Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1980-l. meillä oli ala-asteella hiihtoraja -25 ja luisteluun -20.

Vierailija
24.01.2010 |

Muilla luokilla oli rajat hiihtoon -15 ja luisteluun -10.

Meidän ope oli vähän outo muutenkin...esim. ruokaillessa ei saanut puhua, muutoin sai jälki-istuntoa.

Muistan kun mun jalat melkein jäätyi luistimissa. Oli vaan mentävä.

Meidän luokka oli myös ainoa, jonka piti mennä välitunnille -30 asteessa.

T. vittuuntunut trauma

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdossa -20 ja luistelussa -25. Luistellessa kuulemma saattoi välillä käydä kopissa lämmittelemässä, siksi näin.

Ihan järkkyä.. ja meillä muuten hiihdettiin, sen kaksoistunnin aikana piti ehtiä 10km ja siitä vielä seuraavalle tunnille (jos oli aamulla liikkaa).

Luistelussa tietenkin otettiin kierrosajat, mitenkäs muuten. Luistelu olisi saattanut olla hauskaa, mutta tapettiin sekin tuolla vertailulla.

Vierailija
2/2 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä haluttiin mennä pihalle vaikka pakkasta olisi ollut se -25 astetta. Tämä siis 90-luvulla pohjois-savossa, ala-asteella.

Todella harvoin haluttiin talvellakaan olla sisällä. Välitunneilla yleensä laitettiin poikien kanssa (itse olen siis nainen) luistimet jalkaan tai mentiin jo valmiiksi luomaan lunmet jäältä, että varmasti saataisiin luistella liikuntatunnilla. =)

Vapaalla sitten oltiin melkeinpä aina laskettelemassa. Rinteeseen mentiin niin pitkään kun hissit toimi (eli noin 20astetta pakkasta). =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla