Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen huimaus

Vierailija
22.01.2010 |

meidän 8-vuotiasta lasta huimaa silloin tällöin. Ekan kerran tämä tapahtui n. vuosi sitten ja sen jälkeen tapahtunut muutamia kertoja (alle 10 krt). Silmissä mustuu ja korvissa humisee. Yleensä menee ohi parissa minuutissa. Lapsi syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa ja on muutenkin terve, sairastelee todella harvoin, korvatulehduksia ei ole ollut koskaan. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Pitäisiköhän varata aika tk-lääkärille vai yksityiselle lastenlääkärille vai mitenkähän lähtisin selvittämään? Kiitos neuvoista etukäteen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on todennäköisimmin ihan vaan alhainen verenpaine, mikä on melko tavallista eikä ollenkaan vaarallista. Usein yleisempää tytöillä kuin pojilla, ja varsinkin jos lapsi on humahtanut pituutta nopeasti lyhyen ajan sisällä.

Olisi hyvä jos lapsi oppisi tunnistamaan milloin pyörrytys/huimaus on tulossa ja menisi vaikka lattialle istumaan (eikä mahdollisesti pyörtyessään kaatuisi korkealta). Monesti huimaus ja silmissä musteneminen liittyy nopeisiin ylösnousuihin ja pitkään seisomiseen.

Vierailija
2/4 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaista verenpainetta minäkin veikkaan sillä minulla itsellänikin on todella alhaiset paineet. Lapsi jo onneksi tunniostaa oireet kun pyörrytys on tulossa ja osaa toimia sen mukaan. Olen myös opettajaa informoinut asiasta. Olen ajatellut että on joku kasvuun liittyvä vaihe ja sen vuoksi en ole vielä ollut kovinkaan huolestunut. Nyt viime aikoina on esiintynyt useamman kerran pienen ajan sisällä ja sen vuoksi mietityttää että pitäisikö viedä lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lääkäristä kysyä! Ainakin osaa sanoa milloin pitää huolestua.

Vierailija
4/4 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellani oli liian kireät niska-hartialihakset ja kun ne saatiin rentoutumaan jumppaamalla niin vaiva hävisi

ottakaa huomioon että lapset ovat paljon tietokoneella ja ovat alttiita "aikuisten vaivoille"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä