Miehen pahantuulisuus väsyttää ja masentaa
Hän on melkein joka päivä pahalla tuulella. Tai joskus, kun on hyvällä päällä, suuttuu jostain pikkuasiasta ja alkaa huutaa ja haukkua minua. Se on oikeastaan vielä pahempaa.
Lisäksi kaikki hänen "mokansa" ovat minun syytäni (kännykän hukkaaminen, vahingossa punaisia valoja päin ajaminen jne..)
Olen kuulemma niin rasittava, että hän ei voi keskittyä mihinkään, vaan siksi tulee tehtyä virheitä.
Jos MINÄ jotenkin mokaan, se on vain oma syyni, kun olen niin idiootti, enkä ikinä osaa mitään kunnolla.
Turha kai sanoa, että olen aika masentunut tästä miehen käytöksestä. Siksi varsinkin, kun olen nuoresta saakka kärsinyt arvottomuuden ja syyllisyyden tunteista (johtuen turvattomasta lapsuudestani)
Miten saisin miehen ymmärtämään, että hänen käytöksensä on henkistä väkivaltaa?
Kommentit (3)
Hänellä on kyllä ollut vastoinkäymisiä (työ- ja rahahuolia) viime vuosina, ja silloin sain välillä hirveää huutoa, kun hänellä oli pinna tiukalla.
Nyt ongelmat ovat jo selvitettyjä, mutta miehen hermot ovat silti riekaleina.
Eniten rasittaa se, että hän syyttää kaikesta naurettavastakin pikkuasiasta minua, vaikka olisi itse mokannut.
Koskaan ei sano mitään positiivista (edes lapselle) mutta jos on aihetta huomauttaa jostain negatiivisesta, silloin nitinä ja haukkuminen voi kestää tuntikausia.
Ihan kohta alan jo itsekin uskoa, että minusta ei todellakaan ole mihinkään. t.ap
Niin kauan se on henkistä väkivaltaa kun suostut sen olevan. Se on sun asenteesta kiinni, miten sä sen asian otat. Mä suuttuisin moisesta huonosta käytöksestä ja antaisin miehen kuulla kunniansa ja sanoisin että mua et kyllä kohtele noin huonosti. Ja että jos kaikki mun miehen elämän huonot asiat olis mun vikaa, sanoisin kyllä miehelle että siinä tapauksesa varmaankin on sun kannalta parasta muuttaa muualle kokonaan niin pääsee siitäkin harmista.
Voitko jutella hänen kanssaan tästä asiasta? Oletko kertonut, miltä susta tuntuu? Kysynyt, vaivaako miestä joku?