vauva-aika ilman vaunuja?
Hei, loppukeväästä olisi meille tulossa perheenlisäystä ja olen miettinyt tukevien matkarattaiden hankintaa. Eli en ostaisi ollenkaan vaunuja. Toiveissa olisi sellainen travel system, että kauppareissut menisi sitten turvakaukalossa. Onko kokemuksia? suosituksia? Rattaat saisi olla vähän tukevammat, ei aivan pienipyöräisimmät.
Kiitokset jo etukäteen!
Kommentit (5)
ulkona vaunuissa on aika korvaamaton juttu!!!
Balilla tein huomion - ei siellä mitään vaunuja tai edes rattaita näkynyt missään. Toki vaarallista mielestäni heidän tyylinsä; mopon kyydissä saattoi olla isä-kuljettajan takana äidin sylissä aivan vastasyntyneestä alkaen huopaan kääritty vauva.
Samassa kyydissä oli usein joku muukin lapsi tai aikuinen kyydissä. Hurjan näköistä, onneksi ei sataa kaahailleet ... Kellään ei yleensä ollut kypäriä, joskus näki vain kuljettajalla. Koskaan en nähnyt kenelläkään lapsella kypärää, vaikka isällä olisikin ollut ajajan paikalla.
Vauvoja kannettiin sylissä, kuljetettiin mopoilla ja autoissakin. Autoissa ei turvakaukaloita.
Minä kaipaisin vaunuja ulkona nukuttamiseen, toki jos ei tarvitse liikutella ulkoilun takia, käy matkasänkykin jonka voi vuorata talvella nukkumiseen.
Olen nukuttanut ulkona matkasängyssä, mahtui lähes 2-vuotiaaseen asti ja nukkui ulkona päikkärit. Sisarus syntyi miltei heti perään, joten ei ulkoilua paljon harrastettu, kun happea sai nukkumalla ulkona.
Toki kävimme säiden salliessa hiekkiksella jne. Talvi ei paras keli ulkoilla vasta kävelemään oppivalle. Alkuun saa vauvan vaikka
äp-laatikkoon nukkumaan turvallisuuden ollessa OK.
Joisakin matkarattaissa voi nukuttaa ulkona pientäkin, saa hyttysverkon jne.
ja hyvin pärjätiin.
Ne sai kokonaan makuuasentoon eli vauvasta asti voi käyttää. Makuupussia käytettiin, mutta ulkona ei talvella nukutettu. Luntakin oli meidän ratasvuosina tosi vähän.
kiitokset vinkeistä ja kommenteista. pitää jatkaa vielä surffailua ja etsintää.
Ensi talvena meidän vauva on "jo" puoli vuotias, ja jos meinaan (kuten ajatuksissa oli) nukuttaa vauvelin ulkona niin muita paikkoja kotipihalla ei ole kuin suojaisa terassi. ajattelin lämpöpussilla/lampaan taljalla ja sadesuojalla
saada "vuorattua" lämpöisen pesän.
ap
Matkarattailla ei tee mitään lumihangessa! Ei edes isopyöräisimmillä. Parempi on käyttää kantoliinaa tai ostaa kunnon vaunut.