Mikä oli vauvasi sydämensykkeet raskausaikana? entä kumpi tuli?
Kommentit (8)
Mulla on tullut alemmilla sekä tyttö että poika, korkeammilla tyttö, siis vilkasliikkeinen tyttö, nuo edelliset rauhallisempia. Voisiko kertoa siis peräti luonteesta enemmänkin, en tiedä?
tosi paljon sen mukaan, miten vauva liikkuu. Viimeksi hän möyrysi kovasti kun alettiin kuunnella, ja syke oli 180. Hetken päästä hän rauhoittui ja syke laski 130:een.
Yleensä korttiin on merkattu jotain 140:n ja 150:n väliltä.
Tein kuukausi sitten loppuraskaudessa tänne aloituksen noista sykkeistä. Mua otti silloin päähän, kun neuvolan terveydenhoitaja ilmoitti vauvan olevan poika juuri sykkeiden vuoksi! Oli kuulemma myös poikamaisen kumea ääni sykkeissä... No, sievä tyttö tässä kuitenkin tuhisee sylissäni juuri nyt!
mullekin väitettiin esikoisen raskausaikana ihan pokkana, että poika on tulossa, kun on niin korkeat sykkeet (140-190). Ja koska maha oli edessä, oli poikamaha. Ja koska vauvasta arvioitiin "niin isoa" (painoarvio kaksi viikkoa ennen LA:ta 3,5kg) ja mun mahakin oli niin valtavan iso, niin poika sen on pakko olla, tai sitten kaksoset. Tyttö painoi syntyessään 4,1kg.
Kuopuksesta en tainnut veikkailuja kuulla, tai sitten olin aika kuuro niille. Enemmän oli sitä jankkausta, että "poikahan sen pitäisi olla, kun tyttö jo kerran on...". Sykkeet olivat nyt 135-185, maha oli taas edessä ja valtavan kokoinen (ja taas epäiltiin, että kaksoset on pakko olla), ja vauvan painoarvio lähenteli 4,5kg. Poika oli, mutta painoi vain 3,4kg.
ei se syke kerro kumpi on. Eniveis, meillä syke oli 150-155 ja tyttö tuli.