Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla oikeus muuttaa lapseni kanssa kauas etävanhemmasta?

Vierailija
20.01.2010 |

Olen siis muuttamassa toiselle puolelle Suomea kuin missä lapseni etävanhempi asuu. Olen yksinhuoltaja ja lapsen tapaamisista on tehty tapaamissopimus. Lapseni on esikouluikäinen. Onko minulla oikeus muuttaa ja viedä lapsi mukanani vai voiko lapsen etävanhempi estää suunnitelmani? Mitenköhän tapaamiset hoidetaan kun asumme eri puolilla Suomea? Jollain kokemusta tällaisesta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan missä haluat. Ulkomaille muutto olisi sitten eri asia, mutta oman maan rajojen sisäpuolella saat muuttaa vapaasti. Eri asia sitten on, haluatko lasten ja isän tapaamisten vaikeutuvan - jos et halua, niin ehket kovin kauaksi muuta...

Pääsääntö kai on se (ainakin meidän oman lastenvalvojan mukaan), että se joka muuttaa kauaksi, maksaa lapsen kuljetuskuluista toisen vanhemman luokse. Tai sitten kulut pistetään puoliksi - onhan lähivanhemmalla toki muutenkin enemmän maksuja lapseen liittyen kuin etällä. Taitaa pitkälti olla sopimuskysymys.

Vierailija
2/3 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on eskari-ikäinen ja isä tapaa lasta, ja silti haluaisit viedä lapsen toiselle puolen Suomea. Toivottavasti perusteet on sitten todella hyvät. Tuon ikäinen ei vielä voi esimerkiksi yksin lentää tai mennä junassa, ja joka tapauksessa tapaamisista tulee kauhea rasite ja todennäköisesti lapsen suhde etään heikkenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sillä perusteella, että hän pystyy säilyttämään lapsen tukiverkot ennallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi