### Paras venyttelyvinkki jakoon!!! ###
Mikä sun paras venyttelyliike?? Kerro se myös meille!!! =D
Aloitan itse eli jos on hartiat/niska jumissa niin norusnkärsäliike auttaa. Laita kädet eteen 90 asteen kulmassa, sen jälkeen nosta ensin oikea kyynärpää vasemman kynärtaipeen päälle ja pujota kämmenet vastakkain (käytännössä mulla on päällimmäisen käden kämmenessä alemman käden sormet) ja sen jälkeen työnnä kyynärpäitä varovasti eteen päin, samalla hartiat kiristyy eteen päin ja takaosa venyy. Pidä vähintään 30sek. Irroita ote varovasti, ravistele vähän käsiä ja toista sama toiselle puolelle. Jos haluat liikkeeseen lisää tehoa niin kesken venytyksen laske vähän kyynärpäitä alemmas ja taivuta yhteenliitetyt kädet hieman eteen päin.
Helpottaako?? ;D
Kommentit (4)
Nouse niin kuin selkäseisontaan, mutta laske jalat suoriksi eteen. Suorista myös kädet kropan jatkeeksi. Olet siis kuin linkkuveitsi. Aah. Liiku ylemmäs ja alemmas, yläasento esim. tuntuu todella mahtavalta hartioissa. Tätä selänvenyttäjää voittanutta ei ole, ja jos on, kertokaa minullekin.
Eli ollaan ikään kuin linkkuna silleen, että pää on vain normaalisti lattiaa vasten + kädet pään jatkeena?? Onko sulla joku tyyny tmv. pään/niskan alla, meinaan toi liike on aivan älyttömän hyvä, mutta mulla rupee sattuu niskaan alta aikayksikön...
ap
Eli ollaan ikään kuin linkkuna silleen, että pää on vain normaalisti lattiaa vasten + kädet pään jatkeena?? Onko sulla joku tyyny tmv. pään/niskan alla, meinaan toi liike on aivan älyttömän hyvä, mutta mulla rupee sattuu niskaan alta aikayksikön... ap
Vaan sillä lailla kapeana v:nä lattiaa vasten. Noustaan niskaseisontaan ja siitä lasketaan jalkoja alas. Niin että voi ottaa nilkoista kiinni. Sama liike kuin se että painetaan pää polviin, mutta vaan selällään maaten. Kokeilin juuri ja voi että tuntui ihanalle taas kerran. Ehkä tää on joku mun juttu.
istuu jalat hieman haaralla, laittaa vastakkaisen käden kämmenen vastakkaisen jalan ulkopuolelle, ja vetää/työntää jalkaa.. tuntuu pohkeessa ja selässä.