Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa pissatestiin laraan tunnin päästä

Vierailija
24.01.2010 |

vt-tulehduksen takia. Saanko juoda kahvia nyt ennen? En huomannut kysyä...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 2. päivystyksenä pääsee labraan aina.

Vierailija
2/3 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vettä muutenkin pitäisi juoda paljon.

Pissa voidaan stiksata ilman varsinaista labraa ihan tk- tai sairaalapäivystyksessä, mutta onhan noissa sairaaloissa (joihin päivystys usein iltaisin ja vklsin) painottuu) yleensä labra auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on selvät oireet. Mitä sitä pitkittämään, tauti on ihan kauhea.

Minä olen ollut joskus iltaisin terveyskeskuksessa päivystysaikaan, hoitaja on alustavasti katsonut virtsan ja se on yleensä laitettu ns. viljelyyn siellä. Lääkkeen saa ja viljelyn perusteella näkyy "pureeko" lääke, vaihdetaanko se jne.

Itse juoksin päivysytyksissä kuukauden aikana muutaman kerran ja normaaliajalla omalla lääkärillä, neljä kuuria kuukauden aikana, eli liian lyhyet 5 päivän minun tapauksessani.

Kaksi viikkoa sitten olin taas sunnnuntaina päivystyksessä kun päivä kuurin loppumisesta alkoi taas sama tunne, oli mentävä. Hienosti hoidettiin asia, annoin virtsanäytten, hoitaja pyysi omaan huoneeseensa keskustelemaan ja kertoi vievänsä tietoni päivystävän lääkärin pöydälle, jos jossain välissä katsoo ja kirjoittaa reseptin.

Niin kävi, että jonkin aikaa odotettuani hoitaja toi reseptin, ja en joutunut näin edes maksamaan, kun en varsinaisesti lääkäriä nähnytkään.

Nyt on 6kk jatkuva estolääkitys, minulla tulehdukset olivat jo joulukuun alussa levinneet munuaisiin.

Nestettä pitää juoda vaikka toisaalta ennen lääkkeen vaikutusta tuntuu joskus ettei halua kun sitten vessassa käynti on niin hirveätä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi