hassua, pienenkin lapsen voi laittaa yksin ulos,
Kommentit (12)
Kyllä kai nyt pinnasänkyynkin voi jättää nukkumaan jos tekee pihahommia, minä ainakin.
Ruohoa kun leikkaan niin itkuhälläri keikuu mukana.
Ei meillä vuoden vanhaa laiteta yksin ovesta ulos leikkimään tms., jos sitä tarkoitat, eikä myöskään jätetä sisälle.
Jos tässä nyt päiväuniin vihjataan, niin meillä jos tyttöä nukuttaa sisällä omaan sänkyynsä, siihen menee noin puoli tuntia, ja unet kestävät myös sen puoli tuntia. Jos laitan olohuoneen+avokeittiön ison ikkunan taakse takapihan terassille, nukahtamiseen menee 5 minuuttia ja unet kestävät 1-2 tuntia. Koko sen ajan ikkuna on auki, ja näen vaunut ihan koko ajan. Toiminko siis mielestäsi tässä väärin?
vilkuilee ikkunasta ulos aina välillä palstailun lomassa
Ei meillä vuoden vanhaa laiteta yksin ovesta ulos leikkimään tms., jos sitä tarkoitat, eikä myöskään jätetä sisälle.
Jos tässä nyt päiväuniin vihjataan, niin meillä jos tyttöä nukuttaa sisällä omaan sänkyynsä, siihen menee noin puoli tuntia, ja unet kestävät myös sen puoli tuntia. Jos laitan olohuoneen+avokeittiön ison ikkunan taakse takapihan terassille, nukahtamiseen menee 5 minuuttia ja unet kestävät 1-2 tuntia. Koko sen ajan ikkuna on auki, ja näen vaunut ihan koko ajan. Toiminko siis mielestäsi tässä väärin?
Lisään vielä tähän, että esimerkiksi kesähelteillä kun kuumaverinen vauvamme ei saanutkaan ulkona nukuttua, kyllä jätin vauvan yksin myös sisälle (nukkumaan), ja puuhailin itse pihalla. Siksi meillä on itkuhälytin ja avattavat ikkunat. ;)
"suomessahan jo 3 v ulkoilevat yksinään, äiti
vilkuilee ikkunasta ulos aina välillä palstailun lomassa "
mun mielestä tuo on ihan sairasta. Vai johtuuko se siitä että mulle on vaan yksi lapsi eli kerkeän huolehtimaan siitä kunnolla. Mä en voi kuvitella että vuodenkaan päästä lapseni ulkoilisi yksin!
Nyt ollut muutamia kertoja pikkusiskoni kanssa (8v) hetken aikaa kaksistaan ulkona. max. 10min. Ja etupihalla.
Meillä on 3-vuotias saanut ulkoilla omakotitalomme pihassa isompien sisarusten kanssa, kyllä. Seuraan ikkunasta ja olen siinä lähellä jos jotain sattuu. Vertaisin tätä siihen, että saa leikkiä yksin omassa huoneessa toisessa kerroksessa kuin missä itse olen.
En silti jättäisi tuota lasta esim. 20 min kaupassa käynnin ajaksi yksin kotiin, en edes isompien sisarusten kanssa.
Mun mielestä noissa on aika iso ero, henkisesti ja ihan toiminnallisestikin. Tietenkään siitä ikkunasta ei kaikkea voi vahtia, mutta on kuitenkin hädän tullen siinä vieressä.
vilkuilee ikkunasta ulos aina välillä palstailun lomassa
vielä ulkoillut yksin. Ehkä kesällä voisi harkita,että tuossa takapihalla voisi ulkoilla, kun olohuoneessa isot ikkunat ja ovi voisi olla auki. Sisältä ulos on kyllä todella hyvä näköyhteys. Mutta ei siis vielä ole ollut.
on saanut olla yksin tuossa rivarin pihalla kesällä ja omalla takapihallakin. Ja kyllä sitä vahditaan koko ajan, vaikka ei vieressä koko ajan seisottaisikaan.
on ihan huoletta jo kerrostalojenkin pihoilla ilman aikuista.
Inhottavaa olla se koko taloyhtiön "poliisi", kun muut vanhemmat eivät viitsi tulla ulkoilemaan lastensa kanssa.
Sitten on jopa 3-vuotiaita, jotka ulkoilevat isomman sisaruksensa kanssa. No riidan/hätäpaikan tullen ei paljoa se isompi (esim 6v sisarus) osaa tehdä mitään. Kyllä ihmettelen!
asti yksin ulkona. Aluks ihan pieniä aikoja esim. sen verran että kävin ottamassa ruuan pois uunista ja siitä pikkuhiljaa sitten pitempiä aikoja. Nyt 5-vuotiaana saa vapaasti leikkiä rivitaloyhtiön pihalla ja käydä pyytämässä kavereita ulos.
ei nuo nyt niinkään, joidenka 4v on omakotitalon etupihalla vähän aikaa yksin,(paitsi jos lähellä esim. vesistö) Mutta kun jotkut oikeasti laittavat pienet, 4v lapset yksin kerrostalojen pihaan!! Tai sitten vielä pienemmät lapset isosisarusten kanssa, ja sisarukset ei välttämättä oo ku epulla...
yksin ulos, edes vaunuissa.