Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vitamiinilisä raskaana?

Vierailija
20.01.2010 |

Suositelkaa hyvä vitamiinilisä! En pysty nielemään isoja tabuja, joten esim. Multi Vita ei sovi. Kapseleita en myöskään saa nieltyä. Suurin koko minkä saan alas on esim. Retafer rautatabletti. Se on pyöreä ja tosi liukas. Aspriinin tapainen tabu ei mene alas millän, eikä kokonainen burana. Tiedän että kuulostaa typerältä, mutta liian suuri tabu jää mulla aina kurkkuun jumiin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tablettien halkaisija apteekista;)

Ei tule mieleen semmosta pientä pilleriä raskausajan vitamiiniksi

Vierailija
2/6 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä ja pyytää henkilökunnalta erikseen. Raskaana oleville on ihan omia vitamiinilisiäkin, joissa ei ole esimerkiksi a-vitamiinia. Itse en syö muuta kuin d-vitamiinia purutabletteina, Devisolia. Nyt en ole tarvinnut vielä lisärautaa, mutta aiemmalla kerralla söin Maltoferejä, myöskin purutabletteja. Lisäksi melkein mitä tahansa vitamiinia myydään poretabletteina.

Mihin tarvitset ravintolisiä yleisten suositusten ulkopuolella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökunnalta...Anteeksi.

Vierailija
4/6 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin itse käytin Floradixin Kräuter blutsaftia, joka siis on juotava vitamiini ja rautalisä ( rautaa hyvin pieni määrä). Nyt en tuota ole kaupoista oikein löytänyt, mutta sen tilalle on tullut uusi vastaava eri valmistajalta : hubner iron vital f. Tämä käy raskaana oleville. Tätä uutta en ole maistanut, kun ostin multivita pillereitä. Kräuter blutsaft oli tosi pahan makuista, mutta kyllä sen 20ml sai otettua vaikka vähän irvistellen.

Noita molempia olen näynyt apteekeissa sekä s-marketissa. S-marketissa hieman halvempi kuin apteekissa.

Vierailija
5/6 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nieltävät vitamiinipillerit aiheuttaa pahoinvointia vaikke olisikaan raskaana, joten niitä oli ihan mahdoton syödä. Join koko raskausajan Beroccaa, helppoa ja nopeaa.

Vierailija
6/6 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli aiemmin sama ongelma, siis että tabut jäi kurkkuun, mutta nyt menee kaikki alas, kun olen alkanut ottaa tabun perään tooodella ison vesihuikan, jolla tabu kuin tabu huuhtoutuu kurkusta alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme