Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten uskallatte syödä esim. Tiramisua ulkomailla

Vierailija
23.01.2010 |

kun siihen tulee raakaa kananmunaa jota ei kypsennetä, ja ulkomaillahan on aina se salmonellavaara olemassa...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta söisin kyllä. Raskaana olen jättänyt tuon tyyppiset tuotteet väliin, varsinkin hieman huonomman hygienian maissa.

Vierailija
2/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin olen Italiassa ja Espanjassa juonut ihan kraanavettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt satun asumaan "siellä ulkomailla" ja elän täällä aivan kuten kotonani, onhan tämä kotini ja ei, en ole koskaan näiden kymmenen vuoden aikana sairastunut tiramisusta tai muustakaan elintarvikkeesta, vaikka takana on kolme eri maata Suomen lisäksi. Suomessa kyllä nuorena sairastin salmonellan.

Vierailija
4/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin pelottava paikka, niin kyllä sielläkin joku asuu ja syö ruokia ja pysyy hengissä.

Vierailija
5/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa ja ilman eikä koskaan ole tullut edes turistiripulia, salmonellasta puhumattakaan. Ja ollaan aina syöty tiramisut, jäätelöt, salaatit - jopa majoneesia tms. Ainoat ruokamyrkytykset (2) mitä olen potenut on ihan kotimaisia:)

Vierailija
6/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen reissannut aika paljon, tosin vaan Euroopassa, ja syönyt kaikkea mitä on mieli tehnyt. Koskaan ei ole tullut mitään, itse asiassa en ole koskaan saanut mistään ruuasta vatsavaivoja. Olen kyllä mutuenkin tosi terve, ei allergioita, kroonisia sairauksia ja kipeänä ehkä kerran vuodessa nuhaisena (ei kuumetta).

En tiedä onko sillä osuutta asiaan etten ole mikään hygienia-hysteerikko, en tosin sottapyttykään. Mutta ehkä meikäläisen kroppa saa enemmän harjoitusta epäpuhtauksia vastaan ja siksi pysyn terveenä.

Vierailija
7/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä Ulkomaassa asun minäkin ja ihan Italian rajan vieressä. Tiramisua syödään säännöllisesti samoin kuin muitakin herkkuja :)

12 vuotta olen asunut täällä eikä ole tullut salmonellaa eikä listeriaa. Ein juuri muitakaan tauteja. Ei tämä Ulkomaat niin paha ole, meille täkäläisille tämä on ihan Kotimaa. Me syödään kotimaisia tuotteita. Ja täytyy muuten sanoa, että nämä kotimaiset maistuu ja on usein parempia kuin suomalainen ruoka.

Ai niin, täälläkin muuten osataan pastöroida maito. Ei olekaan pelkästään suomalainen älynväläys.

Vierailija
8/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan pakko puolustella ap:ta noille "ulkomaa-v***uilijoille"...

Kun on oikeasti olemassa myös maita, joissa se (ruoka)hygienia ei ole ihan eurooppalaista tasoa. Ja joissa salmonella on huomattavasti suurempi ongelma kuin Suomessa. Itse asun tuollaisessa maassa ja kyllä täällä ihan paikallisetkin vähän miettivät, mitä laittavat suuhunsa ja missä.

Vierailija
9/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm Indonesia, Singapore, Thaimaa ja Egypti - eikä mistään mitään pöpöjä vaikka ollaan ihan maaseudulla alkeellisissakin oloissa syöty mitä on tarjottu. Parhaillaan oma poika on kuudetta viikkoa Intiassa eikä ainakaan tähän päivään mennessä ollut maha temppuillut:) Eli kokemusta on myös euroopan ulkopuolelta ilman mitään vatsavaivoja...

Vierailija
10/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain Kreikassa ihan kypsästä munakkaasta vatsataudin. Kanat oli siinä näkyvillä että luulisi että munatkin tuoreita.

Vierailija
11/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää sinne katsomaan mitä tarkoittaa TUORE ja tulkaa sitten masentuneina takaisin Suomeen ;).

Vierailija
12/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko niihin jotka kantavat kahvistA aja haarukoista lähtien tavarat mukaan ulkomaille 'koska sieltä ei saa suomalaista ruokaa' JA KAIKKI on epähygieenista

- huoh..

Vierailija
13/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin olen Italiassa ja Espanjassa juonut ihan kraanavettä.

barcelonassa kraanavesi maistui hyvällä, verrattuna Lontoon pahanmakuiseen - kalkkiseen veteen. ei ole tullut mahatauteja, muualla kuin Intiassa.

Vierailija
14/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla kaikilla 4:llä oli ripuli, egyptissä. velipoika ja mies sai turkissa jonkun päivän paskataudin.ja viron tarinathan on kuuluisia. mutta itse en vielä mitään ikinä ja muutama maa jo tullut kierrettyä.

Vierailija
15/15 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä Viron tarinat?? Kyselee ysi joka on käynyt n 16 kertaa Tallinnassa.

Totta on että todennäköisyys vatsatautiin Egyptissä on suuri, esim meidän koneessa oli 2/164 tervettä eli minä ja mieheni:D Oli ikimuistoinen paluulento siinä paskanhajussa.... Toisaalta mun ystävättäreni miehensä ja lastensa kanssa säilyi myös terveenä Egyptissä ja söivät esim jäätelöä päivittäin