Alkoholin käyttöni elämäni aikana
Ensimmäisen kerran join itseni humalaan 13-vuotiaana ja kaverini kanssa saatiin sixpack puoliksi ja olimme ihan dilledong. Tuolloin aloitin myös tupakoimisen.
15-ikävuoteen asti join silloin tällöin kunnes lopussa piti sitä kaljaa saada viikollakin ja sekoilujeni merkeissä vanhempani laittoivat minut lastenkotiin, jossa kärähdin alkoholista vain muutamia kertoja.
18-vuotiaana kävimme sitten joka keskiviikko kavereiden kanssa baareissa kun lonkerot yms. maksoi sen euron tuoppi.
20-vuotiaaksi asti otin alkoholia aika useasti viikottain..
21-vuotiaana seurustelin alkoholistin kanssa ja oikeastaan meidän suhde oli pelkkää ryyppäystä ja rellestystä varsinkin kesäisin kun viikossa oli tyyliin 3 selvää päivää ja 4 joimme..
Erottuani hänestä viinan kittaus alkoi hidastua.. silti tykkäsin mennä ja "bilettää".
Nykyisen miehenikin kanssa otimme alkoholia viikon tai kahden viikon välein, mutta oli kuukaudenkin taukoja jopa..
Sitten teinkin plussan ja heitin tupakoinnin ja juomisen siihen poltettuani ja juotuani sen 11- vuotta aikalailla säännöllisesti.
Ei tehnyt edes tiukkaa päästä eroon näistä ja en ole tippaakaan ottanut kesän jälkeen ja veikkaan suuresti että siirryn lapsen syntymän jälkeen alkoholittomiin tuotteisiin.
Tässä minun tarinani
Kommentit (4)
Taisin ensimmäisen pienen hiprakan juoda vappuna ollessani 17v. Sitä ennen ei alkoholikokemuksia paitsi sivustaseuraajana. Sen jälkeen alkoholia en suuremmin nauttinut kuin ehkä yhden siiderin kerran vuodessa (max). Suurena pelkona, että minusta oitis tulee alkoholisti (isäni on). Nykyään, lähes 40-vuotias, juon noin 1-3 siideriä saunan jälkeen/ennen kotona. Viiniä ravintolassa lasillisen kerran kuukaudessa. Lievään humalatilaan 1-2 kerta vuodessa.
En ole itse absolutisti, mutta jotenkin sun tarinan pohjalta voisi sanoa, että sulle voisi vaikka sopia. Kauheen nuoren aloitit :(
Hieno valinta sinun ja perheesi kannalta.
Onnea valitsemallasti tiellä ja kaikkea hyvää!
Ei tehnyt edes tiukkaa päästä eroon näistä ja en ole tippaakaan ottanut kesän jälkeen ja veikkaan suuresti että siirryn lapsen syntymän jälkeen alkoholittomiin tuotteisiin.
Tässä minun tarinaniNo enpä tiedä sitten kun juot sen ekan siiderin synnytyksen jälkeen, niin varmaan uppoaa toinen ja kolmaskin.
En usko itse tähän.
Ei tee mieli edes alkoholia tai tupakkaa tippaakaan.
Olen päättänyt olla vauvalleni maailman paras äiti ja olen omat baari reissuni käynyt. Jopa krapulan ajattelu saa itseni voimaan pahoin ja en halua itselleni yhtään tällaista enää. Minulle tuli rytmihäiriöitä ja öisin heräilin kun sydän jätti muutaman kerran lyömästä ja se tunne oli kauhea! Nykyään en ole kärsinyt tästäkään vaivasta ihan tuon takia kun heittänyt nämä pois ja voinut todella hyvin! Ellen jopa mainiosti! :)
ap
sitten kun juot sen ekan siiderin synnytyksen jälkeen, niin varmaan uppoaa toinen ja kolmaskin.