Renault Laguna ja Brion isofix turvakaukalo
Onko kellään ollut ongelmia asentamisessa?
Mies yritti eilen ja ei kuulemma onnistunut. Ajattelin itse katsoa asiaa tänään jos vaan mahani kanssa mahdun autoon. Soitin Renaultin liikkeeseen ja kyseinen henkilö kenen kanssa juttelin kuulosti ihan hoo-moilaselta, eikä oikein osannut sanoa muuta kuin, että kyllä sen pitäisi onnistua!?!
Kommentit (5)
laitetaanki istuin penkin päälle vai otetaanko penkki pois. Tuleeko sinne jotkut ohjaimet isofixin ja kaukalon telakan väliin?
Hitto, että harmitti, kun meillä oli vuotta vanhempi Renault Megane ja siihen sen sai laitettua. Sitten ostettiin siis vanhaa vuotta uudempi Laguna ja yksi ostoperuste oli tietysti, että on isofix kiinnitys mahdollisuus. Mentiin sitten vauvan kanssa hakemaan autoa 200 km päästä ja helvetti sentään, sitä telakkaa ei saatukaan asennettua siihen autoon!! Ei edes autoliikkeen huoltomies saanut! Meinasin perua autokaupat samantien! Minusta oli tosi outoa, että ns. halvempaan saman automerkin malliin sai kiinnitettyä ja hieman parempaan ei.. Että harmitti!!
Mä onnistuin...otin kuskin puolen (taka)istuinpenkin irti ja kiinnitin telakan. Tukijalkaa piti vaan laskea. Noin se Recarokin menee Lagunaan (meillä 2004 vuoden farkku).
ONNISTUIN!
Taitaapi olla vähän myöhäistä, mutta muuta internettiä varten:
Ohjeet englanniksi ja kuvia Isofix turvakaukaloiden asentamisesta renault lagunaan.
http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=44888&page=2
Toimii. Itse asensin juuri Brion telakan tuollalailla. Ei sitä koko penkkiä tarvitse silpoa. Katkaisin mattoveitsellä yhden langan saumasta ja lopun sai vedettyä auki. Penkin vaahtomuoviin on valmiiksi tehty kolo, joten sitä ei tarvinnut silpoa. Helpoiten sujui niin että irrotin penkit ja vein ne sisälle hyvään valoon leikattavaksi.
En ole ihan varmi miten tuon saisi korjattua. varmaan istuimen päällinen pitäisi irroittaa, ommella sauma takaisin ja sitten vetää irtovetoketjulle päällinen kiinni tai viedä huoltoon takaisin puettavaksi....
Saisko valokuvia tosta asennuksesta, itsellä sama penkki ja sama ongelma 04 vuoden lagunan kanssa :(