Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä soseet täyttä hedelmää?

Vierailija
19.01.2010 |

Mitkä kaupan soseista ovat täyttä hedelmää ja / tai marjaa? Ylipäätään täyttä tavaraa? En tahtoisi vesilitkuja ostaa, mutta en viitsisi joka ainoaa purkkia selata kaupassa läpi. Eli ketkä suositte täyttä tavaraa, listatkaapa tänne, mitä ostatte! :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babynat Organic omena/persikka ja luumu/omena. Pyydä kauppiasta tilaamaan. Tietääkö joku muita?

Vierailija
2/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo mainitut Babynat soseet, niitä syötin vauvalle aloitussoseina ja hyvin kelpasi. Kalliimpia tietysti, mutta harvoin mitään hyvää ja halpaa löytyykään.

Vierailija
4/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä noita babynateja saa? En mielestäni ole törmännyt kaupassa? Ja onko tuota hippiäkään kaikkialla?

Vierailija
5/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

banaania ja päärynää.

Vierailija
6/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi pois siis babynat päärynäkään ei sisällä mitään ylimääräistä, Espoossa esim. k-supermarketista olen ostanut.

Vierailija
7/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lasipurkeissa, tarkoitettu yli 6-kuisille, löytyy sen ikäryhmän seasta.

Vierailija
8/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan lisätä niihin itse tehtyihinkin (hedelmä) soseisiin vettä, joskus tulee muuten niin hurjan tönkköä. Mikä siinä vedessä niin paha juttu on?

Vierailija
9/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päärynäsose on 92% päärynää ja 97% päärynämehua. Jäljelle jäävä prosentti on muistaakseni tärkkelystä.

Piltin luumusoseessa on vettä aika paljon, mutta muuten se on aika täyttä tavaraa, sillä se on tehty kuivatuista luumuista. Eihän kuivatuista edes muuten saisi sosetta.

Vierailija
10/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päärynäsose on 92% päärynää ja 97% päärynämehua. Jäljelle jäävä prosentti on muistaakseni tärkkelystä.

.

Vierailija
11/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on jostain syystä jäänyt brittisuositukset purkkeihin, mutta sisällöstä riippuen saa antaa jo 4-kuiselle. (Esim banaani-omena) Hipp on luomutavaraa ja valmistajien arvomaailmaan kuuluu täysimetys 6 kk asti, siksi niissä kaikissa lukee tuo 6 kk suosituksena.

Vierailija
12/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Bona Ruusunmarjaa ja omenaa purkissa lukee omenatäysmehu omenan ja ruusunmarjan lisäksi, riisitärkkelystä on siinäkin muutama prosentti. Se on varmaan rakenteen vuoksi?

Vierailija
13/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis teetkö myös hedelmäsoseet itse? Miten? Mitä kaikkia hedelmiä käytät? Miten säilyy? Pakastatko? Teetkö myös marjoista itse soseet, pakastatko, vai teetkö kerralla käytettäviä annoksia? Anteeksi että on paljon kysymyksiä, mutta oikeasti kiinnostaa :) Teen itse kasvis- ja lihasoseet, hedelmäsoseet tähän mennessä ostanut, mutta vituttaa nuo länträtyt... Eli olisi ihana saada tehtyä itse...

joo teen itse hedelmäsoseet, loppujen lopuksi se "soseaika" on niin lyhyt. Raastan omenan lautaselle, tai muussaan banaanin, kuumennan hieman päärynää ja vetäsen sauvalla, persikat pilkon ja sauvalla, kiivi suoraan lusikalla, mansikat pakkasesta ensin hieman lämmitän ja sitten sauvalla sekaan hieman mustikoita. Luumusose on ainoa jota ostan valmiina. 1 vuotiaana ovat sitten jo syöneet omenat palasina sekä persikat ym.

Vierailija
14/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! :)

teet aina siis kerralla tarvittavan annoksen, et isompaa satsia kerralla?

Vierailija
15/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kerralla tarvittavan määrän näin lapseni saa aina "tuoretta", syksyllä tein sitten esim. omenista isomman satsin pakkaseen, kun niitä oli laatikottain.

Vierailija
16/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Päärynämehua on siis 7%.

Vierailija
17/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis teetkö myös hedelmäsoseet itse? Miten? Mitä kaikkia hedelmiä käytät? Miten säilyy? Pakastatko? Teetkö myös marjoista itse soseet, pakastatko, vai teetkö kerralla käytettäviä annoksia? Anteeksi että on paljon kysymyksiä, mutta oikeasti kiinnostaa :) Teen itse kasvis- ja lihasoseet, hedelmäsoseet tähän mennessä ostanut, mutta vituttaa nuo länträtyt... Eli olisi ihana saada tehtyä itse...

joo teen itse hedelmäsoseet, loppujen lopuksi se "soseaika" on niin lyhyt. Raastan omenan lautaselle, tai muussaan banaanin, kuumennan hieman päärynää ja vetäsen sauvalla, persikat pilkon ja sauvalla, kiivi suoraan lusikalla, mansikat pakkasesta ensin hieman lämmitän ja sitten sauvalla sekaan hieman mustikoita. Luumusose on ainoa jota ostan valmiina. 1 vuotiaana ovat sitten jo syöneet omenat palasina sekä persikat ym.

Sama kuin hunajassa, ovat voimakkaasti allergisoivia.

Vierailija
18/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli puolivuotiaalle, tämän ohjeen sain neuvolasta. Meidän kaikki kolme lasta ovat näin syöneet n. 7 kk ikäisestä alkaen.

Vierailija
19/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

botulismivaaran vuoksi.

Nykyään osa lääkäreistäkin on sitä mieltä, että allergisoiviakin tuotteita voi antaa. Jos tenava on allerginen, se on sitä luultavasti 1-vuotiaanakin.... Eri asia sitten moniallergiset lapset, joiden kanssa joutuu olemaan varovainen ihan jokaisen raaka-aineen kanssa...

Vierailija
20/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei suositella vältettäväksi mitään ruokaa vain varmuuden vuoksi. Eli mansikkaa saa antaa, jos ei ole sille todettua allergiaa. (Tai no, moniallergisen ei kannata sitä välttämättä testata ekana, mutta olen kuullut tapauksesta, jolle sopi vain muutama ruoka-aine ja niistäkin yksi oli mansikka.)

Hunajan kielto taas ei liity allergiaan vaan botulismin riskiin.