Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys pitkähiuksisille

Vierailija
22.01.2010 |

Mulla oli yli 10 vuotta tosi lyhyt tukka. Nyt olen saanut sen (ajan kanssa) kasvatettua yli hartioiden mittaisekseksi. Hiukset ovat kohtuu paksut ja hiostavat yöaikaan. Muuten ei hiuksia tosiaankaan tarttis pestä päivittäin, ellei päänahkakin hikoais samalla. Joten kysymys: pidättekö hiuksenne öisin kiinni esim löysällä nutturalla ja toisekseen ( jos joku kampaaja sattuu näkemään tämän kysymyksen), on kiinnipidosta haittaa hiuksille eli kuluttaako niitä enemmän?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä hikoile.

Vierailija
2/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä on auki, mutta siirrän hiukset yleensä pois niskasta. En hikoilun takia, vaan siksi ettei tulisi kuristava olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset perseen yli ja pidän niitä joka yö letillä. Tosin vaan sen takii, ettei ne aamulla oo ku petolinnun sellanen..

Vierailija
4/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän sitä löysällä nutturalla yöt, koska avoinna se ahdistaa mua ja kutittaa...

Vierailija
5/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nuttura ei paina. Käytän kankaisia renksuja, ei siis kumisia, koska ne katkoo hiuksia.

Jos en pidä hiuksia kii, mies nukkuu niiden päällä ja en pääse yöllä kääntämään kylkeä.

Vierailija
6/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos yö on kovin levoton, niin sitten tukka on aamulla takussa.

En myöskään hikoile.

Vierailija
7/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoneen, että hiusten letittäminen yöksi on HYVÄKSI hiuksille. Näin ne eivät hankaudu ja sotkeudu yön aikana.

Itse pidän tukkaani joskus letillä, usein auki, mutta minulla onkin hentoinen hius, joka ei juuri mene takkuun, eikä päänahka hikoile.

Sinulle suosittelisin löysää lettiä yön ajaksi, mutta HUOM! kiinnitä letti pehmeällä hiuslenkillä, ei kumisella. Kankaiset pikkudonitsit ja pörröiset hiuslenkit ovat parhaita. Kuminauha kuluttaa hiusten latvaa.

Vierailija
8/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan hiukset löysälle letille yöksi, ovat helpommin selvitettävissä aamulla eikä ole mitään hikisiä soiroja naamalla häiritsemässä unia. Myös kampaaja joskus muistaakseni suositteli hiusten laittoa letille yön yli. Nuttura (löysäkin) painaa ikävänä mollukkana niskassa jos nukkuu selällään.

Vierailija
9/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ristiselkään asti hiukset ja tulisin hulluksi, jos ne eivät olisi letillä yöllä. Ensinnäkin, nukkusin niiden päällä, mies nukkuisi niiden päällä, lapsi tarttuisi niihin ja sitten toiseksi ne olisivat niin takussa aamulla, että mulla menisi se päivä selvittäessä niitä.

Eli iltaisin teen letin.

Vierailija
10/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset on tuonne jonnekin takapuolen päälle yltävät, on aina öisin letillä. Puoleen väliin selkää yltävien hiusten kans vielä nukkuminen onnistuu, vaikka hiukset olis auki, mutta on sitten pakko pestä useammin.

Minä en pese hiuksia joka päivä, päänahka kyllä tottuu siihen vähän ajan kuluttua vaikka hygieniahysterikot tietysti taas täällä huutaa tästäkin.

Vierailija
11/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigin Rockaholic -sarjaan kuuluva kuivashampoota.

Vierailija
12/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

öisin auki. Oon järkeillyt, että jos ne on kiinni, ne on tiiviimmin päänahkaa vasten, ja siis hautoo sitä (mulla on tosi paksu tukka). En tiedö onko näin. Lisäksi oon ajatellut, että hiukset saa yöllä levätä, kun päivällä pidän niitä kiinni. Oon aina nukkunut hiukset auki, kun mulla on ollut pitkät hiukset. Edellisen kerran ne oli jo aika pitkät, vyötärölle asti. Jos nyt saan ne tavoitepituuteeni (vähän helvetin pitkiksi!), voi olla, että joudun sitten letittämään.

Miksi muuten hikoilet yöllä, ap? Täällä oli vähän aikaa sitten ketju muistaakseni peseytymisestä, ja siinä jotkut väittivät, että ihmisen ei pitäisi hikoilla yöllä. En tiedä, pitääkö tämä paikkaansa, mutta jos sulla ei ole mitään sairautta tai muuta, joka panee hikoilemaan, niin ehkä kannattaa miettiä, mistä se vois johtua. (ja huom. en tiedä tästä asiasta tämän enempää, mutta tämä jäi mieleen siitä ketjusta. Mä en ole koskaan hikoillut yöllä muuten kuin helteellä ja sairaana, joten omaakaan kokemusta ei ole.)

Vierailija
13/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyttä myssyä joita näkee ainakin englantilaisissa sarjoissa, käyttivät kai joskus 1900-luvun alussa?

Vierailija
14/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkät hiukset. Ennen lapsen saantia ne olivat aina auki yöllä, nyt löysällä ponnarilla melkein pään päällä, jottei lapsi kisko niitä. Ponnarilla pitäminen vaikuttaisi kuluttaneen niitä.

Hiusten hiostaminen kuulostaa oudolta, en ole koskaan kokenut, että tekisivät niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi