaspalvelutyötä. Että osaat tehdä tilauksia ja hoitaa liikettä. Ei se oman pihan näpertely taida ihan riittää :D
tehnyt vaastavia hommia....ap, kai mä olen tyhmä sitten, tuskin ikinä pääsen mihinkään töihin :-(
lisäksi olet harrastuneisuuttasi ansioitunut puutarhanhoidossa, niin minusta tuon hakemuksen voi vallan hyvin lähettää.
Mutta koska koulutettujakin on varmasti saatavilla, niin tietty valitsevat sellaisen sitten.
tarkoittaa sitä, että tunnistaa kasvit ilman mitään lappuja sekä kesä- että talviasussa, tietään niitten tieteelliset nimet ja myyntinimet ( kasvit kuitenkin pääsääntöisesti tilataan ulkomailta ja silloin käytetään tieteellisiä nimiä).
Lisäksi vaikka sinulla olisi kaupallista työkokemusta, se ei välttämättä riitä vaan pitää olla monen vuoden kokemus nimenomaan puutarhaliikkeistä.
Itselläni on kukkakauppapuutarhurin koulutus ja kaupan alan kokemusta lähes 10 vuotta. Mutta koska ei ole kukkakauppakokemusta tuota 10 vuotta, puutarhamyymälöihin ja kukkakauppoihin otetaan mieluummin semmoinen jolla on pitkä kokemus nimenomaan em. myymälöistä.
Kuten edellinen vastaaja sanoi, mieluummin ottavat semmoisen jolla on koulutus ja työkokemusta.
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7361374&index=1&anchor=73…
Olen n. 10 vuotta hoitanut omaa pihaa ja voin sanoa olevani pätevämpi kuin moni koulusta päässyt parikymppinen. ap