HEINÄHATUT VK 3
Mukavaa vesikeli aamua täältä....!!!
Meillä vietettiin neidin 1v synttäreitä viikonloppuna ja oon ihan puhki!! Kyllä se vaan on rankkaa tollanen kestitseminen!!
Omaan napaan ei kummempia isohan se alkaa oleen, on se kiva kun sitä jom ruvetaan kommentoimaan!! Ja onhan se kiva kun se on alkanut näyttään raskaus mahalta eikä läskimahalta!!
Mutta hauskaa viikon alkua kaikille!!
ansku rv 15+2 :D
Kommentit (38)
Meillä oli kanssa pojan 8 v. synttärit viikonloppuna. Ja oon myös ihan loppu. Ensin oli 10 poikaa riehumassa ja sit vielä suku päälle. Onneks on vasta vuoden päästä seuraavan kerran :).
Kohta pitäis lähteä neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet. Paino on tippunut paljon, onneks on nyt lähtenyt hieman nousemaan. Tää on niin sanotusti ylimääräinen käynti, kun on keskenmenoja takana. Ja kun neuvolan täti kuuli kuinka huonosti oon voinut halusi tavata vielä aikaisemmin mitä sovittiin. Seuraava käynti ois rakenneultran jälkeen.
Saikku jatkuu edelleen, olin päivän töissä ja oksensin sen jälkeisenä yönä ja aamuna. Luulin jo, että olisi helpottanut. Maha kasvaa ja sitä alkaa olla hankala peittää, mut eihän sitä tarvikkaan :). Se on ihan piristävää. Suurin osa ystävistä ja sukulaisista jo tietää.
Toivottavasti aurinko piristäisi meitä tälläkin viikolla...
AW_83 rv 14+3
miten teidän kaikkien mahat vaan voi kasvaa ootteko pienikokoisia ja laihoja??? Ainaski se vissii vaikuttaa ku saan ekan niin vatsalihakset on tiukemmat ja ne ei anna periks sitte niin helposti... Näin olen kuullut. Ja läskiäkin on...
Haluaisinkin et vatsa ei näkyis vielä vähään aikaa sen mun koeajan takia, toisaalta en usko et raskaus vaikuttaapi siihen mitenkää, mutta mutta olen näköjää tällanen hormoonihirviö nyt... Tunteet kyllä ailahtelee ja mieskin valittaa et oon alkanu nalkuttaa. SIIS tietenkin valitan syystä...
Mulle tuli tuli äsken masutuubit postissa. Niis on ihanat tekstit. 9 month all inclusive ja mum is my castle. Ne on tosi leveet siis paljon paremmat ku h&m:n mut kyl ne maksoikin. 23 e kpl. Sitte tilasin myös paidan jossa lukee baby under construction.
Kyllä on muuten pimeetä. Vois nukkua koko päivän.. Eipä kai tässä sitte muuta ollu..
Is 13+5
Hei kaikki mammulit. Kävin Äitipolilla tänään np ultrassa ja sokeriseurannassa. Viikkoja olikin jo 13 eikä 12. Tavallaan sen tiesinkin mutta nyt se varmistui kun oli jo kaksi ultraa takana joiden perusteella arvio tehtiin. En ole aiempiin laskettuihin aikoihin tässä raskaudessa vielä tarttunut enempiä. Nyt paan kalenteriin, että 19.7 on maaginen päivä...ja koska sokerit nousi jo nyt niin todennäköistä on, että lapsi otetaan maailmaan 4-1 viikkoa ennen tuota päivää. Saisi muhia ihan rauhassa mun puolesta varsinkin kun sen täytyy olla valmis kestämään mahdolliset sokerihäikät. Edellisen kanssa oli vain yksi poikkeava arvo ja sain pitää vauvan vierelläni koko ajan. Nyt jänskättää kun ongelmaa on sokerin kanssa jo näin alussa. Jotenkin pelkään muutenkin enemmän kuin viimeksi, varmaankin kun viimeksi lapsen osalta vältyttiin ikävyyksiltä..siis onhan mulla nyt sitten isompi riski kaikkeen kamaluuteen kun kerran yhden terveen olen saanut...krrrr hormonit varmaan sekottaa.
rvk 18 uusi rasitus ja siihen asti diettiä ja liikuntaa :) voi huilu sentään. B-)
Meillä lähestyy miehen 40 v juhlat..ilmeisesti minun tulisi keksiä jotain kekkeriviihdettä ja herran sukulaiset kahvittaa.
murinat 13tasan
Jokohan sitä uskaltaisi tulla mukaan... Olen lueskellut tiivisti juttuja alusta asti, mutta en ole vielä uskaltautunut pinoon. Ollut tämä alku aikamoista stressiä, vuotoja jne. Muutama km takana, niin johan on pistänyt mielen matalaksi.
Nyt viikkoja menkkojen mukaan 13+6 ja np ultran mukaan 13+2. la olis sitten 14.7, sitä ei menty muuttamaan kun heitto vaan 4pv. Päivien piristeenä on tyttö 1v 9kk. Joka on ollut kyllä parasta terapiaa, näinä "raastavina aikoina". Odotan kuin kuuta nousevaa, että alkais liikkeitä tuntumaan. Josko sitä sitten vois edes vähän hengähtää ja uskoa, että tämä vauva meille syntyy heinäkuussa =)
Kotiäitinä siis ollaan ja ihanaa, ettei ens syksynä tarvitsekaan töihin lähteä. Nautin ihan kybällä tästä kotona olosta. Ainut on vaan, et muut mamma kaverit on alkaneet pikkuhiljaa valumaan töihin. Mut jospa niitä löytyis lisää, ja kohta taas alkaa muskari ym. joulutauon jälkeen, niin pääsee näkemään vähän muitakin aikuisia.
Tässähän tätä tarinaa, nyt näin alkajaisiksi
hepeliini 13+6
mulla on menossa nyt 11+4, olen hoikka ja omaan jonkinlaiset vatsalihakset:) Massu on alkanut vähän näkyä, mutta ei huomattavasti. Siis vaatteiden läpi ei huomaa ollenkaan, että oisin raskaana, mutta itse kun peilin edessä on vatsaa kummastellut, niin kyllä siinä semmonen kumpu jo on.
Eiköhän tuo ole hyvin yksilöllistä, milloin massu alkaa näkyä. Itse sitä tietysti odottaa, että maha kasvaisi, kaikki on nyt niin uutta ja ihmeellistä:)
kaikki ok. Verenpaineet oli hiukan koholla, kuitenkin vielä normaalin rajoissa. Pitänee nyt rajoittaa tuota suolankäyttöä ja salmiakkia...
Paino ei ollut noussut yhtään, onneksi. Raskauden ihan alussa tuli 2kg ihan yhtäkkiä.Maha on vähän kasvanut, en tiedä onko vauvamahaa vai pelkkää läskiä, kun on tuo liikunta jäänyt nyt vähemmälle. Kuitenkin housut jo kiristää.
Sydänääniä kuunneltiin vaan hetki, sitten vauva päätti ilmeisesti, että nyt loppuu se touhu ja lähti pakoon. Sitten ei terkkari saanut kun satunnaisesti kuulumaan ja sitten luovutettiin. Ilmeisesti kovin vilkas kaveri :)
Eilen illalla tuntui jotain väreilyä masussa, olisi ollut vauvan liikkeitä.
Seuraava neuvola kuukauden päästä ja silloin varaillaan aikaa rakenneultraan.
Vivi 14+1
Enpä tänne olekaan ehtinyt kirjoittaa kuin kerran tai pari, jospa nyt yrittäisin ryhdistäytyä hieman. Täällä aletaan alun jälkeen voida vähän paremmin, tosin vieläkin oksentelen muutamia kertoja päivässä. Väsymys alkaa kuitenkin hieman hellittää. Viime viikolla käytiin np-ultrassa ja masussa mylläsi vilkas 6,2cm pikkukaveri. Oli ihanaa nähdä taas vauva, kun välillä meinasi jo usko loppua, että ollaankohan siellä masussa vielä hengissä. Joulun aikaan kun sattui olemaan pari päivää etten oksentanut ollenkaan. (Heti sitten piti paniikit vetää siitä) Huomenna on eka lääkärineuvola.
Masuista ollut puhetta ja mulla on ehkä hieman pyöristynyt, eli selvästi nopeampaa kuin esikoista odottaessa. Ei taida olla enää vatsalihasta olemassakaan! ;) Kuitenkin kaikki vanhat farkut sun muut menee vielä päälle. Paino on tippunut 1-2kg pahoinvoinnin takia. Esikoisesta en päässyt juurikaan käyttämään raskausvaatteita, kun maha oli melko pieni loppuun saakka. Masutuubi tosin oli kovassa käytössä ja tulee varmaan olemaan nytkin. Mulle se Hennesin oli melko kauan reilu sieltä yläosasta, mutta lopussa oli just sopiva.
Kaksosten rattaita oon nyt miettinyt, kun esikoinen on sitten lasketun ajan tienoilla reilun 2v. Eli varmaan pitää ostaa. Miehen mielestä seisomalauta sais riittää, mutta eihän se 2v siinä vielä jaksa pidempiä reissuja seisoa ja tyttö varmaan nukkuukin vielä jonkn verran niissä vaunuissa kun ollaan pidempään liikkeessä. Onko jollain suositella hyviä? Tytöllä on nyt käytössä Gessleinin yhdistelmät ja niihin ollaan oltu tyytyväisiä kun ovat tosi kevyet ja menevät pieneen tilaan. Kuomu tosin sais olla ehkä vähän jykevämpi.
Minäkin oon muuten tuntenut vähän vauvamaista pulputusta mahassa ja mielestäni siis erilaista kuin ilman kulkeminen. Ultrassa kätilö meinasi että olisi TODELLA harvinaista jos jo tuntisin, mutta taidanpa silti uskoa tunteneeni liikkeet jo. Esikoisesta tunsin 15+2. Täällä onkin monta, jotka ovat jo tunteneet niitä ihania pyrähtelyitä!
Nyt lähdetään vielä käymään mummilassa, joten palailen myöhemmin linjoille...
-Veruska 12+6-
Ei oo joo tullut kamalan tiheesti tänne kirjoiteltua, mutta taustalla meistä taitaa suurin osalla seuraillakin.. Itsellä on tosiaan np-ultra ja lääkärikäynti takana, seuraavana oiskin ens kuussa rakenneultra ja sen jälkeen seur. käynti onkin jo se kerta, kun täytellään niitä kelan lappusia jne.
Ite ootan tosiaan esikoista ja rakenteeltani oon hoikka ja lähtö-BMI on ollut jotain 20. Mahaa en saa enää ku korkeintaan isoilla huppareilla piiloon, mutta muuten kyllä kaikki on jo tajunnut että raskaana ollaan.. Sellanen pallo tää vatsa jo on. Töissä tietää jo monikin tästä raskaudesta, sillä työskentelen terveydenhoitoalalla ja oon kyllä yrittänyt välttää esim. potilaita, joilla on veriteitse tarttuva tauti.. (Työssäni joutuu olemaan eritteiden kanssa tekemisissä). Oon jostain kumman syystä laittanut vauvan turvallisuuden kertomisen edelle...
Tän viikon vielä ajattelin pärjätä tavallisilla vaatteilla, vasta nyt alkaa farkut ahdistaa... Mut painoa ei kylläkään oo tullut ku kilo, vaikka pahoinvointiakaan ei ollut. Mut eiköhän sitä painoa kyllä tästä ala kertymään... Ite oon kivasti vaatteita saanu kavereilta käytettyinä ja muuten sit ostanut alennuksesta esim. h&m:ltä.. Muuten vauvalle ei oo ihmeemmin tullut vielä hankittua (paitsi muutamia vaatteita), ku ois muuttokin tulossa vielä kevään aikana ni ei viitsi ostaa rattaita lisäämään kuormaa.. Mut katteltua kyl on tullut!
Liikkeitä tässä lähinnä seuraavaksi odotellaan, et josko vaik kuukauden sisään alkais tuntumaan... Vielä siellä kyllä on korkeintaan ollut pieru eksyksissä jos jotain kuplinaa on tuntunut... Mut kyllä se tästä! Jaksamista ja olosta nauttimista kaikille!
-Angie 15+1
..täällä kirjottelemassa.(osaankohan tämän vielä)
Käytiin viime viikon torstaina np-ultrassa (joka piti olla jo joulun jälkeen), laskettu aika siirty taas eteenpäin, nyt kuudella päivällä, eli se onkin nyt 16.7.Menkkojen mukaan olisi ollut jo 23.6, alkuraskauden ultran mukaan joskus 10.7 tienoilla ja nyt sit taas mentii eteenpäin.Toivottavasti nyt pysyykin tässä.
Munasarjakystaakin tuo ultraaja katseli ja hieman se on kasvanut, mutta eipä vaivaa mitenkään enään.
Kerrottiin myös np-ultran jälkeen meidän eskarilaiselle että meille tulee vauva kesällä.Viimeksi tänä aamuna totesi heti herättyään: "en malta odottaa että se vauva syntyy" :D
Tokaluokkalainen tutkiskelee nyt kirjoista ja utelee miten se vauva syntyy, miten se sinne on päässy jne.
Yhdet äitiyshousut olen ostanut, tuntuu että maha on pullahtanu eteen kunnolla.Ja painoakin on tullu, sanoisinko ihan liikaa, lähtöpainosta jo 5-6kg.Liikun joka päivä, enkä syökkään sen enempää kuin ennen raskautta.
Rakenneultra meillä on helmikuun puolessa välissä suurinpiirtein.Kovasti odotellaan että liikkeet alkaisivat tuntua kunnolla.Selällä ollessani ja mahaa hieman "tökkiessä" tuntuu kun pikkunen vaihtaisi paikkaa.Sellanen ilmakuplan tuntunen möykky :D
Kaikille hyvää alkanutta vuotta :)
Miinnu 13+5
Aamulla tuli neuvolassa käytyä. Kaikki kunnossa, pikkuinen sydä siellä jumpsutteli menemään 160 oli syke. Oli kyllä niin herkkä hetki, että ihan th:ltakin tuli tippa linssiin. Tyttö oli neuvolassa mukana ja sitä hiukan pelotti, kun äiti kävi pedille ja kuunneltiin sykettä. Pitelin sitten typyä kädestä kiinni ja siinä me kuunneltiin kaikki tippa linssissä....niisk.
Mulla on kyllä hormoonit niin herkässä, ettei paljon tarvita liikutukseen. Vaan pätee se sitten toiseenkin suuntaan, välillä ärstyttää ja kovaa! Ei varmaan jää naapureiltakaan huomaamatta ;)
Masun koosta oli puhetta, mammahousut otin käyttöön tossa viikolla 10. Silloin alkoi omat housut tuntumaan epämiellyttävältä. En nyt sanois, et masu on kasvanu, tai ainakaan siitä ei vielä vauvamasua huomaa. On jo omasta takaa nuita makkaroita, niin siellä piilossa on hyvä vauvan kasvaa... Toisaalta ei haittaa, ettei muut vielä huomaa. Tuntuu jotenkin turvallisemmalta, ettei kaikki tiedä, niin saa salaisuuden pitää vielä hetken aikaa omanaan.
Iltapäivää vaan..
Tyttö kattelee Pingua ja äidillä hetki aikaa maksaa laskuja ja käydä täällä pyörähtämässä.
Muskarikin alkoi tänään joulutauon jälkeen. Ihan kiva, rytmittää viikkoakin mukavasti. Ainut miinuspuoli on kellonaika, muskari alkaa 9.00. Me herätään normisti noin 8-8.30, mut muskariaamuina joudun laittaa kellon soimaan. Varsinkin nyt ku joutuu enemmän pukemaan ja viel kärryttelemään, ni aikaa tuhraantuu yllättävän paljon. Tyttö tykkää niin paljon, et on se vaan äidin taivuttava ;)
Sellaista piti kysymäni, et milloinkas sitä suositeltiin, ettei enää vatsallaan nuku? Vai onko siihen mitään suosituksia? Oliks se vaan selällään nukkumisesta? Ite nukkuisin parhaiten just vatsallani, mut vähän mietityttää...
hepeliini rv 14+1
Kävin tänään lääkäri-neuvolassa. Sitä ennen ajattelin olla fiksu ja käydä viemässä pissanäytteen labraan ja samalla se tokso-jotain verikoe.. No, labrahan aukes vasta 7.30, ekan vartin aikana pääs kaks ajanvaraukselle, olin jo lähdössä pois et jätän vaan ne näytteet, niin täti lupas ottaa mut heti. Olisin muutenkin ollu seuraavana.. Niin se jäi sit höpöttää puhelimeen, ekan kerran pisti ohi suonesta ja se alko vuotaa niin että mulla on paitakin veressä. Sit se sai sen otettua, mulla oli pari minuuttia neuvola aikaan..
Pääsin melko nopeasti neuvolaan, ja siellä oli toinen häslinki ollut kun harjottelija joka viimeks varas mun ajan, ei ollu merkinny sitä johonkin, ja siellä oli toinenkin samalla ajalla.. No, multa otettiin vaan verenpaineet, pissa ja paino. Kaikki ok, paino laskenu muutaman sata grammaa.
Lääkärinä oli joku hoonosoomi nainen. Kuunteli tosi kauan sydänääniä eikä niitä millään kuulunu. Olin jo ihan varma ettei siellä mitään ole, kun se sanoi että syke näkyy dopplerissa (120) muttei kuulu. Johtunee vissiin tuosta omasta äänieristeestä. ;) Eli kyllä siellä ollaan ja perjantainahan se nähdään. :)
Painostahan se saarnas, ei tartteis tulla yhtään lisää. Ihan kuin en sitä tietäis..
Saan tänään kaverilta lainaan sen turvavyönalentimen. Kiva, niin ei tarvii sitä ostaa. :)
Hepeliini, mä en suosituksista tiedä, mutta mä en enää "uskalla" nukkua vatsallaan, vaikka mäkin niin parhaiten nukkuisin. :) Tai ei se ehkä uskalluksesta oo kiinni, jotenkin vaan tuntuu sille etten enää niin nuku.. Selällään kai voi nukkua niin pitkään kuin itse pystyy, mä en ainakin nukuin selällään ihan loppuun asti.. :)
Bejpi ja Tiuhti 13+1
Pitkistä neuvola-aikojen välistä oli ollu puhetta.. Mulle kans th sanoi että seuraava olis se käynti kun saa kelan paperit, mutta sain neljän viikon päähän ajan niin saa kuulla sydänäänet. :)
Bejpi taas..
Esikoista odottaessa kun olin sairaalassa alkaen viikolta 30, niin siellä tosiaan sanottiin, ettei selällään nukkumistakaan suositella. Vaikuttaa muistaakseni ainakin sikiön hapensaantiin ja johonkin... sori, etten tarkemmin muista.
Itse nukun lähes aina selällään. Vaikka nukahtaisin kyljeltään, niin seuraavan kerran herätessäni selällään kellotan :D pitäis sit varmaan palkata joku vahtii unta, ettei vaan unissaan käänny..
meriimus 14+2
eipä ole hirveästi uutta meillä. Ultrassa käyty, la aikaisu yhdellä päivällä eli on 19.7. Aika kummaa, että yhden päivän heitostakin muuttavat lasketun päivän. Ennen oli lähes viikon heitto eikä puututtu.
Ultrassa siis kaikki hyvin, samoin verikoe ok. Kovin oli touhukas kaveri masussa=D.
Masu on alkanut vauhdilla pyöristymään, ihan ulkopuoliset tulee onnittelemaan ja kyselemään. Tuttavat ei ole kommentoineet, eivät varmaan uskalla.. No aika moni tietää jo, ainakin nämä läheisimmät ja muutama vähän vähemmän läheinen.
Liikunta on ollu tosi vähänä kuukauden, tässä on flunssat ja vatsapöpöt käyty perheen kanssa läpi. uskaltaakohan pumppiin mennä kun on kuukausi taukoa? Hirmuinen liikunnan himo iskeny kun alkaa olla terve.
Kauhistuin, kun lindex ja kappahl lopettaneet mammavaatteiden myynnin kokonaan. No h&m ihan ok, olis kiva jotain muuakin löytää, mistä?
Lapsille pitäisi aamupalaa väsätä, kouluun ovat lähdössä. Pitää yrittää kirjoitella vähän useammin, luettua on kyllä tullut:-)
P-M 13+4
Pitkästä aikaa kirjottelen minäkin.
Tuosta nukkuma asennosta, kyllä vielä tässä vaiheessa voi nukkua missä asennossa tahansa ilman että vauvalle mitään haittaa. Loppuraskaudessa ei suositella selällä nukkumista siksi, kun vauvan paino voi painaa äidin omaa verenkiertoa ja sitä kautta myös sikiön hapensaanti voi heikentyä tilapäisesti. Kylkiasentoa suositellaan loppuraskaudessa. Mahallaan voi nukkua niin kauan kun tuntuu hyvältä, ja minäkin ainakin nukun mahallaan mahd pitkään! :)
Onpas muuten outoa jos Lindex ja KappAhl lopettaneet mammavaatteet!!! Miksiköhän!? Tylsä juttu:(
Minua rupesi kiinnostamaan tälläinen asia, että meinaatteko ottaa selville ultrassa, kumpiko on tulossa? Itsellä esikoinen ja olisi niin ihanaa jo tietää kumpi tulee, toisaalta haluaisin sen olevan kunnon yllätys :D Miten olette toimineet esikoista odottaessa ja miten nyt? Entä mies, haluaisiko hän tietää? Meillä mies haluaisi tietää, mutta tyytyy kyllä yllätykseen..itseäni on vaan ruvennut vaivaamaan asia..kolme viikkoa ja hyvällä tuurilla sen näkis sitten :)
-tanni- rv 16+4
Huoh, päivä viimeinkin illassa ja aikaa hetki istahtaa. Tänään oli pitkästä aikaa työpäivä. Pääsääntöisesti siis kotona oon hoitovapaalla, mut välillä käyn keikkaa tekemässä. Puhtaasti rahan takia välillä "pakko" käydä. Sitten on illalla kyl ihan poikki. Hattua nostan niille, jotka jaksaa työn ja lastenhoidon yhdistämään. Itellä tuntuu, et on ihan takki tyhjänä työpäivän jälkeen. Ei millään jaksais lapsen kans illall enää telmiä, vaikka kova ikävä on päivän aikan ehtinyt tulla.. Vaikka kaipa sitä tähänkin tottuis, jos säännöllisesti töissä kävi. Onhan se edessä sit joskus..
Kiitos kommenteista tohon nukkumis asiaan. Jospa sitä sitten uskaltais vielä mahallaan köllötellä. Tulee unesta kuitenkin niin paljon laadukkaampaa mieliasennossa. Esikosta muistan tosiaan sen loppuajan, ku kylkeä piti vaihtaa tunnin välein, kun lonkat puutu ihan järkysti. Siihen viel lisäks vessareissut, niin ei montaa tuntia sitä unta tullu... Eli nautitaan nyt vielä kun voidaan ;)
Tanni kyseli sukupuolesta. Neuvolassa ihan erikseen kertoivat/varoittelivat, et nykyään kertovat ainakin kättärillä sukupuolen rakenneultrassa. Pitää kuulemma ihan etukäteen miettiä haluaako sen sitten tietää ja erikseen mainita ultraajalle, jos ei halua tietää. Ihan uus juttu mulle. -06 kun kävin tytöstä rakenne ulrassa, niin eivät kertoneet ja lapuissa tuli kotiinkin silloin tieto, ettei kerrota sukupuolta. Mutta siis itse asiaan. Mä en haluasi tietää kumpi tulee. Ei olla vielä miehen kanssa keskusteltu asiasta, mutta tarttee siis ottaa puheeks.
Kohta tehiksen pariin, jee pitkän tauon jälkeen
hepeliini rv 14+2
Mukavaa vesikeliä tosiaan, olis nyt kunnon talvi tai sitten sais olla kesä, tällaiset ilmat on ärsyttäviä!
ON: Eilen taas tuntui muljahteluja alavatsalla, hassun tuntuista :) Maha tosiaan näkyy ja tuntuu, kiva kun yleensä selinmakuulla läskist "valahtavat sivuun", niin nyt maha jääkin samalla lailla ylös :) Ja nytkin tuntuu tuolla mahassa jotain tökkimisiä, tosi aikaisessa vaiheessa tuntuu kyllä liikkeet! Mutta niinpä ne kai tuntui esikoisesta aikaisin, rv 15+.
Masutuubin ostin minäkin, mutta H&M:Stä oli mustat ja valkoiset loppu, niin jouduin tyytymään petroolin väriseen. Täytyy myöhemmin hommata se musta ja valk. On aika loistava keksintö, muutenkin yleensä ärsyttää kun paidat nousee ja takapuoli vilkkuu jos vähän kyykistelee.
Viime viikolla kärsin 3 päivää pääkivusta ja olo oli huono. Tänä aamuna sitten taas oksensin kaaressa... Sais alkaa jo helpottamaan ja tosiaan luulinkin tän jo helpottaneen, mutta ei...
Seuraava neuvola viikon päästä, vähän jännittää miten paino on noussut :/ Toivottavasti ei kovin huimasti...
Nasqu 13+3