Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvallinen Kela-kortti, onko muilla ollut ongelmia?

Vierailija
22.01.2010 |

Mulla on ko. kortti. Hankittu vuonna 2004 henkilöllisyyden todistamista varten. Ajokorttia minulla ei ole. Kortti kelpaa AINA pankissa, postissa ja kaupassa henkilöllisyyden todistamiseen, mutta mitä ihmeellisimmissä paikoissa mulle on alettu mutisemaan, että ei muka kelpaa. Esimerkkeinä: Tiketin kassalla, Mehiläisen vastaanotossa.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään ole ajokorttia, passi on, mutta en tietenkään sitä kanna mukana.

Vierailija
2/8 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään ongelmia koskaan missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka paikassa lukee ettei (kuvallinen) kelakortti kelpaa henkkarina.

Vierailija
4/8 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuvallisella Kela-kortilla voit todistaa henkilöllisyytesi Kelan toimistoissa, pankeissa ja posteissa. Muut laitokset ja yritykset päättävät itse, hyväksyvätkö he kuvallisen Kela-kortin viralliseksi henkilötodistukseksi. Esimerkiksi Alkon myymälät eivät hyväksy korttia henkilöllisyyden todistamiseksi. Kortti ei myöskään käy henkilötodistuksena ulkomailla."

Vierailija
5/8 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. ku joutu menettää hermot pitkästä aikaa ja huutaa pää punasena kun nää ei-maalaisjärjellä varustetut ärrämyyjät ja muut postin asiamiehet asialla, jotka eivät osaa tulkita lakia oikein. En meinannut saada pakettia, kun väitti ettei kuvallinen kela-kortti kelpaa. Kyllä on tietämätöntä porukkaa. Kumma kun postissa ja ihan pankissakin käy kuvallinen kela-kortti, josta ihminen on tunnistettavissa. Ei meinannut uskoa vaikka näytin postin virallisen ohjeen netistä älypuhelimella. Hänelle kuulema ihan itse vartija oli sanonut ettei kuvallinen kela-kortti käy. Miten ärrä voi ohittaa postilain ja keksiä omia lakeja vaikka on ottanut postin asiat hoitaakseen?!? Hymiö gasp Tässä vielä dokkaria asiasta postin virallisilta sivuilta, jos täälläkin joku epäilee.

Johan jouduin s-pankistakin hakemaan todistuksen allekirjoituksineen ja leimoineen kun kolmessa eri s-marketissa eivät antanteet tallettaa rahaa kuvallisella kela-kortilla vaikka siitä on tarrakin kassoilla että maksuliikenteessä käy kuvallinen kela-kortti. Kukaan ei voi mua pakottaa kallista passia ostamaan vain sen takia, että saisin tilaamani paketin. Kai se on pakko pyytää postista samanalainen dokkari kun eivät nettisivuja usko. Lopulta sain viattoman askartelutarvikepaketin.

Kyseessä oli Jakomäen r-kioski Huokotiellä Hesassa

Samoin meinasi käydä Heikinlaakson Valintatalossa.

Tässä vielä linkki postin viralllisille sivuille jossa asiasta on tietoa + teksti jossa asia mainitaan

http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/useinkysyttya/

Minkälainen henkilöllisyystodistus postissa hyväksytään?

Henkilötodistus voi olla voimassaoleva passi, ajokortti, poliisiviranomaisen myöntämä henkilökortti ja kuvallinen Kela-kortti, muukalaispassi, diplomaattipassi tai pakolaisen matkustusasiakirja. Myös vanha pahvinen ajokortti kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen, mikäli henkilön voi tunnistaa kuvasta.

Vierailija
6/8 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvallinen Kelakortti ei kelvannut henkilötodistuksena pankkissa, on kuulemma joku uusi laki.Tietääkö joku mikä laki? Etsin töitä ja joka hommassa pitää olla sähköinen pankkitunnus ja työvoima käski hankkia.Poliisi kertoi että henkilöllisyyskortti toimii myöskin passina ja maksaa 49€ +passikuva, kallista työttömälle.Toivon todellakin ettei viranomaiset yhtäkkiä keksi jotain uutta yhtäkkiä, vaan että henk-passi on voimassa pitkään.

Vierailija
7/8 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilötodistus. Kun hankit poliisin henkilökortin, voit liitää siihen myös kela kortin. Hinta on muuten 48€ ja kortti voimassa 5 vuotta. Kortti on myös matkustusasiakirja lähes jokaiseen euroopan maahan, joten et tarvitse passia, jos et matkusta esim. usaan

Vierailija
8/8 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passin hommaamisessa tosin täytyi käyttää " tutkinnallisia keinoja" henkilöllisyyden toteamiseksi. Harkitsin passin sijaan tuon henkilökortin hankkimista, mutta toisaalta sillä ei voi matkustaa kuin Schengenin sopimuksen maissa.

Sinänsä vähän typerää, että henkilökortin hankkiminen on yhtä kallista kuin passin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä