Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia? (työpaikkakiusaamisesta)

Vierailija
25.01.2010 |

Aloitin noin vuosi sitten uudessa työpaikassa. Minuun tuli heti tekemään tuttavuutta todella viehätysvoimainen, kiva, huumorintajuinen jne. ihminen.

Pikkuhiljaa olen ymmärtänyt että kyseinen ihminen on kiusaaja pahimmasta päästä. Meidän porukkaan kuuluu hänen ja minun lisäksi myös pari muuta ja nämä pari muuta selkeästi palvoo tätä kiusaajaa ja tukee häntä ja hänen puolestaan tekee tavallaan pahoja, kiusaaja vetää naruista ja hovi tottelee. No minä olen huomannut, että olen itsekin siellä hovissa. Huomaamattani olen jopa mennyt joihinkin juttuihin mukaan :( Nyt ällöttää ja ahdistaa ihan hirveästi. Tuon jengin ulkopuoliset pitää minuakin kiusaajana/kieroilijana ja on melkein mahdoton yrittää ystävystä kenenkään muun kanssa enää, leima on lyöty.

Tällä hetkellä kukaan yksittäinen ei ole kynsissä, mutta asian suhteen on hakemista kyllä. Eli vaihe on sellainen jossa uutta uhria etsitään.

Kiusaaja tietysti toimii salakavalasti ja kierosti eli kiusatut syyttää itseään jne.

Mitä teen? Menen pomon puheille vissiin, vaikkei kukaan nyt olekaan ns. kynsissä? Muuta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tavallaan pomon oikea käsi :( Joten kynnys kertoa pomolle on aika iso sekin...

ap

Vierailija
2/4 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin nuo asiat mielessäni, kirjoittaisin vaikka ylös siltä varalta että joskus unohtuu. Tämän jälkeen yrittäisin pikkuhiljaa suistua pois tuosta porukasta ja hakeutua muihin seuraan. Ei yhtään ilkeilyä enää itseltään niin varmasti muillekin seura taas kelpaa. JOS joskus tulee ristiriitatilanne niin sulla on todisteita. Voit kertoa mitä tiedät. Minusta olet aika vahvassa asemassa. Kiusaajilla ei tavallaan ole varaa kiusata sinua, koska tiedät liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilalle olisi kyllä paljon hyviä tulijoita, jotka haluaisivat tehdä ihan vain työnsä hyvin ja olla reiluja työkavereita muille.

Ymmärrän ap tilanteesi vaikeuden. Älä ainakaan itse yhtään lähde enää mukaan kiusaamiseen, puolusta uhreja jämptisti, puutu asioihin. Jos alkaisitte kaikki puuttua tuohon, niin vaikeaa sen on yksin jatkaa?

Vierailija
4/4 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä esitä mitään ilman vedenpitäviä todisteita sillä muuten huomaat että saat itse syyt niskaan tai olet seuraava uhri. Tuo hovin ja ihailijoiden pitäminen kuulostaa erittäin huolestuttavalta. Systemaattinen kiusaaminen myös. Parasta mitä tällä hetkellä voit tehdä on jättäytyä pikkuhiljaa porukasta pois ja et huomio tätä tyyppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi