1-vuotias syö vähemmän kuin piolivuotias?
Ystävälläni on 1v. 2kk vanha lapsi. Lapsen ruokavalio koostuu pääasiassa maidosta ja vellistä. Itselläni on puolivuotias, joka syö maitoa, velliä, hedelmäsoseita ja lihapilttiä. Ystäväni kauhistelee kun syötän omaa pienokaistani, pilttiä kun menee tavallisesti koko purkki ja maitoa päälle. Velliäkin menee koko purkki kerralla. Kun lapsi on kylläinen, hän osaa sen jo näyttää. Ystäväni kommentit ovat "Voi herranjestas kun se syö mahottomasti!" "Ei se ole ihme että painaa kohta saman verran kuin meidän neiti!"
Hänen oma lapsensa saa vellipullon aamupalaksi, lounaaksi,päivälliseksi ja iltapalaksi. Kun tämä yksivuotias näkee minun lapseni tai jonkun muun syövän hän ilmaisee selvästi haluavansa myös. Ojentaa käsiä ja itkeskelee. Kun lapsi on minulla hoidossa, annan hänelle leipää ja ruokamaistiaisia omalle lautaselle, syö kaiken ja on tyytyväinen. Myöhemmin ystäväni saattaa soittaa ja sanoa, että olenko mennyt antamaan jotain sopimatonta kun lapsi vain kitisee hänelle... Tyttö on kova kitisemään ja itkemään, mutta kun sanon ystävälleni, että olisikohan hänellä vain nälkä? Vastaus on "Ei voi olla, vastahan se joi velliä".
Ystävä suuttuu jos ehdotan muuta syötävää... Tämä asia vaivaa koko ajan ja en voi viedä omaa lastani hänelle hoitoon, koska hän ei kuitenkaan olisi valmis syöttämään omalle lapselleni muuta kuin maitoa.
Miten saan ystäväni tajuamaan, että yksivuotias tarvitsee jo muutakin kuin nestemäistä ruoka?
Kommentit (2)
Jos ei puhe auta, niin ilmoitus sitten eteenpäin? Kyllä ne ensin kai opettaa ruokkimaan lasta ennen kuin ottavat pois?
1-vuotiaan ruokavaliosta?? Ei 1-vuotias mitenkään pärjää pelkällä vellillä!! Kamalaa, lapsi on täysin aliravittu. Minä sanoisin kyllä jo tosi suoraan, miten asia on. Lapsihan saa syödä jo aivan tavallista ruokaa eikä mitään vellejä. Voi että jotkut on tyhmiä!!