Teettekö lenkkimakkarasta ruokaa??
Ette varmasti tee koska kaikki tienaattekin täällä järestään väh. 3000€/kk nettona. Meillä tänään makkarakastiketta lenkistä.
Kommentit (31)
meillä on useinkin makkarakastiketta.. :) se nyt vaan on hyvää. SYödään ihan hernaria ja makarooniakin... ;)
ja jos se nyt jotenkin sun mielestä korreloi rahan kanssa niin meillä tienataan pyöreästi nettona 4000e/kk.
paista makkaraa ja vihanneksia ja jotain hedelmää vaikka mangoa
sekaan tomaattimurskaa ja sekoitetaan kaikki
pastaa ja päälle juustoraastetta ja 2munaa ja uuniin hetkeksi
mut usein tehdään uunilenkkiä, makkarakastiketta, makkarasoppaa tai ihan vaan paistettua lenkkiä ja muussia - NAM!
paista makkaraa ja vihanneksia ja jotain hedelmää vaikka mangoa
sekaan tomaattimurskaa ja sekoitetaan kaikki
pastaa ja päälle juustoraastetta ja 2munaa ja uuniin hetkeksi
Tuota syödään meilläkin sitten tänään =)
Itseasiassa en ole koskaan edes ostanutkaan lenkkimakkaraa. Grillimakkaraa meillä mies ja lapset kyllä syövät, samoin nakkeja, ja niistä teen makkarakastikettakin joskus harvakseltaan heille. Makunsa tietysti kullakin, mutta itse ainakin olen sitä mieltä että jos makkarasta ruokaa pitää laittaa, niin kyllä nakit ovat kastikkeeseen tai keittoon paljon parempia kuin lenkkimakkara. Sehän näyttääkin sellaiselta vielä enemmän vastenmieliseltä ja mauttomalta mössöltä kuin nakit ja grillimakkarat.
Ihmettelen oikeasti kuinka joku siitä tykkää.
Meillä syödään oikeastaan ruokia ihan laidasta laitaan - joskus uunimakkaraakin (kesällä grillataan myös makkaraa kaiken muun ohella).
Söisin sitä vaikka joka viikko, mutta en tohdi niin usein pienille lapsille makkaraa syöttää. Mies ei kyllä oikein lenkin päälle ymmärrä, mutta on nyt vuosien mittaan oppinut nurisematta syömään myös makkarakastiketta :-)
ja juhannuksena grillimakkaraa. Palkka kummallakin 2000 e/kk, jos se nyt jotain tähän kuuluu.
Ei ole hintakysymys, on vaan niin järjettömän epäterveellistä ettei voi joka päivä tai edes viikko syödä (eikä oikeastaan mitään makkaraa)...
Se on paljon paremman makuista kuin joku A-luokan lerssi, jossa napsahtelee rustot takahampaaseen (Matti Näsä oli siis aivan oikeassa). Lenkistä saa kirkkaasti parhaat pyttipannut, makkarasopat ja makkarakastikkeet. Siis erityisesti ruuat,joihin makkara paistetaan.
Paljaaltaan en sitä syö, preferoin mausteisempia makkaroita. Mutta sekin on tietysti täysin makuasia.
-kokki-
Herkkulenkki on parasta. Juuri eilen tein siitä makkarakastiketta muusin kaveriksi. Joskus tehdään herkkulenkkileipiäkin uunissa, ruisleipää, sipaus levitettä, herkkulenkkiviipaleita, juustoa ja uuniin. Ihanaa!!
Uunimakkaraksi sitten HK Sininen.
ja jos minusta riippuu, ei koskaan tulla tekemäänkään.
Vihaan eineksiä ja makkaroita yli kaiken.
Mä vaan en tykkää lenkkimakkarastsa, syökööt ne sitä jotka siitä tykkää :)
En ehkä veny sanomaan, että ei ikinä, mutta ei varmaan edes joka vuosi.
Kyllä mä pyrin tekemään edes siskonmakkarasta jos ei raatsi kokolihamakkaraa ostaa. Noi b-luokan ruokamakkarat ovat kyllä niin tyhjiä kaloreita ja lisäainepommeja, että ei sellaista usein viitsi syödä.
x-tra:n lenkkimakkarasta, tais maksaa 0.69e kpl.
Mä tykkään syödä sitä kylmänä muutenkin ja miestä kammottaa. :D
keksitty köyhien ruuaksi. Sillä ei ole mitään muuta tarkoitusta.
ennen keittokattilaan laittoa.
Joo, esim makkarasoppa on paljon parempaa kuin nakeista. :) Mä tykkään syödä sitä kylmänä muutenkin ja miestä kammottaa. :D
keksitty köyhien ruuaksi. Sillä ei ole mitään muuta tarkoitusta.
Saan nauttia pienen palvaamon omatekoisesta lenkistä ilman että sä olet kateellinen mulle... :)
edellisestä kerrasta kun sitä olen kaupasta kotiin tuonut. Sen sijaan muuten syömme paljon nakkeja ja makkaraa, lihapitoisuus pitää olla mielellään siinä 80 % hujakoilla. Wigrenin, Votkinin ja Vatajan makkaroita sekä nakkeja ostetaan. Joskus myös Pajuniemen luomua.