Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskausmyrkytyksen kokeneet...

Vierailija
23.01.2010 |

Mulla on nyt 3vko synnytyksestä ja verenpaineet nyt (lääkityksen jälkeen) olleet hyvät, MUTTA VALKUAISTA oli edelleen virtsassa? Onko muilla sitä ollut vielä 3 viikonkin päästä.. mitähän tää mahtaa olla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla verenpainekin pysyi ylhäällä lähes 2 kk (ei lääkitystä tosin).

Vierailija
2/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain lääkityksen sairaalassa verenpaineeseen vasta synnytyksen jälkeen :) terkkari sanoi että jos vielä ensikerralla on tuota valkuaista niin sitten lekuri saa keksiä et mitä tehdään... mulla oli tää kolmas raskaus ja ekassa oli myös raskausmyrkytys.. jos tekis vielä joskus neljännen lapsen niin mikähän on todennäköisyys taas saada myrkytys... t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettiin rr-lääkitys sairaalassa synnytyksen jälkeen, joka siis käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi. Valkuaista oli pissassa vielä viikkoja synnytyksestä. Paineet kyllä normalisoitui muutamassa viikossa ja turvotus laski, sen jälkeen lääkityskin lopetettiin.

Puolitoista vuotta myöhemmin toisessa raskaudessa raskausmyrkytystä ei tullut, paineet pysyivät normaaleina ja kaikki meni hyvin.

Vierailija
4/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa mm. edellisen myrkytyksen aste sekä se että kuinka pitkä väli on seuraavaan raskauteen. Mitä pidempi sen todennäköisempää on uusiutuminen

Vierailija
5/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa synnytyksen jälkeen pitkään korkeet paineet... ainaki kolme viikkoa synnytyksen jälkeen söin kahta eri verenpainelääkettä... joista sitten parin kuukuauden sisällä pystyin luopumaan...

Vierailija
6/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko sitten eli noin 2 vko synnytyksestä.. Mun esikoinen syntyi 2003 kun olin 19v ja silloin mulla oli tosi paha turvotus ja paineet, valkuaiset oli vielä suht ok tasolla, mutta sairaalassa vietin sisällä reilu 2 viikkoa ennen synnytystä... seuraava lapsi syntyi (3v2kk) myöhemmin vuonna 2006 ja siinä vaan paineet nous hieman lopussa mutta ei mitään sen kummempaa seurantaakaan yms. Ja nyt taas vuonna 2009 kolmannessa raskaudessa alkoi jo rv 35 olee kokoajan virtsassa jotain mätää, mutta paineet pysyi kohtuullisena ja en joutunut osastolle kuin 4 päiväksi ja sit pääsin kotiin jouluksi, mutta sen joulun jälkeen tila huononi nopeasti.. valkuaiset nous 3+ ja paineet 170/107 kun jouduin sisään rv 39+3. Seuraavana päivänä käynnistettiin ja neiti syntyi illalla (noin 1h 50min kesti koko synnytys). En tosin muistanut nyt neuvolassa kysyä että paljon se virtsa oli nyt sit vielä plussalla.. tosi outoa tässä on se että kun 3vko sitten kotiuduin sairaalasta niin valkuaista oli vaan 0.8.... (oli hyvin tippunut sieltä 3:sta alaspäin siis...

Vierailija
7/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lievä raskausmyrkytys, mikä ilmeni hieman ennen synnytystä, paheni synnytyksen jälkeen n. 3 vrk. Seuraavassa minulle kehittyi paha pre-eklampsia jo viikolla 28 sitä seurattiin pitkän aikaa. Lääkärit eivät ottaneet kovinkaan vakavasti, kun kyseessä kuitenkin jo kolmas raskaus. Raskaus päättyi krampeihin ja tajuttomuuteen viikolla 37, jolloin tehtiin hätäsektio. Hengenlähtö oli lähellä sekä äidillä että lapsella. Seuraava jos tehtäis, olisi kuulemma sairaalahoidossa jo viikolta 25.

Vierailija
8/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpaineeseen sain sairaalassa lääkityksen (makasin 5viikkoa sairaalassa) ja lääkitys jatkui n.2kk esikoisen syntymän jälkeen. Valkuainen sen sijaan ei todellakaan lähtenyt laskuun niin nopeasti, puoli vuotta oli koholla vielä synnytyksen jälkeenkin ja lääkäri alkoi olla jo huolissaan munuaisistani. Kyllä se sitten pikkuhiljaa laski se valkuainenkin, mutta olin kuulema TODELLA paha tapaus tämän myrkytyksen merkeissä.

Vierailija
9/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran otettiin muistaakseni pissanäyte. Sairaalassa ja ehkä kerran neuvolassa, mutta ei useammin vaikka valkuaista olikin virtsassa. Todettiin vain että ajan kanssa vähenee tms. ja verenpainelääkitykselle jouduin minäkin synnytyksen jälkeen.

Vierailija
10/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut pidettiin 2 vrk nukuutettuna leikkauksen jälkeen, kun munuaiset eikä sydän toiminut niinkuin piti.

Vierailija
11/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei sentään mitään kouristuksia kummassakaan ole tullut.. ikää mulla on nyt 26.. mutta enpä tiedä teenkö enää yhtään lasta (3 on jo aika paljon). Mietityttää myös et tulisko se vielä kolmannen kerran tuo inhottava raskausmyrkytys... t. ap

Vierailija
12/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se antaa aika suuren todennököisyyden sen uusimiselle. Ikävä kyllä. Ehkä kannatttaisi puhua asiasta sinua hoitaneen lääkärin kanssa, tai jonkun naistenklinikan asiantuntijan kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä