Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka usein olette sairauden takia töistä poissa?

Vierailija
22.01.2010 |

ja mitä töitä teet? Itse hoitoalalla, erittäin harvoin kipeänä. Olin reilu vuosi sitten 2pv kuumeen takia, ennen sitä ehkä 2-3 vuotta sitten. Tuntuu että jotkut lähes joka kuukausi sairaina.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna minulta murtui rintaranka ja sairastuin vakavasti sikainfluenssaan samaan aikaan kuin kaksi astmalastani. Silloin oli pakko nostaa kädet pystyyn ja todeta, että töitä ei saa enää tehtyä.

Vierailija
2/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pvä influenssan takia. Lapsen sairauden takia en päivääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ennen en muista milloin olisin ollut täyttä päivää, joskus yli vuosi sitten tai jotain varmaan olen ollut jonkun puoli päivää saikulla.

teen asiantuntijatyötä IT-alalla, ja saikkupäiviä vähentää se että pystyn puolikuntoisena tekemään etäpäivän kotona.

Vierailija
4/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen puolen vuoden aikana n.10 päivää.

Siinän on lapsen sairaus x 2 ja loput itse kipeänä.

Vierailija
5/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairiksella syyskuussa pahan flunssan takia ja lokakuussa 3pv kun selkäni murtui kaatuessa - todellakin sain vain 3pv sairaslomaa... selän ja jalan hoitoa tarvitaan edelleen, tänään taas menossa lekuriin. Ehkä olisi ollut aiheellista saada vähän parempi hoito/pidempi loma heti alussa.

Aiemmin en ollut ikinä sairaslomilla omasta syystä kun lasten takia joskus oli pakko. Ei kehdannut, mutta nyt vanhemmiten olen alkanut ajattelemaan itseäni vähän enemmän enkä enää mene puolikuntoisena töihin. Paitsi nyt tää typerä selkäjuttu.

Vierailija
6/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suunnilleen kerran vuodessa kipeä.

Vierailija
7/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun välillä että jaksan. Tällä menetelmällä flunssa menee ohi päivässä tai kahdessa. Migreenin tullessa lähden kotiin, otan lääkkeet ja nukun kaksi tuntia, sen jälkeen jatkan töitä. Erikoisinta on, ettei migreeni koskaan tule silloin kun on sovittu tapaaminen tai kokous.

En muista, milloin olisin ollut oikeasti koko työpäivän tekemättä töitä. Kyllä siitä useampi vuosi on.

Vierailija
8/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ms-tauti, joka riehaantuu ihan pienenkin nuhakuumeen takia. Siksi joudun olemaan sairaslomalla pikkuvaivoistakin. Lisäksi lääkitys alentaa vastustuskykyä ja sairastun todella helposti kaikkiin tauteihin :( Onneksi on semmoinen työ, että tehtävät vaan siirtyy eteenpäin eivätkä kasaannu työkavereiden pöydille.

Pari kertaa on käynyt niin etten muka ole ehtinyt lepäämään lentsua pois ja sen seuraksena olen saanut halvaantumisoireita, joista toipumiseen on mennyt aikaa muutamia kuukausia :/

Sairaslomia minulla tulee melkein joka kuukausi.

Mieluummin otan kuitenkin muutaman päivän sairasloma nuhan takia kuin muutaman kuukauden sairasloman ms-taudin takia.

Työkaverit eivät onneksi ole alkaneet rutkuttaa sairaslomistani.

Vierailija
9/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli keväällä->kevään eka sairasloma. Vanha vaiva migreeni palasi takaisin, se oli kolmesti viime vuonna. Sen lisäksi sairastin syksyllä kaksi poskiontelo+keuhkoputkentulehdusta, pari viikkoa kestäneen sikainfluenssan ja kolmesti tulehtuneen polven, joka hoidettiin lopulta kortisonilla. Nyt on virtsatietulehdus :( lekuri lupasi puhelinmääräyksen apteekkiin klo 14 mennessä. Aika kärvistelyä.

Niin että melkein joka kuukausi viime vuonna...Sulla on vaan hyvä vastustuskyky, kaikilla meillä ei ole.

Vierailija
10/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa olin yhden päivän poissa kuumeen vuoksi, edellisen kerran vatsataudissa neljä vuotta sitten. Olen aika vähän kipeänä, sellaista pientä räkätautia aina välillä, mutta olen kyllä työkykyinen.

Juu, meilläkin on niitä, jotka on kipeänä joka kuukausi ainakin päivän tai pari.

Asiantuntijatehtävissä olen.

Vierailija
11/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssakin osui sopivasti lomautusviikolle, silloinkaan ei ollut kuumetta. Jotkut on kerran kuussa kipeinä.

Vierailija
12/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi niistä oli migreenin vuoksi ja yksi kun yksi neljästä lapsesta sairas.

meillä neljä perustervettä lasta jotka ovat todella garvoin kipeänä. ja katsomme kumpi vanhemmista jää kotiin kun lapsi sairastuu.

teen työkseni tukkumyyntiä ja muut myyjät vastaavat kyllä puhelimeeni kun olen poisssa.

Vierailija
13/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat (tässäkin asiassa) erilaisia, voi olla perussairauksia jne. eli turhaa kytätä muiden sairastamisia...

Vierailija
14/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoleman takia olin viimeks reilusti vuosi sitten 4päivää... sitä ennen en edes muista kuinka kauan siitä oli aikaa mutta selkävaivan takia joitain päiviä.

Vierailija
15/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sairastan niveltulehduksia. Olen tutkimuksissa työterveydessä, mutta siellä ei hoideta kunnolla. Nostan siis kädet pystyyn, mulla on oikeus olla lääkärin toteamalla saikulla just niin usein kuin tarvii ja piste.

Vierailija
16/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluneen viiden vuoden aikana olen ollut 2 päivää sairaana. Jos olisin palkkatyössä, sairaspäiviä olisi varmasti kertynyt enemmän. Selitys löytynee paljon sairastaviin siinä, että sairasajalta maksetaan palkka työsuhteessa oleville lievästäkin flunssasta ym. kun lääkärintodistusta ei tarvita alle 3pv sairastamisesta. Yrittäjänä sairaspäivät ovat nollatuloa. Olen lääkinnällisen kuntoutuksen palveluntuottaja.

Vierailija
17/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipäivinä olin 2 päivää saikulla

sitä ennen en muista milloin olisin ollut täyttä päivää, joskus yli vuosi sitten tai jotain varmaan olen ollut jonkun puoli päivää saikulla.

teen asiantuntijatyötä IT-alalla, ja saikkupäiviä vähentää se että pystyn puolikuntoisena tekemään etäpäivän kotona.

viimeksi huhti- tai maaliskuussa viime vuonna.

Vierailija
18/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpää sairastan.

Vierailija
19/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini ei ollut 23 vuoteen virassa päivääkään sairaslomalla. Aina terve ja pieni nuha meni töissä hienosti. Sairastui syöpään ja oli 1,5 vuotta sairaslomalla putkeen, kunnes kuoli. Jotenkin irvokasta, kun oli aina ollut ylpeä terveydestään.

Vierailija
20/27 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten sairauksien takia ehkä 3-4 kertaa vuodessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi