Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olette naisvaltaisella alalla ja teette töitä naisporukassa:

Vierailija
25.01.2010 |

Mitkä asiat olet kokenut rankimmiksi naisporukassa työskentelyssä? Millaisia ongelmia on ollut?

Vaihdan alaa miesvaltaiselta naisvaltaiselle ja vähän jännittää ;)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista juoruilua ja selkäänpuukotusta se on joka paikassa.

Vierailija
2/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää selkäänpuukottamista, valehtelemista. Yksi otetaan silmätikuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista juoruilua ja selkäänpuukotusta se on joka paikassa.

Mä olen nyt eka kertaa ollut naisvaltaisella ja haluan vain pois. Tää oli eka ja vika kerta. Seuraava paikka on taas joko miesvaltainen tai tasapuolisesti molempia.

Vierailija
4/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selvä enemmistö on naisia, myös esimiehissä. Naisvaltaisuus ei mielestäni ole mikään ongelma kunhan muistetaan käytöstavat ja unohdetaan kuppikunnat. Yksi mätä omena voi toki pilata yhteisön, mutta meillä ei sellaisia ole. Meillä on sellainen mukavan leppoisa tunnelma, jossa voi myöntää virheensä ja nauraa porukassa. Ongelmat ja ilot jaetaan.

Esimiehinä olevat naiset ovat kyllä jossain määrin "luonnevikaisia" eli heille on mahdottomuus myöntää omat virheensä ja helposti ottavat kunnian itselleen toisten tekemistä töistä, mutta kai miehetkin niin tekevät...

Vierailija
5/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani ainoa, joka ei viihdy naisporukassa.

Tässä lainaus toiselta keskustelupalstalta:

"Naisvaltaisissa työyhteisössä ahdistavaa on ollut naisten jatkuva kälätys, valitus miten kaikki on niin huonosti, kuppikunnat (joka n. 40-vuotiaiden keskuudessa ilmenee mm. lapsellisena "ei leikitä sun kaa" -käytöksenä), paskan puhuminen selän takana kollegoista/asiakkaista/mistä vaan..."

Viimeisimmässä työpaikassani oli täsmälleen tuollaista, enkä ole sinne kaivannut hetkeäkään!

Vierailija
6/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin villiä länttä ja kymmeniä tuuliviirejä. Juuri tuota selkään puukotusta, kyräilyä, juonittelua, ollaan olevinaan parempia kuin muut tai ainakin osa muista. Tunteet ohjaa järkeä ja syntyy todella merkillisiä tilanteita. Siis jotain ihan käsittämätöntä draamaa joka saa alkunsa jostain mitättömästä asiasta joka sai tunteet kuohumaan.

Mä olen nyt naisvaltaisella alalla ja tahdon pois. Tiimiin kuuluu 5 naista. On kuulkaas sen verran tunteellista ja temperamenttista porukkaa että tylsää ei ainakaan tule =/ Koskaan et voi olla rennosti oma itsesi, kierot käärmeet löytää kyllä heikkon hetkesi.

Vierailija
7/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikoissa.

Vierailija
8/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulkeminen. Olin niin onnellinen kun määräaikainen työsuhteeni siellä päättyi.

Miesvaltaisella työpaikalla oli vähempi ongelmia, en mä kyllä silloinkaan joukkoon aina kuulunut, mutta mitään kiusaamista ei esiintynyt. Ja nykyään miesten kanssa menee todella hyvin, naisten kanssa hankalampaa.

Vierailija
11/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen naisvaltaisessa paikassa ja onneksi työ on liikkuvaista ja hommat tehdään yksin niin ei tarvitse olla ns. akkalaumassa.

Vierailija
12/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut useammassa naisvaltaisessa työpaikassa ja kaikissa on ollut kivaa. Me ollaan puhallettu yhteen hiileen ja tehty töitä YHDESSÄ.

Mä uskon, että puhe kamalista naisvaltaisista työpaikoista on suurelta osin myytti. Kukaan nainen ei koskaan itse tunnusta olevansa kamala työkaveri. Siksi pitää kovaa ääneen haukkua muita ja pitää siis itsensä erossa näistä muista, jotka sitten leimautuvat inhottaviksi.

Vierailija
13/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän osastollakin vain naisia.

En ole huomannut sen vaikuttavan mitenkään. Hyvin homma toimii.

Vierailija
14/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut useammassa naisvaltaisessa työpaikassa ja kaikissa on ollut kivaa. Me ollaan puhallettu yhteen hiileen ja tehty töitä YHDESSÄ.

Mä uskon, että puhe kamalista naisvaltaisista työpaikoista on suurelta osin myytti. Kukaan nainen ei koskaan itse tunnusta olevansa kamala työkaveri. Siksi pitää kovaa ääneen haukkua muita ja pitää siis itsensä erossa näistä muista, jotka sitten leimautuvat inhottaviksi.

Itsekin olen ollut töissä aikuisiällä ainakin kymmenessä työyhteisössä (n.95% työntekijöistä naisia). Työpaikoilla on ollut ihan ok henki, enkä tiedä millä tavalla se olisi ollut erilainen, jos siellä olisi ollut miehiä.

Vierailija
15/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kaikki naisia. Meillä on huonoilmapiiri. Kateellisuutta on. Yksi vanhempi nainen pilkkaa, jos nuoremmat naiset pukeutuu nätisti tai näkevät vaivaa ulkonäön eteen.

Vierailija
16/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. se linkitetty PDF oli mun mielestä asiaton, kaunainen ja naisvihamielinen. Ja kun se on linkitetty pääosin naisten käyttämälle keskustelupalstalle ja todennäköisesti naisen linkittämänä... Huoh.

Onneksi muitakin oli, mutta valtaosa ei kyllä kerro hyvää sukupuolemme välisestä solidaarisuudesta.

Vierailija
17/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesvaltaisella ja naisvaltaisella työpaikalla. Kumpikin ollut ihan kivoja, kun työkaverit on taustaltaan kaikkea merkonomeista diplomi-insinööreihin. Sitten menin vaihtamaan työpaikalle, jossa on paljon hoitoalan henkilöstöä ja jessus, voikin olla karseaa. Nämä ex-hoiturit pilaa koko työpaikan ilmapiirin: supsutusta, nokkavaa vitsailua, kulmien alta katselua jne. Vastaavaa käytöstä ei todellakaan tapaa vaikka kaupallisen puolen naisilta. Olen monesti miettinyt, ettei noi naiset voi luonnostaan olla ilkeitä vaan todennäköisesti ovat aikanaan nuorina, sinisilmäisinä sairaanhoitajina menneet ekassa työpaikassa pilalle. Oppineet, miten pitää toimia selvitäkseen.

Vierailija
18/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän osastollakin vain naisia.

En ole huomannut sen vaikuttavan mitenkään. Hyvin homma toimii.