Selittäkää tyhmälle, miten käytetään unilelua!
No niin, kaikki sanoo, että on helpompaa nukuttaa lasta, kun hänellä on unilelu. Vauvamme on 8kk, ja häntä nukutetaan omaan sänkyyn, silittelemällä. Olen yrittänyt antaa hänelle nallea, pehmeää nukkea, jotain muuta pehmolelua ja rättiä kainaloon ja viereen. Mutta eipä se siitä välitä... Selitääkää nyt tyhmälle, miten tehdään unilelu lapselle???
Kommentit (7)
Tyttö nyt 6v ja uninalle tuli kesällä kaveriksi. Rätti jäämässä pois.
annettiin vauvalle jo noin 4-5 kuisena yksi lelu aina kainaloon, kun nukutin vauvan imettämällä. Siitä se lähti.
Ja kun kuitenkin joku kohta kritisoi miksi lapsi pitää "leimata" johonkin rättiin eikö saa riittävästi läheisyyttä. Lapsi sairasteli paljon ja opetimme hänelle unilelun, jotta sairaalan sängyssäkin olisi jotain tuttua ja turvallista, kun kasvaa ohi sen iän, että voisi nukkua vain äidin sylissä.
kaikki ei vaan tykkään unileluista, voi olla ettet saa sitä mitenkään toimimaan
meillä unilelu on kelvannut kunhan äiti on nukkunut sen kanssa muutaman yön ja "hajustanut" sen itsensä tuoksuiseksi. Meillä lapsen on kyllä olleen paljon pienempiä kuin 8kk, en tiedä toimiiko enää, mutta kannattaa koettaa! ja valita tarkoitukseen yksi lelu, ei kymmentä :D
esikoisen aikaan en tuoa tehnyt ja hän ei ole koskaan tykästynyt yhteen ja ainoaan unileluun ja unilelut tulivat mukaan kuvioihin vasta 3v iässä, toisilla on ollun unulelu muutaman kuukauden ikäisestä ja on esim. 7v pojalla edelleen se sama pupu.
mutta kyllä ikää oli varmasti reilusti yli vuosi...
Meillä taas se tuli tärkeäksi heti kun alkoi kädessä joku pysymään. Mä ruiskautin siihen rinnasta maitoa ja siitä se lähti.
Nukuttamisesta: mun neuvo on se, että sillä tapaa kannattaa nukuttaa lapsi millä se nopeiten onnistuu.
Erkanivat henkisesti siis. Eli vasta parivuotiaina.
meidän nuorimmainen on kiinnostunut unileluista vasta 3-vuotiaana. Aikaisemmin joko ei välittänyt niistä tai heitti vihaisena pois sängystä.
Nykyään hänellekin unilelu on tärkeä.
Isommat lapset ovat jo vauvana kiintyneet johonkin tiettyyn unileluun, jota sitten ovat raahanneet joka paikassa mukanaan.