Vauva+koiranäyttelyt, mahdottomuus?
Meillä on neljä isoa koiraa, nuorin kyllä ihan pentu vasta (3kk) ja kuukausi sitten tein positiivisen raskaustestin.
Raskaus oli yllätys, kuitenkin positiivinen sellainen eikä abortti käynyt mielessäkään. Minulle tehtiin 5v sitten leikkaus, jonka takia raskautumiseni on vain muutaman prosentin luokkaa. Toivoimme molemmat, että tulisin raskaaksi, mutta emme oikeasti uskoneet siihen.
Noh, suurin "ongelma" on tuo pentu, jota pitäis käyttää mahdollisimman pienestä näyttelyissä, jotta tottuis niihin. Vanhemmilla koirilla vois pitää taukoakin vauva-ajan.
Onko täällä kenelläkään kokemusta vastaavasta? Siis emme välttämättä vauvaa ottais näyttelyyn, mutta luultavasti olisi sen ajan sitten minun tai miehen vanhemmilla. Miten pienen voi välillä laittaa muutamaksi tunniksi tai päiväksi hoitoon? Entä yöksi?
Kommentit (9)
niitä näyttelyitä järjestetään sen verran usein eri puolella maata, ettei ihan pientä vauvaa tarvi koko päiväksi jättää sen vuoksi hoitoon. Käytte aluksi lähellä järjestettävissä näyttelyissä; koira saa kokemusta ja lapsi tottuu hoitoon. Myöhemmin on sitten helppo jättää lapsi hoitoon koko päiväksikin, kun on harjoiteltu ajoissa. Onneksi et suunnittele vauvan raahaamista mukaan näyttelyihin.
ja toinen on vauvan kanssa kotona. Mitä ongelmaa siinä on? Ja johan se on vuoden vanha(?) kun vauva syntyy, ehditte juosta niissä pentunäyttelyissä jo sitä ennen.
vois vauvan periaatteessa ottaa näyttelyynkin, yhdellä pariskunnalla on ollut vauva usein näyttelyssä.
Kyllä meistä voi mennä myös vaan toinen, tosin sitten täytyy pyytää myös joku muu, koska näyttelyissä on helpompaa usean koiran kanssa kun siellä on kaksi. Koirat kyllä tottelee, ei kyse ole siitä. Eikä tuokaan liene ongelma saada joku toinen näyttelyihin, ainakin aiemmin yks kaverini on ollut, esim. jos minä oon sattunu oleen töissä just näyttelyn aikaan.
ap
Tuttavallani on tanskandoggeja ja tuli raskaaksi ja hyvin on käynyt koirien kanssa näyttelyissä,tosin ei niin paljon mitä ennen raskautta. Yks dogi oli tiine,että pentuja tuli 13kpl. Sitten kun vauva syntyi niin koiranäyttelyt jäi vielä vähemmälle, mutta kävi niissä ja lapsonen oli hoidossa sen päivän tai tunteja,riippuu tietenkin miten koira pärjäsi näyttelyssä ym. Tapahtumasta on aikaa 6v.
Jos kaksi ihmistä, niin miksei toinen voi vahtia vauvaa, kun toinen käy kehässä koiran kanssa. Vauvaa on vielä helpo kuljettaa näyttelyissä, kun nämä viihtyy sielä missä on äiti ja isikin.
Taaperoikäisen kanssa alkaa olla jo hankalempaa, jos tämä ei viihdy ja kiukuttelee. En itse antaisi pientä vauvaa mummolaan, koska se saattaa itkeä koko sen ajan. Etkö aio imettää vauvaa? Yleensä imetetty vauva ei edes pumpattua maitoa oikein pullosta huoli, varsinkin jos syöttäjä on vieraampi ihminen.
Miten vauvan saaminen ja koiranäyttelyt liittyvät yhteen? Ei pysty ymmärtämään?! Avasin ketjun ihan mielenkiinnosta, koska en kertakaikkisesti keksinyt yhteyttä!
Meillä myös koiria, jotka kisaavat aktiivisesti ja ovat näyttelyissäkin käyneet. Heti synnytyksen jälkeen oltiin vähän tauolla, mutta pian palattiin normaaliin elämään.
Vauva menee sisänäyttelyissä vaunuissa mukana, mutta joku kaveri kannattaa tietysti mukana, ettei lapsi jää kehän laidalle yksin. Itse ole mm. Messarin kiertänyt jo kahteen kertaan, ensin vauvan ja toisen kerran taaperon kanssa.
Ja jos oikein hankalaksi menee harrastaminen ja niitä tuloksia tarvitset (?), niin varmaasti kasvattaja tai joku muu voi ottaa koirasi handlattavaksi.
Enemmän olisin huolisssani ihan arjesta vauvan ja neljän ison koiran kansa, joista yksi on vielä pentu, kuin jostain näyttelytilaisuuksista.
hyvin, vaikka onkin neljä isoa koiraa. Meillä on ok-talo, jossa aidattu piha ja koirat ovat päivät ulkona ja heidät lenkitetään kerran päivässä. Viime aikoina sen on tehnyt naapurin tyttö.
Lisäksi koirat (paitsi pentu ei vielä) osaa kävellä vaunujen kanssa. Meillä oli vuosi sitten siskon vauva aina välillä hoidossa ja tuollon koirat opetettiin tuohon vaunujen kanssa lenkkeilyyn.
Aion kyllä imettää enkä siis vielä tiedä huoliiko vauva pulloa eli sekin ratkaisee paljon sen suhteen laitetaanko vauvaa hoitoon. Ja toisaalta jos on suht helppo vauva, niin kyllähän se varmasti menis näyttelyissäkin.
ap
joku muu käydä esittämässä koiraa?
Miksi koiran pitäisi mennä vauvan edelle (eli miksi vauva hoitoon jotta te pääsette näyttelyihin?)
Tai miksi teidän kummankin pitää mennä näyttelyyn, voisiko jompi kumpi jäädä vauvan kanssa kotiin?
Minulla on itselläni kaksi koiraa, joten ymmärrän näyttelyiden merkityksen kyllä :)
Paljon onnea raskaaksi tulosta!!