Heinäkuiset 2010 pääkaupunkiseudulla
Heippa,
onko muita heinäkuisia 2010 pääkaupunkiseudulla? Itse odotan esikoistani ja kaikki on kyllä uutta ja jännää. Tarkoitus on synnyttää naistenklinikalla.
Kommentit (35)
Esikoista odotellaan ja LA on 29.7 :) synnärinä Kättäri..Ikää 21 vuotta,ja kaikki tosiaan on uutta ja jännää :p
Niin ja jos jotakuta kiinnostaa, niin meikäläinen on "jo" 28-vuotias :)
Tuppaudun mukaan porukkaan, vaikka laskettu aika meillä niukasti kesäkuun puolella: 29.6. Esikoista odotellaan. Suunnitelmissa synnyttää Jorvissa (jollei muuteta ennen sitä). Mä olen 31-vuotias.
Tässä vaiheessa mietityttää äippävaatteet. Mistä olette hankkineet? Ei näköjään joka lindexissä tai h&m:ssä olekaan niitä tarjolla. Farkut hankin jo verkkokaupasta (linuslotta). Sopivat sattui tulemaan laakista.
Han rv 17+5
Teretulemast Han! Mulla on itsellä synttärit 30.6. - hyvä aika syntyä ;)
Mulla ei ole vielä ollut alkuunkaan tarvetta uusille vaatteille, kaikki normaalit mahtuu edelleen päälle (tänään tasan 14 vkoa täynnä).
Onnistuin viime vuonna tiputtamaan painoa melkein 10 kg, ja siksi on muutenkin suurin osa vanhoista vaatteista ollut vähän löysiä... Saa nähdä miten pitkään pärjään normaaleilla vaatteilla. Tuntuu ettei kroppa ole muuttunut miksikään, vaikka viikkoja vaan kertyy.
Mutta eiköhän se paino ennemmin tai myöhemmin ala nousta ja masu kasvaa, joten vinkkejä hyvistä mammavaatekaupoista (niin verkko- kuin kivijalkamallisistakin) otetaan vastaan!
Saanko minäkin tulla, vaikka elokuun puolelle mennään näillä näkymin? :) Eli 9.8. on laskettu aika, joka tosin huomenna saattaa np-ultrassa vielä muuttua.
30v. ja esikoinen ja Kättärillä olisi tarkoitus.
Äitiysvaatteet täälläkin kohta ajankohtaisia vaikka huomenna vasta 12+1, mutta ei mahdu enää oikein muut kuin legginssit ja trikoohameet + sukkahousut mitä onkin sitten ahkerasti pidetty. Ei vaan vielä "uskalla" äippävaatteisiin siirtyä, jospa huomenna ultran jälkeen olisi luottavaisempi mieli... Voi kun kaikki olisi siellä hyvin. :/
Moikka,
Laskettuaika on myös kesäkuun puolella (26.6.), mutta koska mammakavereita on näillä näkymin tasan 2, ilmoittaudun mukaan.
Täytän 28 parin päivän päästä, esikoinen on tuloillaan. Kättärillä on tarkoitus synnyttää Haikaranpesässä, mikäli läpäisen vaatimusseulan.
Mammavaatteista sen verran, että omat housut ei ole mahtuneet jalkaan viikonn 9 jälkeen - sen verran turvotusta on ollut. Nyt maha on jo sen kokoinen että lyhyimmät t-paidat alkaa olla pieniä.
Olisi tosi kiva jos saataisiin aikaan mammaporukka - hieman hirvittää jättäytyä mammalomalle ilman kunnon tukiverkostoa.
t. UnduS 18+2
Kyllä minua ainakin kiinnostaisi mammaporukka :)
Tänään np-ultrassa, ja kaikki hyvin! LA tarkentui 8.8. eli nyt 12+0. Niskaturvotusta vain 1mm!! Olin varma että ainakin 3mm on kuitenkin. Siellä tyyppi heilutteli käsiään ja jalkojaan ja pyöri vilkkaasti :) Iso pino kuviakin saatiin mukaan.
Ainakin minun puolestani. Varsinkin esikoisia odottavat, hauska kuulla että muitakin on samassa tilanteessa ihmettelemässä :) Onnea vendalle iloisista ultrauutisista!
Onnea minunkin puolesta kaikille odottaville kavereille. :) Itselläni LA on 23.7.
Meille tämä lapsukainen on esikoisemme. Ja odotettu sellainen.
Eka ultra oli 7.1., Kättärillä, missä sitten synnytetäänkin. Ihana oli nähdä pienokainen siellä masussa, kun ennen ultraa pelotti, että entä jos siellä ei ketään olekaan. Onnenkyyneleethän siinä silmiin tuli :)
Mieliala on tosi moninainen; tuntuu aivan ihanalta, ja en jaksaisi odottaa enää, ja samalla jännittää ja pelottaa ja on epäluuloinen olo, "miten pärjään?"
Mulla oli pari-kolme viikkoa sitten väsymys aivan kamala. Nukahtelin töihin. Nyt väsymys alkaa helpottaa.
Nyt on menossa rv 13+6, ja vaatteet alkaa kiristää. Tissit on kasvaneet myös, joutunee palkkapäivänä lähtemään vaateostoksille.. Pieniä kipujakin tuntuu alavatsan seutuvilla välillä, kun kaveri rakentelee majaansa suuremmaksi siellä.. Hehee, on tämä jännää. :)
Mekin käytiin Kättärillä ekassa ultrassa,12.1. Np turvotus oli 0,9mm. :) kovasti jännitti,mutta helpotus oli suuri kun sai tietää että siellä se on,oikeassa paikassa,terve ja oikeankokoinen :)
(.) täälläkin tissit kasvanu :o ja maha jo pyöristynyt,mutta innolla odotellaan mitä se aika tuo tullessaan,toivottavasti ison ja kauniin mahan :D:D
mullakin väsymys oli ihan kamala,siinä 12 aikaan töissä meni silmät väkisin kiinni,ja oli tuskaa pysyä hereillä. nyt alkaa hieman helpottaa jo väsymys :)
ainiin,mielenkiinnosta kyselisin että oottteko naimisissa,vai mitä ja minkäikäiset puoliset teillä on :)
meillä siis,minä 21,mies 29,ja naimisiin mentiin viime toukokuussa,eli vasta ihkauusi aviopari ollaan :)
sunniee ja masukas rv 14+0
Meillä ois laskettuaika 23.7 ja tarkoitus olisi synnyttää Kättärillä. Kovasti odotellaan että masu alkais pyöristymään, tällä hetkellä viikkoja on 14+6. Olen itse 22 vuotias ja avomieheni on 32 vuotias, naimisiin aiotaan mennä ennenkö pienokainen syntyy :D
Mulla kyllä La 1.8 mutta voin varmaan tänne ilmoittautua myös.Meille tulossa kolmas,kaks poikaa ennestään.olemme mieheni kanssa 35v.Naistenklinikalle olen menossa,kaksi aiempaakin olen siellä synnyttänyt.Viikkoja olisi kasassa 13+3 ja iltapahoinvointi/väsymys sen kun jatkuu.
Taitaa olla jo melkein kymmenkunta kesävauvoja odottavaa koossa! Aika monella tais olla esikoinen tulossa niinkun meilläkin, mutta ehkä sitä näin ummikkona kaipaakin enemmän vertaistukea kun sitten useamman lapsen kansa. Vai onko näin, Pakkastyttö?
Joku kyseli perhesuhteista: me ollaan miehen kanssa melko tuore pariskunta, reilun vuoden verran ollaan oltu yhdessä. Mutta niin se vaan on, että ei sitä välttämättä tartte odotella vuosikausia jos löytää oikean ihmisen :) Ei olla naimisissa vielä, mutta mennään ennen lapsen syntymää.
oon niin samaa mieltä sun kanssa HK !
ei mekään kauaa olla oltu, 11kk kerittii olla ennenku naimisiin mentiin,eli noin puoltoista vuotta ollaan yhdessä oltu :D
mutta mitä sitä turhia odottelemaan kun se oikea osuu kohdalle ;)
phuuh,tämä mamma on kipeä,eilen kävin lääkärissä ja antibiootit määräsi,molemmat korvat tulehtunut. kiva juttu,lastentauti tähän väliin :)
hyvää viikonloppua kaikille !! :)
sunniee ja masukas 14+1
Ihanaa että on perjantai. Sain joululahjaksi 2 lahjakorttia Helsinki Day Spahan ja tänään on eka aika varattuna. Raskaana ei ole hirveästi valinnanvaraa hoidoissa (eivät juuri mitään kokovartaloa hoitoja tee), mutta kiva silti päästä hemmottelemaan.
Itse menin naimisiin viime kesänä, tosin ollaa oltu yhdessä jo 7 vuotta. Omat häät ovat yksi hienoimmista päivistä, kannattaa nauttia niistä!
Viikonloppuja,
UnduS 18+6
ai vitsi miten ihanaa kun pääset hemmottelemaan itseäsi, kovasti itsekkin kaipaisin kaiken maailman hemmoteluja kun oon ollu niin paljon töissä ja kotona niin ei ole kerennyt mihinkään lähtemään ja varsinkin kun pn vuorotyö niin ei kerkee... meidän oli tarkoituskin mennä syyskyyssa naimisiin kaikki oli melkein jo valmista kunnes saatiin tietää tämä iloinen asia niin päätettii mennä aikaisemmin ennen vauvan syntymistä...
Me olemme olleet 2 vuotta yhdessä ja reilu vuosi asuttu yhdessä, ei se vauva kato aikaa ja paikkaa kun se päättää tulla aluille.. olen kyllä itse ihan rakastunut ja niin onnellinen mieheni kanssa että ei haittaa vaikka ollaakin oltu vain näin vähän aikaa yhdesä... :D
HK;Kyllähän se vähän niin on että esikoista odottaessa kaikki niin uutta ja ihmeellistä.Mulla oli silloin aika monta kaveria(ovat siis edelleenkin kavereita)jotka myöskin odottivat samaan aikaan esikoista,niin heidän kanssa tuli aika paljon keskusteltua.
Me mentiin myös viime kesänä naimisiin reilun 9 vuoden seurustelun jälkeen.Se hääpäivä oli kyllä niin ihana ja ikimuistoinen kaikin puolin.Paljon on tullu jälkikäteenkin kehuja miten hauskaa porukoilla oli ollut.Kiitokset kuuluu kyllä mun kaasoille ja besmanille jotka tekivät päivästä unohtumattoman.
Täälläkin yksi.. =)
Meille syntyy jo kolmas lapsi kaks tyttöä ennestään.. oon 29v. (kohta 30 XD) ja mies täytti just 40 v.
LA 2.7.2010 ja kättärille menossa, itse tykkäsin kovasti. =)
ens viikolla ultraan ja sit mahd saa tietää kumpi tulossa. =)
Jännää!
Hyviä vointeja kaikille!!
T: chili ja rapunen rv 18+6 ??
Parisuhdetilannetta kyselleelle; itse olen naimisissa, menimme mieheni kanssa 25.7. viime kesänä. Ja LA on 23.7. ;D Saa nähdä jos vähän venyy, niin tiedä vaikka syntyisi esikoinen 1 vuotis-hääpäivänä! :) Itse olen siis 24v ja samoin mieheni. Tosin ehdimme täyttää ennen lapsen tuloa 25 molemmat :) Yhdessä ollaan oltu useampi vuosi *yrittää laskea*... yli neljä vuotta. Mutta eihän se aikaa katso. Mekin taidettiin toisiimme iskeä silmämme jo tuota aiemminkin, kun lukiossa tavattiin.. Tiet vain veivät yhteen vasta sitten muutaman vuoden kuluttua tuosta "ensitapaamisesta", ja se oli menoa sitten. :)
Itse olen tuskaillut nyt vaatteiden oston kanssa, kun alkaa "pikkusen" nuo housut puristaa.. viime perjantaina yritin katsella kaupungilta, mutten oikein löytänyt kuin jotakin college-housuja. Paitoja sentään löytyy, kun ostaa tuollasia tunika-mallisia, mutta housujen kans on ongelmia.
Vinkkejä? H&M:n mama-mallistoonkin oon jonkin verran tutustunut, oisko jotaki muuta täällä pk-seudulla?
Ootteko muuten jo tehneet hankintalistaa, mitä vauvalle tarvii hankkia ennen syntymää? Voisiko joku jolla on jo lapsia, vinkata, mitkä kaikki on tärkeitä, mitkä helposti ehkä unohtuukin hankkia, ja mitkä niitä ei-niin-tärkeitä, tai sellaisia, mitä voi sitten hankkia myöhemmin? Kiitos! :)
Hyvää viikonloppua kaikille ja jaksamista!
- Hanna, rv.15+3 -
Samassa tilanteessa ollaan! Esikoinen tulossa, LA 25.7. ja Kättärille näillä näkymin menossa synnyttämään (Nykyisen tiedon valossa olisin varmaan Naistenklinikan valinnut, mutta kun ekalla neuvolakerralla piti päättää eikä oltu yhtään osattu varautua, niin puhtaasti lähemmän sijainnin perusteella valittiin sit Kättäri - eiköhän sielläkin osata :).
Omasta tuttavapiiristä ei oikein löydy muita, joille olisi lähiaikoina syntynyt tai syntymässä lasta, joten vertaistukea on tullut etsiskeltyä juuri täältä Vauvan foorumista.