Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä teen miehen kanssa?

Vierailija
25.01.2010 |

olen 21ja avopuolisoni 24vuotta. Olemme olleet yhdessä reilu 3vuotta. Menimme aika pian kihloihin miehen aloitteesta. Ja olemme asuneet nyt 2vuotta omassa asunnossamme.Myös aikaisemmin vuokralla. Olemme aina puheneet naimiisiin menosta ym. Nyt meillä onkin ollut tarkoitus ostaa omakotitalo ja lastakin ollaan yritetty pidemmänaikaa. Olen koittanut ottaa puheeksi naimisiin menoa, koska koen sen tärkeäksi kun perhettä aletaan perustaa. Miehi ei ajatukselle kuitenkaan ole lämmennyt.Sanoo ettei vielä tunne olevansa valmis. En vain millään pysty ymmärtämään miten lapseen voi olla valmis mutta ei avioliittoon vaikka väittää rakastavansa mua ja haluaa olla mun kanssa. En tarvitse mitään suuria juhlia, minkä myös miehelle olen sanonut. Tällä hetkellä on erittäin ristiriitaiset tunteet, en tiedä mitä pitäisi tehdä. Tuntuu kamalalta hylätä vauva haaveet tuon takia...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harkitsisin vakavasti parisuhteen päättämistä mutta koska olet kovin nuori voit ehkä vielä hetken odottaa. En tiedä kannattaako se kuitenkaan....

Vierailija
2/10 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onkohan edes minkään näköistä aikomusta koskaan naimisiin kanssani mennä..tulee vain mieleen että odottelee jotain parempaa...?:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pidetään kaikki vaihtoehdot avoinna eikä haluta "lopullista" sitoutumista.

Vierailija
4/10 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai poika siis. Kannattaisi tn päättää suhde jos ei kerran sitoudu.

Vierailija
5/10 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetiin myös exän kanssa nopeasti yhteen ja mentiin kihloihin. Saatiin lapsikin. Kun aloin puhua naimisiin menosta. Tämä keksi vaikka mitä ihme syitä miksi ei halua ja halusi odotaa vielä jne. Myöhemmin sain tietää, että mies oli alkanut tapailla jotain toista selkäni takana ja se oli oikea syy miksi ei naimisiin halunnutkaan.

En halua pelotella, eikä teillä varmaan ole kyse tästä, mutta yritä saada miehesi ymmärtämään, että et ole valmis saamaan lasta, jos ettte ole naimisissa. Puolisosta voi aina erota, mutta lapsesta ei.

Vierailija
6/10 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin takoa sen päähän, miten tärkeää avioliitto on.

Miehillä saattaa olla jotain omia syitään, varsinkin teidän ikäisille naimisiinmeno saatetaan kokea "vanhojen ihmisten juttuna". Voisiko miehen kanssa yrittää sopia, että hääpäivä päätetään vaikka päivään x mennessä (esim. kesäkuun alku) ja että naimisiin mennään vaikka 2 vuoden sisällä.

Eiköhän tuo ole sinuun kuitenkin sitoutunut, jos kerran lastakin olette yrittämässä.

Meillä ei mitään romanttisia kosintoja nähty, mutta mies "suostui" menemään naimisiin sen jälkeen kun olin sanonut, että mun lapsilla tulee olemaan sama sukunimi kuin mulla :)

Vierailija
7/10 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei sillä kyllä ole paljon mitään "ylimääräisiä menoja". Ehkä töissä ainoa mahdollisuus olla joku....olen kyllä suoraa kysynytkin mutta ei kuulemma ole...eikä kuulemma osaa selittää miksi ei ole valmis...Kuitenkin useasi puhunut, että haluaa suuret sukuhäät, ja sillöin tällöin jotain muuta häihin liittyvää ohi mennen...Eilen koitin asiasta keskustella. Vastaukseksi sain vain että painostan. Ymmärrän kyllä että painostamalla kukaan halua naimisiin mennä, mutta en myöskään halua tuhlata aikaani mieheen joka ei aidosti rakasta ja ole valmis sitoutumaan. ap

Vierailija
8/10 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä mikä kiire on naimisiin (ja kihloihin). Omasta mielestä kihlaus on lupaus naimisiinmenosta (lähitulevaisuudessa) - jos mies ei aio mennä kanssasi naimisiin, miksi hän on kosinut sinua (=kihlaus) vai oletko sinä kosinut häntä?

Olette joka tapauksessa tosi nuoria sekä häitä että vauvaa ajatellen joten sinuna en kiirehtisi vaan mielummin miettisin kunnolla ensin mitä haluat ja selvittäisit mitä avosi haluaa.

Vierailija
9/10 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitoutumaan sinuun, miksi haluaa lapsen? Eikö mies tajua, että yleensä lapsi tarkoittaa sitoutumistakin. Yhteinen talokin on sitoutumista, tajuaako miehesi sen, vai onko avioliitto-sana vain kauhistus?

Vierailija
10/10 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että ensin häät! Vaikka sitten pienet. Sitten voit puhua taas lapsen hankinnasta.

Meillä mies jännittää tällaisia tapahtumia, siksi yritti luistaa. Mentiin siis maistraatissa kaveriporukan todistaessa.

Meillä on yhteinen asuntolaina ja molemmat pistäneet rahansa taloon. Jos toinen kuolee AVOliitossa ei kuitenkaan ole oikeus kuin omaan puoliskoon! Verottaja iskee perimisessäkin väliin.

Jos siis yhteinen sitoutuminen velkaan, niin myös omaisuuteen.